Kleine Beursfeiten

Het is na Nvidia de 2de grootste ai speler op de markt , heeft x86 x64 patenten voor processors, alle consoles hebben amd chips , is marktleider in cpus en datacenter CPU’s , en hun mi300 is een betere ai kaart qua specs dan wat Nvidia heeft.

Enige reden dat Nvidia voorloopt is dat ze eerder waren en een vendor lock hebben omwille van cuda , maar dat is ook aan het veranderen. AMD heeft op 1 kwartaal tijd al 10% van de AI taart kunnen veroveren.

Ze zijn op 5 jaar tijd van 0 market share in de server markt naar 25 gegaan en groeien jaarlijks met 5%. Ik gok dat de ai taart hetzelfde als hun GPU’s gaat zijn.

Een 35-45% marktaandeel voo amd en de rest Nvidia. Best case scenario gaan hun ai GPU’s beter blijven dan Nvidia zoals op dit moment en doen ze met Nvidia wat ze met Intel gedaan hebben , maar daar steek ik mijn hand voorlopig nog niet voor in het vuur.

In ieder geval de ai taart is meer dan groot genoeg dat zowel amd als Nvidia op korte termijn nog kunnne verdubbelen of verdriedubbelen in beurswaarde.

Amd heeft trouwens in die periode 2 gigantische overnames gedaan. Xilinx en nu net 5 miljard voor ZT systems. ZT systems ontwikkeld rack units voor datacenters en is 1 van de grootste spelers op de markt.

Lisa su is ook één van de beste ceo die een bedrijf kan hebben. Hopelijk blijft ze daar nog lang aan de macht. Ze heeft een bedrijf dat op het randje van faillissement met zeer beperkte r&d budgets uit de put getrokken en hun grootste concurrent ( Intel ) met de grond gelijk gemaakt.
Intel heeft zichzelf met de grond gelijk gemaakt vooral. Maar toch opletten hoe hun nieuwe lijn in oktober daadwerkelijk presteert.

Godgeklaagd: keilang PDD shorts aangehouden. Door de klote stomme poeprally van de laatste 2 weken serieus verlies gepakt. Vrijdagmiddag short positie gesloten. Vandaag - 30%. Gaat over meerdere maandlonen. Ik kan wel wenen.

Godgeklaagd: keilang PDD shorts aangehouden. Door de klote stomme poeprally van de laatste 2 weken serieus verlies gepakt. Vrijdagmiddag short positie gesloten. Vandaag - 30%. Gaat over meerdere maandlonen. Ik kan wel wenen.
Ai Wartan. Da’s inderdaad balen 😒. Gelukkig is PTSB zich aan het herstellen. Heb je ook nog een heel grote positie van, vermoed ik?
Ps: gedeelte PTSB hetgeen ik aan 1,34€ gekocht had, vandaag verkocht met bijna 20% winst. De kans is groot dat PTSB hoger gaat, maar alles draait om risk/reward. Grootste gedeelte nog in mijn bezit. Sta gelukkig niet meer op verlies met PTSB.

Laatst bewerkt:
da's serieus klote... zeker als het over enkele maandlonen gaat, hopelijk wat meer geluk qua timing met je volgende aankopen/verkopen!

da's serieus klote... zeker als het over enkele maandlonen gaat, hopelijk wat meer geluk qua timing met je volgende aankopen/verkopen!
Euh ja laat dan maar Crowdstrike en Lucid eens goed crashen aub. (Die laatste trouwens "to the moon" sinds mijn short positie - de beurs blijft me maar schoppen in de ballen dit jaar :laugh:).

Voor de lol had ik vannacht een buy order gemaakt voor 1100 polestar aandelen omdat ze geen hol waard zijn, ik de auto's wel mooi vind en ik ook een paar pinten te veel op had.
Vanmorgen buyorder uitgevoerd aan €0,64 per stuk.
Een paar uur geleden komt er een persbericht uit blabla +24% :hurrr:
Puur geluk, ik ken geen hol van heel dit beursgebeuren maar wou dit stommelings geluk toch wel delen...

Zouden ze bezig zijn aan de revival? :shy: Recent nieuwe ontwerper aangenomen vanuit VAG groep, leveringen van de Polestar 4 beginnen, USA volgt later dit jaar nog en lijken de US importtaks te ontwijken daar de Polestart in US wordt gefabriceerd.

Vandaag voorlopig +14% as we speak

Waarom short je Crowdstrike :rofl:
Als ze bij Crowdstrike zelf al publiekelijk begint te neuten dat het niet fair is dat de concurrentie het incident op 19 juli misbruikt om onder hun duiven te schieten, dan weet je dat dat op zijn minst pijn zal doen in de sales pipeline. Q2 cijfers zijn uiteraard niet geïmpacteerd, maar ben eens benieuwd of ze met een guidance durven komen. Dat grapje moet toch niet te onderschatten impact hebben op sales (uitstel/afstel van deals), kosten (een hele hoop ingenieurs & consultants zetten op het verbeteren van de architectuur en voorkomen dat dit nooit meer zal gebeuren) plus wellicht nog een pak schadeclaims/rechtszaken.

Dat, gecombineerd met een waanzinnig hoge P/E die uitgaat van fenomenale groei gedurende vele jaren.

Als ze bij Crowdstrike zelf al publiekelijk begint te neuten dat het niet fair is dat de concurrentie het incident op 19 juli misbruikt om onder hun duiven te schieten, dan weet je dat dat op zijn minst pijn zal doen in de sales pipeline. Q2 cijfers zijn uiteraard niet geïmpacteerd, maar ben eens benieuwd of ze met een guidance durven komen. Dat grapje moet toch niet te onderschatten impact hebben op sales (uitstel/afstel van deals), kosten (een hele hoop ingenieurs & consultants zetten op het verbeteren van de architectuur en voorkomen dat dit nooit meer zal gebeuren) plus wellicht nog een pak schadeclaims/rechtszaken.

Dat, gecombineerd met een waanzinnig hoge P/E die uitgaat van fenomenale groei gedurende vele jaren.
Je short 1 van de beste SaaS bedrijven die er is in 1 van de meest cruciale sectoren die er is en zal zijn de komende tijd.
Waardering is hoog ( 15x P/S, P/FCF 65 ) maar er zijn toch veel grotere shithole bedrijven hoor.
Maar goed, your money.

Je short 1 van de beste SaaS bedrijven die er is in 1 van de meest cruciale sectoren die er is en zal zijn de komende tijd.
Waardering is hoog ( 15x P/S, P/FCF 65 ) maar er zijn toch veel grotere shithole bedrijven hoor.
Maar goed, your money.
Zeer overtuigende argumenten, "1 vd beste SaaS bedrijven". Ok genoteerd.

"Waardering is hoog, maar..."
Alsof die waardering een fait divers is ipv de allerbelangrijkste factor om een bedrijf al dan niet te kopen.

Zouden ze bezig zijn aan de revival? :shy: Recent nieuwe ontwerper aangenomen vanuit VAG groep, leveringen van de Polestar 4 beginnen, USA volgt later dit jaar nog en lijken de US importtaks te ontwijken daar de Polestart in US wordt gefabriceerd.

Vandaag voorlopig +14% as we speak

Ontwerper VAG zou iets positief moeten zijn dan? :unsure:

Wedden tegen die resultaten van NVIDIA op dit punt is krankzinnig. Ik ga sowieso nooit speculeren op de reactie op rapportering van resultaten want dat is vaak ook onvoorspelbaar.

IPO gekte is terug van weggeweest...

Cava Group (NYSE:CAVA) opened for trading on Thursday at $42 per share. The Mediterranean fast-casual restaurant had priced its IPO at $22 per share on Wednesday, which was a boost from the initial $17 to $19 range.

Beurswaarde van bijna $5 miljard voor een omzet van $564 miljoen (2022).
Geen softwarebedrijf, maar een restaurantketen...
Beleggers gokken wellicht op een volgende Chipotle.

Gezien er weer volop met geld wordt gesmeten richting ruk IPO's, denk ik dat de FED nog heel wat werk voor de boeg heeft.

Update:
The Mediterranean fast-casual restaurant has a market cap of close to $5B based on the 111M shares that are outstanding to give it a higher valuation than Wendy's (WEN), Shake Shack (SHAK), Papa John's International (PZZA), Cracker Barrel Old Country Store (CBRL), and Jack in the Box (JACK)
Wittouck passeert weer langs de kassa

Terug
Bovenaan