Kleine Beursfeiten

Waarom? :thinking:

Ook al is het over zijn top, dan nog is een goed bedrijf.
Ik hou ze gewoon bij.
Qua hardware is hun voorsprong op concurrentie serieus verminderd, enkel hun apple store is echt cash machine, maar als regulators zich daarmee gaan moeien is dat feestje ook gedaan

Is duur geprijsd aandeel dus ik zie vooral risk en weinig upside… over zijn top dus

Ik herinner me levendig de regelmatige euforische uitingen hier op het forum in 2021 "BABA gaat weer lekker!".

Zoals altijd: price makes the story.

Ligt niet aan BABA, alle Chinese aandelen gaan door het putje. Kijk vandaag naar BIDU.

Het sentiment is gewoon erg negatief, maar wie al lang meedraait op de beurs weet dat dit ooit wel weer zal draaien.
Zeker ook omdat zowel BABA als BIDU aandelen zijn die bakken geld verdienen, aan een lage waardering noteren en met een sterke gracht eromheen.

Qua hardware is hun voorsprong op concurrentie serieus verminderd, enkel hun apple store is echt cash machine, maar als regulators zich daarmee gaan moeien is dat feestje ook gedaan

Is duur geprijsd aandeel dus ik zie vooral risk en weinig upside… over zijn top dus
Elke Apple gebruiker is inmiddels zo rooted in de producten dat die voorsprong minder van belang is. Alles blijft lekker werken. Kijken naar hoe hun nieuwe ventures uitpakken en pas verkopen als je merkt dat vaste klanten af de trein springen.

Apple zit ook balls deep in de corporate sfeer. Elk bedrijf waar ik al heb gewerkt met secure phones was het steevast Apple. Die hebben zo veel ankers uitgegooid de laatste jaren… Elke september zitten er miljoenen mensen te kijken naar de volgende telefoon met een extra 0.1 megapixel op de camera en 3 minuten extra batterij. Dat zegt genoeg.

Waar ik werk hebben we in labo machines al 20-30y 70% marktaandeel. Elk jaar roeptoetert iemand "peak". Yet, q na q record sales.

Apple just hetzelfde. Die creëren zoveel cash dat hun buybacks alleen al de koers naar boven blojven duwen.

Until the music stops.

Zonder aan TA te gaan doen, je moet ook niet gaan kopen als de prijs van het aandeel in vrije val is :)
Natuurlijk 't blijft China, en Xi blijft een onberekenbare factor.

Ik zou liever mijn geld in Microsoft dan in Apple stoppen, Apple zijn toch meer overpriced nicheproducten terwijl dat >90% van alle PC's op Windows draait, en dan ook niet te vergeten al die Office 365 abonnementen (vnl bedrijven), dat is toch een massale cashflow die niet direct gaat stoppen. Meer zekerheid dan Apple alleszins.

Nuja, ik heb vooral IWDA en daar zit al Microsoft en Apple in :)

Gezien de spread tussen het aandeel en de overnameprijs, schatte de markt het ex-ante wel in dat het realistisch was dat de deal geblokkeerd zou worden hé...
Dus zo onlogisch leek het dan toch niet.
Ik vond het alleszins geen easy money.

Easy zou ik het ook niet noemen. Maar kijk, ik ben 3k kwijt hier... als het verdict anders was, had ik 20k winst.
Leek met risk/reward wel een kleine positie waard. Dit is <1% loss voor mij dus dat kan mijn portfolio wel verdragen.

Het feit dat al de rest in mijn portfolio buiten Nintendo al 2 weken aan het zakken is, baart me meer zorgen. :)

Easy zou ik het ook niet noemen. Maar kijk, ik ben 3k kwijt hier... als het verdict anders was, had ik 20k winst.
Leek met risk/reward wel een kleine positie waard. Dit is <1% loss voor mij dus dat kan mijn portfolio wel verdragen.
Das eigenlijk gewoon een basic dagelijkse schommeling dan :p
Jup bedankt voor de waarschuwing, ben eraf gebleven. :)
Heb wel nog GXE op -18% maar daar zie ik een overname nog wel gebeuren.

Nu goed ik kan wel tegen wat variatie, portfolio staat op -15% YTD... pijnlijke start van het jaar.
Ik weet dat we hier met grote bedragen spelen maar als 3k 1% is van je pf ben je dit jaar al meer dan 45k verloren op de beurs?

Volgens mij is net op gebied van hardware hun voorsprong net vergroot? Denk maar aan de Apple Silicon-CPU's, die de klassieke Intel-CPU's outperformen.

Volgens mij is net op gebied van hardware hun voorsprong net vergroot? Denk maar aan de Apple Silicon-CPU's, die de klassieke Intel-CPU's outperformen.
Ik bedoelde eerder dat vroeger de iphones top waren en de rest "brol"... overdreven gesteld en dat nu dat verschil véél kleiner geworden is.

again, ik vind het geen slecht bedrijf of slecht product, lijkt me gewoon over zijn hoogtepunt te zijn, ik zie die niet blijven groeien met double digits elk jaar.

Das eigenlijk gewoon een basic dagelijkse schommeling dan :p

Ik weet dat we hier met grote bedragen spelen maar als 3k 1% is van je pf ben je dit jaar al meer dan 45k verloren op de beurs?
Klopt ja... is niet de eerste keer trouwens.
De dip in Oktober/November vorig jaar was ook een -40k om daarna 80k te stijgen op 2 maand...
De hefboom van opties werkt in 2 richtingen en dat voel je dan ook sterker in de neerwaartse periodes.

Edit: even nuanceren voor de meesten hier: dit zijn voornamelijk 2j opties dus nog tijd genoeg voor herstel.😉

Laatst bewerkt:
Winsten/breakeven genomen in de niet-oxy posities, margin was zeer hoog en staat nu op 0, zelfs wat cash.

Risico's nemen wat toe dus safety first.

Terug
Bovenaan