Kleine Beursfeiten

Een heel ander perspectief op dingen is enorm waardevol voor beleggen.
Ik zou toch niet zo snel om Janus hier weg te jagen of te zitten treiteren.

Een heel ander perspectief op dingen is enorm waardevol voor beleggen.
Ik zou toch niet zo snel om Janus hier weg te jagen of te zitten treiteren.
Vind ik ook, een spreekwoordelijke stok in het hoenderhok - in het verkeer is zo een gek die overal gaat tussen laveren ook positief - zowel voor doorstroming als voor de concentratie. Op professioneel vlak leer ik het meeste bij uit grote en/of onverwachte problemen, ook wanneer iemand een idee naar voor schuift dat werkelijk kant nog wal raakt zal het meteen effect hebben op je eigen manier van benadering.

Ik las in De Tijd dat een analist haar prognose voor GME had opgetrokken van 15$ (?) naar 175$...

Je zou denken dat haar vorige koersdoel (die 15$ dus) van een jaar geleden moet zijn geweest, maar nee hoor, was van vorige maand.:wtf:

De meest overschatte job in de financiële wereld als je het mij vraagt. Meestal zie je gewoon dat die mensen hun koersdoel naar boven optrekken als een aandeel stijgt en omgekeerd als de koers daalt. In plaats van te voorspellen, lopen ze gewoon de koers achterna.
Klopt. Helemaal loco. Vraag me nu af of dit verhaal zich gaat blijven herhalen. Stijgen, zwaar crashen, rebound, crashen, rebound, ... lijkt me logischerwijs van niet.

160 stukjes hier. Niet zo veel dus.
Had de reactie iets steviger verwacht (Pharming stijgt bijvoorbeeld harder vandaag zonder iets van nieuws). Niet vergeten dat we al ooit op 32 ofzo stonden zonder dit nieuws.
(was toen wel overnamespeculatie)

Wordt een leuke beursweek.
Archegos margin call fallout aan de ene kant, en einde kwartaal aan de andere kant met misschien nog wat last minute rebalancing.

Kon mijn ogen niet geloven op vrijdag.Viacom, Discovery, Baidu, Fox, ...
Vrijdag wat Viacom (VIAC) opgepikt aan 47 tijdens de megadrop (30 min later stonden ze 40, maar daarna hersteld)
Vandaag nog wat uitbreiden, en Discovery (DISCA) oppikken ook.

Archegos:

https://seekingalpha.com/news/3677025-nomura-says-a-us-unit-may-have-a-2b-loss-due-to-a-us-client

WallStreetBets op big boy niveau dus

Laatst bewerkt:
@Straddle: Zie je een nieuwe mortgage crisis, prime dit keer, komen met al die office real estate die niet ingevuld geraakt? Moeten toch echt hoop real estate developers beginnen overkop gaan als het zo voortgaat? Wework anyone?

Post covid tijdperk wordt nooit meer dezelfde qua invulling commercial real estate. Banken die met shitload (foreclose'de) gebouwen zitten, als ze al zelf niet de gebouwen bezitten e.g. BNParibas en consoorten. Aanbod die gigantisch groter is dan vraag, hoop assets die hoop waarde gaan verliezen?

Wat denk je Jones Lang Lasalle, CBRE & Cushman & Wakefield en groten banken beginnen shorten opnieuw? Hebben ze nu een nieuwe Glass-Steagall in het leven geroepen na laatste financiële crisis? Of kan 1 bank entiteit nog steeds een commercial & investment activiteiten tegelijk ondernemen onder dezelfde balance sheet, volg het niet echt meer wat er nu allemaal gebeurd is van reforms, EU hebt ge Basel III, maar wat in de US?

over real estate gesproken, is Unibail Rodamco Westfield niet terug aantrekkelijk aan het worden? Zeer sterk gedaald wegens Covid, maar nu lichtjes terug aan het opklimmen.
Vorige jaren was er een dividend van EUR 10, maar in 2020 niets uitgekeerd.

Ontex -8% ... ik weet dat hier op het forum enkele pamperliefhebbers zitten -> buitenkansje jongens, bijkopen maar! :clap:

Dividend van shell werd uitbetaald. Had gekozen om het in aandelen uitbetaald te krijgen. Achteraf gezien was cash eigenlijk beter geweest :sad:

Terug
Bovenaan