Kleine Beursfeiten

Nog handvol aandelen Oxy gekocht

Edit: operationeel gaat het daar goed, normaliter zal BRK ook bijkopen doorheen dit jaar - wachten op economisch beter klimaat dan maar zeker, ik heb wel wat geduld, al kan een stevige dip in olieprijs wel voorkomen. We hebben het hopelijk wel gehad met overnames en schuldopbouw … 14% van port.

Laatst bewerkt:
Objectief gezien zou iedereen dat in port moeten hebben …
Aan 2% FCF. Ik zou niet weten waarom iedereen dat in portefeuille zou moeten hebben.
Zoals altijd, price makes the story.

Oud genoeg om mij te herinneren dat Microsoft in 2012 op alle forums een wegdeemsterend has-been bedrijf was, dat alleen nog in portefeuilles van boomers zat, nadat de koers meer dan 10 jaar op rij gedaald was, en de toekomst er slecht uitzag want Windows=passé en iedereen zal op tablets werken.

Het stond toen wel aan een P/E van 10, en je was binnen had je toen gekocht.

Vandaag lijkt het precies unaniem dat Microsoft de onvermijdelijke moneymaker is voor beleggers.
"You pay a very high price for a cheery consensus" zei een oude man ooit.

Al die keren dat ze bijgekocht hebben aan prijzen van 50+ ook niet mee tellen he. :nono:
Het staat aan... 50+ :unsure:

Laatst bewerkt:
Aan 2% FCF. Ik zou niet weten waarom iedereen dat in portefeuille zou moeten hebben.
Zoals altijd, price makes the story.

Oud genoeg om mij te herinneren dat Microsoft in 2012 op alle forums een wegdeemsterend has-been bedrijf was, dat alleen nog in portefeuilles van boomers zat, nadat de koers meer dan 10 jaar op rij gedaald was, en de toekomst er slecht uitzag want Windows=passé en iedereen zal op tablets werken.

Het stond toen wel aan een P/E van 10, en je was binnen had je toen gekocht.

Vandaag lijkt het precies unaniem dat Microsoft de onvermijdelijke moneymaker is voor beleggers.
"You pay a very high price for a cheery consensus" zei een oude man ooit.

Het staat aan... 50+ :unsure:

En wat heb jij dan zitten kopen? :thinking:

Bompa Berkshire ?

Lulplayer bedoelde 60+ vermoed ik 😉.
Neen, hij bedoelde wel degelijk 50+.

Ik beschouw het als een serieus compliment dat een tip die voorlopig op -5% staat sinds laatste aankoopadvies (en +135% sinds initieel aankoopadvies), blijkbaar al zorgt voor groot leedvermaak en hilariteit :laugh:

Neen, hij bedoelde wel degelijk 50+.

Ik beschouw het als een serieus compliment dat een tip die voorlopig op -5% staat sinds laatste aankoopadvies (en +135% sinds initieel aankoopadvies), blijkbaar al zorgt voor groot leedvermaak en hilariteit :laugh:
Misschien opnieuw aankoopadvies voor OXY doen, dan staat het laatste aankoopadvies niet meer op -5% maar op 0%.
Disclaimer: bezit OXY uit sympathie voor Janus aan een GAK van 58,91$.

Laatst bewerkt:
Helaas zijn we januari. Als je dezelfde arbitraire range neemt mag je die piek van 120 ook meepakken dus. Dat is effectief richting halvering he…
Ik herinner me levendig de regelmatige euforische uitingen hier op het forum in 2021 "BABA gaat weer lekker!".

Zoals altijd: price makes the story.

Terug
Bovenaan