Kleine Beursfeiten

Een beetje paniek, nog ver van een capitulatie.

Allemaal omdat daar retard hedge funds hun overlevered overcrowded carry-trade moeten afbouwen en wat margin calls krijgen.

Markt is zo overvalued dat ik nog altijd geen super koopkansen zie.

Buffett : Never bet against America
Janus: * Shorts the Nasdaq *
:thinking:
Hij kijkt alleszins reeds aan op een verlies. NASDAQ +4% sinds open…

Een deel van zijn posities verkopen is begrijpelijk. Maar een 180 doen door alles te verkopen en vervolgens zelfs short te gaan…
Een onbegrijpelijke en impulsieve move die ik van JanusDR nooit had verwacht. Ronduit bizar.

Voor diegene met een slecht gevoel, plaats alles even in perspectief. Wat is je doel met je investering?

Als dit is om op 5 jaar tijd je geld te verdubbel en te gebruiken voor iets leuks, ja dan geef ik je volledig gelijk dat je je slecht voelt maar dan was je fout om überhaupt al in te stappen in de beurs.

Als je doel is om over 15, 20, 25 jaar een mooi rendement te hebben gehaald en eerder te kunnen stoppen met werken. Dan log gewoon uit, spaar consistent en zie deze mogelijkheden als koopkansen. Een S&P aan 20 P/E geeft op langere termijn een mooier rendement dan eentje van 25. Dus eigenlijk is dit goed nieuws (haha).
Mijn doel is om de S&P te kloppen elk jaar. Gemiddeld zal dit zo zijn maar mijn ego doet pijn dit jaar...

Snelle dalingen zijn nooit prettig, maar aangezien mijn eerste aankoop in Oxy dateert van februari 2020 aan 40, waarna het binnen de 3 weken zakte naar 9 (-75%), heb ik ondertussen ballen met een hardheid zoals een imaginaire legering van staal, diamant, en tungsten.
🤔

Hij kijkt alleszins reeds aan op een verlies. NASDAQ +4% sinds open…

Een deel van zijn posities verkopen is begrijpelijk. Maar een 180 doen door alles te verkopen en vervolgens zelfs short te gaan…
Een onbegrijpelijke en impulsieve move die ik van JanusDR nooit had verwacht. Ronduit bizar.
FURU exposed :rofl:

Heb maar een maandloon in ETF dus ik maak me niet zo druk over de dalingen. Ik koop waarschijnlijk volgende dagen een beetje bij.
Mocht ik met +50k zoals sommigen hier op de beurs zitten zou ik niet meer slapen :tongue:

Vind het wel lastig om exact mijn winst/verlies te bepalen. Verschillende aankoopmomenten maakt het wat lastig om een cijfer op te plakken.

Ik hou dat bij in een simpele excel: elke aankoop en verkoop, zo zie ik op elk moment mijn absolute winst maar ook rendement per jaar (op basis van gewogen gemiddelde tijd van elke positie incl. verkochte in mijn portefeuille).
Dividend staat er wel in als 1 lijn die ik dan zogezegd als positie bijna 15 jaar heb, dus ik onderschat mijn werkelijk jaarlijks rendement wel lichtjes. Omdat dat maar een beperkt bedrag is, doe ik de moeite niet om dat bv. als jaarlijks element uit te splitsen of al die prutsbedragen op werkelijke datum erin te zetten.

Magnificent 7 op paar uurtjes: marktwaarde minus 520 billion. Er is zoveel geld in de wereld desondanks krijgt de gemiddelde werknemer de kruimeltjes die van tafel vallen. Toch wel triestig.

Magnificent 7 op paar uurtjes: marktwaarde minus 520 billion. Er is zoveel geld in de wereld desondanks krijgt de gemiddelde werknemer de kruimeltjes die van tafel vallen. Toch wel triestig.
Ik zie niet direct de link. Maar weet wel dat de gemiddelde Mag7 werknemer geld met hopen verdient.

De link? Herverdeling van kapitaal naar de burgers en/of maatschappij ipv enkel naar de werknemers van de Mag7....
Maar die herverdeling gebeurt toch net via aandelen. Gewone burgers worden mede eigenaar en krijgen dividenden en profiteren zo mee van de winst van die bedrijven.

Maar die herverdeling gebeurt toch net via aandelen. Gewone burgers worden mede eigenaar en krijgen dividenden en profiteren zo mee van de winst van die bedrijven.
Ik denk niet dat er veel burgers zijn met een gewoon inkomen die de mogelijkheid hebben om veel aandelen te kopen.
En dan moeten ze nog chance hebben dat ze de juiste bedrijven eruit kiezen....

Terug
Bovenaan