Kleine Beursfeiten

Goh ja overdreven, zo gaat dat in een algo driven markt.
Zolang alles stijgt klaagt er niemand.
Maar markets take the stairs up and the elevator down.

Op twee gokjes na is heel mijn PF lange termijn. Ik kan proberen te timen en mogelijks nog meer verliezen. Ik kan Buffet volgen, wie ik vertrouw, maar dan hol ik ook maar achter de feiten aan. Nu, ik heb het al eerder gezegd maar : 50% van mijn PF was cash voor deze reden. Dus ik zit in iets minder nauwe schoentjes.

Maar als je LT in een bedrijf geloofde is dat nu niet anders. Als ik 100% invested was zou ik vermoedelijk ook invested blijven en gewoon veel disposable income investeren in mijn toppers wanneer alles er heel rood uitziet. Behoudens gekke opportuniteiten kijk ik naar BRK, waar ik mijn stake wens te vergroten stelselmatig.

Als ik brass walls had zou ik ook wel alles durven verkopen om te wachten op de bodem. Als alles recovert gaat het niet 1 dag duren alvorens alles weer op niveau is.

Is er iemand die aan dit artikel kan?

Ik had vroeger aandelen in Flow Traders en na hun pandoering denk ik eraan om opnieuw in te stappen.
Ingestapt?
Trump markt was een shit show met zijn tweets die +5% en -5% de volgende dag veroorzaakten.

Long FLOW. 😅
Proficiat, goede call.

Heb maar een maandloon in ETF dus ik maak me niet zo druk over de dalingen. Ik koop waarschijnlijk volgende dagen een beetje bij.
Mocht ik met +50k zoals sommigen hier op de beurs zitten zou ik niet meer slapen :tongue:

Vind het wel lastig om exact mijn winst/verlies te bepalen. Verschillende aankoopmomenten maakt het wat lastig om een cijfer op te plakken.

Heb maar een maandloon in ETF dus ik maak me niet zo druk over de dalingen. Ik koop waarschijnlijk volgende dagen een beetje bij.
Mocht ik met +50k zoals sommigen hier op de beurs zitten zou ik niet meer slapen :tongue:

Vind het wel lastig om exact mijn winst/verlies te bepalen. Verschillende aankoopmomenten maakt het wat lastig om een cijfer op te plakken.
En met 50k day swings :laugh:

15k verdampt op 2 dagen hier, maar nog stevig in het groen YTD dus geen paniek.
De Bolero app is momenteel wel paniekmodus precies, toch gek hoeveel mensen aandelen kopen met geld dat ze op korte termijn nodig hebben.

En met 50k day swings :laugh:
m'n reactie dan
kermit-falling.gif

(Niet doen he jongens: zelfmoordlijn 1813)

Ja, maar met een heel laag bedrag, met de bedoeling om meer FLOW te kopen bij lagere koersen, maar dat plan is nu van de baan :tongue:
Meer nog, ga binnenkort cashen.
Waarom binnenkort cashen? Het aandeel staat lager dan 6 maanden geleden terwijl ze nu bakken geld beginnen verdienen. Ik denk niet dat de volatiliteit nu van de ene op de andere dag weer ineenzakt.

Alles is relatief hé -> Ik denk dat nog steeds de grote meerderheid over iets langere termijn een enorme outperformance heeft via zijn aandelen tov spaarboekje etc, dus die kortetermijn dalingen moet je gewoon wat relativeren.
Is niet leuk maar wakker liggen betekent dat je niet met geld bezig bent dat je kan missen

m'n reactie dan
kermit-falling.gif

(Niet doen he jongens: zelfmoordlijn 1813)

Moest ik er niet tegen kunnen, zou ik niet op de beurs zitten.

Vrijdag was -12k of zo. Vandaag zal gelijkaardig zijn. Als het shit hit the fan is, log ik niet in.

Ik verkoop toch niet en slecht humeur kun je gewoon vermijden door niet te kijken.

Zelfde situatie hier, dag resultaten van minus 10-20k. Doet pijn maar valt niet veel aan te doen, ik probeer hier en daar wat cash vrij te maken voor echte opportuniteiten.

Heb al wat FFH bijgekocht vrijdag, ik hoop nog wat Nintendo op de kop te tikken onder de 6400Y.

De S&P staat nog niet zo cheap, maar in Japan zijn het écht wel koopjes nu.
Ook MSTR (bitcoin dus ja :)) zwaar onderuit maar zal wel snel herstellen, de whales zijn al aan het inkopen.

Alles is relatief hé -> Ik denk dat nog steeds de grote meerderheid over iets langere termijn een enorme outperformance heeft via zijn aandelen tov spaarboekje etc, dus die kortetermijn dalingen moet je gewoon wat relativeren.
Is niet leuk maar wakker liggen betekent dat je niet met geld bezig bent dat je kan missen
Missen en kwijt zijn is wel nog een verschil.
Aangezien ik nog niet lang bezig ben staat hele port nu op -7K.
Ga ik vanavond slecht slapen, nee tuurlijk niet.
Blijven geloven en op lange termijn kijken is het belangrijkste, zolang er niets naar nul gaat is het goed he.
Maar dat bedrag kwijt zijn is natuurlijk wel erg.

Blijven geloven en op lange termijn kijken is het belangrijkste, zolang er niets naar nul gaat is het goed he.
als het is dat je een deeltje van de winst kwijt bent, ça va dan toch?

als je echt nieuw bent op de beurs, heb geduld, in the long run ga je echt wel goed geld verdienen ;)

Voor een etf zal dat geen kwaad kunnen maar voor individuele aandelen blijft het toch riskant....

Terug
Bovenaan