Kleine Beursfeiten

Ik zit op bumble.
Maar echt 99% van profielen die ik zie hun favoriete dingen zijn "wining & dining" en "reizen".

Ge moet toch echt 1 uit 1000 hebben om dan een te vinden die iets wil bouwen voor de toekomst/voor kinderen en daar ook naar kan/wil leven.
Als je zegt dat je met beleggen makkelijk 50k per jaar extra kunt behalen, heb je direct beet 😅.

Ik zit op bumble.
Maar echt 99% van profielen die ik zie hun favoriete dingen zijn "wining & dining" en "reizen".

Ge moet toch echt 1 uit 1000 hebben om dan een te vinden die iets wil bouwen voor de toekomst/voor kinderen en daar ook naar kan/wil leven.

Ge moet niet filteren op "plastieken toeters E cup". Genoeg vrouwen die geen fluit om centen geven en niet heel de tijd wining en dining doen.

The lady of the house hier heeft 6 digit in de beurs zitten (volgens mij weet ze het zelfs niet) en dat is volledig discretionair beheerd door mij. Als het slecht gaat moet ze het niet weten en als het goed gaat af en toe eens bloemen van 20 euro kopen en ze is content. :laugh:

The lady of the house hier heeft 6 digit in de beurs zitten (volgens mij weet ze het zelfs niet) en dat is volledig discretionair beheerd door mij. Als het slecht gaat moet ze het niet weten en als het goed gaat af en toe eens bloemen van 20 euro kopen en ze is content. :laugh:
Als gij thuis ook constant over geld bezig zijt zoals hier, kan ik best geloven dat ze geen goesting meer heeft om zelf nog iets van geld te beheren. 🫠

Ik bedoel op heeeeeel BG. 😉

Wrm heb je eigenlijk niet voor een bankcarrière of zakencarriere gekozen. 🤔

Omdat je van je hobby niet je werk moet maken. Ik maak liever kankertesten dan geld uit de zakken van bompa's te kloppen ;-)

En eigenlijk geef ik geen fluit om centen. Het nummertje naar boven duwen voor de sport is leuk. Maar dat was het 30y geleden ook al in een computerspelletje zoals transport tycoon, Industry Giant of zelfs Hattrick. Not a lot has changed, enkel zijn het nu echte dollars ipv play dollars.

De beurs zakt vandaag eindelijk weer eens. Laat het komende maand maar eens goed doorzakken opdat we terug in solden kunnen aankopen 👍.

De beurs zakt vandaag eindelijk weer eens. Laat het komende maand maar eens goed doorzakken opdat we terug in solden kunnen aankopen 👍.
Nee dank u. 1 dag ATH laten voelen en daarna instorten zou gewoon gemeen zijn van het universum :nono:. (Plus: al mijn cash, en meer, is reeds belegd - dus geen koopmogelijkheid meer)

"moet zijn" , zei hij vol zelfvertrouwen (en uiteraard fout) 😄

"Uiteraard fout", zei hij vol zelfvertrouwen

:rofl:

"Uiteraard fout", zei hij vol zelfvertrouwen
:rofl:
Inflatie lijkt mij een vrij basic gegeven.

De eerste uitspraak van Munger daarover dateert van 1990.
100k toen is 238k vandaag.

Laatst bewerkt:
Is het niet 100k omdat vanaf dan de compounding interest veel hoger is dan de maandelijkse bijdragen die een normaal persoon kan inleggen?
Wel ja, vanaf je naar de 250k begint te gaan, dan is 6% al 'serious money' die de gemiddelde werkmens al goed vooruit helpt.
Je creëert bij wijze van spreken een extra werkmens die spaart voor jou.

Als je voorheen 15k per jaar spaarde met werken, dan is uw spaarvermogen nu verdubbeld door een extra 15k aan financieel rendement.
Daar waar je normaal gezien zonder investeren 13 jaar volle bak moest werken en sparen om 200k bijeen te krijgen, kan je dit vanaf nu op minder dan 7 jaar.
Na die 7 jaar is de daaropvolgende 200k op minder dan 5 jaar etc. (ik hou zelfs nog geen rekening met compounding)

Dat begint dus zwaar te accelereren vanaf een bepaald bedrag waarna het op de duur vanzelf gaat.

Maar als je bv. 30k staan hebt, dan is die extra 6% financieel rendement van 1800 euro per jaar mooi meegenomen, maar verandert het eigenlijk niet veel aan de zaak (zeker in absolute waarde) aangezien dat een fractie is van wat je spaart met arbeid.

Terug
Bovenaan