Kleine Beursfeiten

Toppers in je pf 2023:
  • PFIE
  • PTSB
  • OXY
  • IWDA
  • SGLD
  • Staatsbon
Floppers in je pf 2023:
  • PFE
Op welke keuze ben je trots:
IWDA, PFIE en PTSB

Van welke keuze heb je spijt:
Geen enkele. Spijt komt pas achteraf, in 2024 dus.

Strategie 2023:
DCA met value averaging voor IWDA, >50% IWDA (buiten berg cash en staatsbon). Rest aandelen in kleine positie.

4 toppicks voor 2024:
  • PFIE 🤗
  • PTSB
  • OXY 🤔
  • Umicore

Wat verwacht je van beursjaar 2024:
IWDA doorstijgend na recente doorbraak uit cup-and-handle pattern (doorbraak tot +/- 90-95), gevolgd door een stevige correctie. 1e jaarhelft goed, einde van het jaar dramatisch.
Goud dalend in januari gevolgd door een doorbraak door 2100$ en forse steiging.

Strategie 2024:
Winst nemen op PFIE en PTSB aan resp 3$ en 3€, IWDA dca en deels verkopen aan +/- 90€. Inbreng vrijgekomen cash van staatsbon in IWDA via het principe dca en value averaging via vooraf vastgelegde formule.

Laatst bewerkt:
Waarom zijn de vooruitzichten goed van een bedrijf dat gecorreleerd is met het aantal US olie rigs?
Een aantal rigs dat al een tijd dalende is door de continu verhogende productiviteit?

En dan is er dit: consolidatie van O&G zorgt voor groter prijszettingsmacht tegenover de kleinere oil service sector.
https://www.bloomberg.com/news/arti...redict-more-oil-megadeals-and-they-re-worried

“The consolidation of operators will impede the growth and sustainability of the oilfield service sector,” an unidentified respondent said in the report.

Nu, misschien zit dat al in de prijs ingerekend.
Maar ik zie dat niet in jouw analyse van 'goede vooruitzichten' staan.

Bovenstaande info wijst er eerder op dat het beter zal worden voor de overblijvende O&G's in de US wegens grotere schaal en prijszettingsmacht.
Een tip hierin kan bekomen worden via pm. :biglaugh:
“We continue to gain traction across our diversification strategy, particularly within the renewable natural gas sector. During the quarter, we installed projects for food and beverage, industrials and landfill customers and continue to grow across the Critical Energy Infrastructure segment. Overall, we believe the business prospects for Profire remain strong over the near and intermediate term and look forward to delivering long-term value to our shareholders.”

Baghdad. Verkeerde topic 😉.

Als je de mop moet uitleggen, is het waarschijnlijk geen goede.

Goed, mijn punt was dat ik de eerste CEO nog moet tegenkomen die zijn eigen bedrijf niet ophemelt en "prospects remain strong" en "shareholder value".

Zoals er bij ons press-releases buiten gaan van "ABC quit to personal decisions" terwijl de personal decision waarschijnlijk was "ballen eraf snijden" of "quit the company" na fiasco's van 100en miljoenen...

Zoals dus tijdens de inval van Irak getoeterd werd door het bestuur "there are no americans in baghdad" terwijl je op de achtergrond een tank ziet rijden.

Als je de mop moet uitleggen, is het waarschijnlijk geen goede.

Goed, mijn punt was dat ik de eerste CEO nog moet tegenkomen die zijn eigen bedrijf niet ophemelt en "prospects remain strong" en "shareholder value".

Zoals er bij ons press-releases buiten gaan van "ABC quit to personal decisions" terwijl de personal decision waarschijnlijk was "ballen eraf snijden" of "quit the company" na fiasco's van 100en miljoenen...

Zoals dus tijdens de inval van Irak getoeterd werd door het bestuur "there are no americans in baghdad" terwijl je op de achtergrond een tank ziet rijden.
Janus schreef dat het bedrijf gecorreleerd is met het aantal US olie rigs. Dat klopt maar in bepaalde mate owv diversificatie…

Denk dat indien Janus dezelfde tip als ik gegeven had, sommige personen al direct een lump sum in dat aandeel gedaan hadden 🫣.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan