Kleine Beursfeiten

Heeft iemand hier pfizer aangeraden aan 38 USD ?
Pfizer +4% op een dag! :love2:

10% positie genomen zonet, na de resultaten van hun fase 2 van weightloss pil.

Staat in tegenstelling tot LLY en NVO aan een forward P/E van 11, dus sowieso niet duur zelfs zonder hun weightloss.
Dus downside bescherming.

Maar gratis optie: als de fase 3 lukt... (of dat nu 30% of 60% kans is): een pilletje dat meer helpt vermageren dan Ozempic, van een bedrijf dat nogal weet hoe je productie moet schalen... boom.
Heeft daarna wel verkocht.

Het euronav verhaal is toch uitgedraaid zoals ik verwacht had. Saverys hun zak goed gevuld en de kleine aandeelhouder stond erbij en keek ernaar. Content dat ik zomer vorig jaar er uit was aan 15.50.

Lijkt me een weinig vreugdevolle strategie voor wie nog in euronav zit.

Het euronav verhaal is toch uitgedraaid zoals ik verwacht had. Saverys hun zak goed gevuld en de kleine aandeelhouder stond erbij en keek ernaar. Content dat ik zomer vorig jaar er uit was aan 15.50.

Lijkt me een weinig vreugdevolle strategie voor wie nog in euronav zit.
Net zoals de beursexit van exmar. Hoewel de kleine belegger het daar aan zichzelf te danken heeft natuurlijk.

Heeft daarna wel verkocht.
Ik heb hier 4 aandelen aangeraden op 3 jaar tijd.

Berkshire onder de 250, Oxy onder de 24 en onder de 60, FCNCA onder de 1000, en UBS onder de 22.

De rest is transparantie van wat ik in mijn portefeuille uitsteek (een zeldzaam gegeven op forums), en eveneens een soort archief voor mezelf.

Pfizer werd verkocht aan de volle -5% nadat de optionaliteit voor een Ozempic concurrent wegviel.

volgens zij die het kunnen weten is Colruyt - altijd de laagste prijs - dees jaar met ca. 93% gestegen.

nooit gedacht dat ik ook eens sjans ging hebben. lucky fool, lol.

en daarnaast nog 1,8euro brut dividend gekregen - de tweede betaling totaal onverwacht: er staat ineens extra geld op de rekening.
het kan ni op.

De investment thesis was eigenlijk dat de familie de shop ging opkopen. In theorie kan het nog, I'm feeling lucky.

1 beursdag later en prosus staat zowaar >10pct hoger dan laagste punt vorige beursdag.
Hopelijk hebben sommigen hier kunnen meeprofiteren :clap:
klein beetje adv een turbo - helaas kon ik niet meteen kopen - vragenlijst was verlopen en pas 2 uur later kunnen invullen.

Marginaal bedrag weliswaar, maar winst is winst.

edit: wellicht als laatste maar momenteel ath van september overschreden

Vandaag een kleine positie Umicore gekocht aan 25€, en dit voor de langere termijn. Lijkt mij wat veel gedaald afgelopen 1,5 jaar, en technisch (evolutie oa. RSI, MACD) verloopt ook in de positieve richting. Op maandbasis lijkt mij de prijs ook recent uitgebroken te zijn uit de dalende trend.

Terug
Bovenaan