Kleine Beursfeiten

Ik was gisteren de hele dag aan het rijden in de wagen dus heb veel gemist, anders had ik bij opening beurs wel nog wat NVDA bijgekocht.

Of je zoekt teveel achter Buffett's verkoop?
Misschien is hij simpelweg van mening dat een oversized positie aanhouden in een bedrijf met een extreem hoge waardering (tov de onbestaande groei) niet meer te verantwoorden is.
Bovendien heeft Berkshire er enorme unrealized profits op, en is er grote kans op hogere capital gains taxes in de toekomst. Aldus genoeg reden om de positie te halveren.
Andere posities heeft hij amper aangeraakt. Enkel BofA een handvol miljarden (10% van de positie).

Los daarvan is het inderdaad evident dat hij de markt in het algemeen niet als goedkoop ziet. Maar dat wisten we al langer. Dus die 2 zaken alleen kunnen in mijn ogen geen reden zijn om out of the blue totale uitverkoop te houden en bovendien net short te gaan.

Soit, iedereen heeft zijn eigen redenen en denkwijzes.
Ik vond deze move gewoon out of character met jouw postgeschiedenis hier.
Idd een aantal legitieme redenen - bijkomend is de oorlogskas van BRK al geruime tijd zeer significant en is al meermaals aangegeven dat het in huidige (en vorige) marktomstandigheden allesbehalve evident was om aan te wenden. Tijdens corona heeft men zelfs, wat later zou blijken, een grote opportuniteit gemist. Wel met de kanttekening dat Corona best wel nieuw (en dus onvoorspelbaar) was - het kon ook héél anders gelopen zijn.

Ken de klassiekers: 11 oktober 2008 en 13 maart 2020 waren ook resp. +11% en +9%.
Volgende zwaardere panic cycle is in september te verwachten.
Inderdaad.

Volgende maand nieuwe unemployment rate zal veel duidelijk maken.

PRO TIP voor iedereen: Zet trailing stop orders in, het is belangrijker om uw kapitaal te verdedigen dan winst te maken.

Ik had gehoopt op de balls om te kunnen blijven zitten.
Uw hard gehouden publieke positie op een publieke manier (tijdelijk) aanpassen, dat vraagt grotere ballen dan keihard bij uw standpunt blijven hoor.

PRO TIP voor iedereen: Zet trailing stop orders in, het is belangrijker om uw kapitaal te verdedigen dan winst te maken.
Dat is geen pro tip, dat is zowat de meest retailbelegger tip van retailige tips die er bestaan.

Impulsieve move
Kan iemand eigenlijk mijn posts lezen? :)
Het gaat niet over die Apple positie, dat wist ik inderdaad al sinds begin mei.
Er zijn andere aanwijzingen.
En van zijn top 5 posities zijn er trouwens 2 permanente (amex en KO), de andere 3 zit hij te verkopen. (Apple, Bac, en Chevron).

Denk je dat Buffett zijn Apple positie niet op 1 dag zou buitenzwieren moest hij kunnen? Is dat dan ook impulsief?

Cijfers tech bedrijven zijn gewoon goed, daling was belachelijk overdreven. Int verleden heel vaak na dat soort overdreven correctie's een rebound dag nadien.

Mijn inschatting was bijgevolg kans > 50/50.
Klopt, earnings van de S&P500 zijn 11,5% gegroeid dit kwartaal (78% hebben al kwartaalresultaten gerapporteerd) wat de hoogste groei is sinds Q4 2021.

03-s%26p-500-earnngs-growth-year-over-year-q2-2024.png

Terug
Bovenaan