Kleine Beursfeiten

Euh, wat is er dan structureel veranderd als het 60 dollar aantikt? Dan kan je mijn in inziens beter nu kopen ipv te wachten.
De redenering van astrologen, sorry ik bedoel technisch analisten, is dat als het omhoog gaat, het omhoog moet blijven gaan, tot het opeens stopt, en dan kan het verder omhoog gaan, of dalen, en als het daalt, daalt het verder, of niet, en dan kan het terug stijgen, of niet. 60$ is een punt waarop het kan stijgen of dalen, aangezien het al aan het stijgen was, gaat het verder stijgen, of niet, maar waarschijnlijk wel, of misschien niet. En als het stijgt, stijgt het verder, tot het opeens terug gaat dalen, en dan kan het weer stijgen, of verder dalen, tot er een nieuw punt is bereikt, waarop het terug verder gaat dalen, of terug gaat stijgen, afhankelijk van of de prijs is gestegen, of gedaald. 50% van de tijd werkt het 100% van de tijd: koop nu mijn cursus trading tips die u misschien mogelijks, maar ik alvast zeker, rijk zal maken!!

De redenering van astrologen, sorry ik bedoel technisch analisten, is dat als het omhoog gaat, het omhoog moet blijven gaan, tot het opeens stopt, en dan kan het verder omhoog gaan, of dalen, en als het daalt, daalt het verder, of niet, en dan kan het terug stijgen, of niet. 60$ is een punt waarop het kan stijgen of dalen, aangezien het al aan het stijgen was, gaat het verder stijgen, of niet, maar waarschijnlijk wel, of misschien niet. En als het stijgt, stijgt het verder, tot het opeens terug gaat dalen, en dan kan het weer stijgen, of verder dalen, tot er een nieuw punt is bereikt, waarop het terug verder gaat dalen, of terug gaat stijgen, afhankelijk van of de prijs is gestegen, of gedaald. 50% van de tijd werkt het 100% van de tijd: koop nu mijn cursus trading tips die u misschien mogelijks, maar ik alvast zeker, rijk zal maken!!
Ik gebruik daar gewoon Socrates van Martin Armstrong voor 😮.

Ik geloof nu ook niet dat OXY opeens zwaar zal gaan stijgen de komende dagen, daarvoor is de olieprijs te laag en zijn er nog te weinig details bekend van de deal.

Edit: ik vraag me nu wel af of de uitzondering die Berkshire gevraagd en gekregen heeft bij de beurswaakhond te maken heeft met deze deal. Of schud hij binnenkort toch nog eens iets uit zijn mouw.

Dat denk ik ook.

En de huidige prijs is nu ook niet direct een koopje, alleen al afgelopen jaar heeft OXY (in USD) al een keer of 4 aan die prijs gestaan...

Misschien een beetje kort dag en hopelijk ben ik het niet aan het jynxen maar Solvay kopen voor de splitsing was duidelijk wel een goede beslissing... not sure of het die 12 miljoen euro bonus waard is voor Kadri maar soit.

(1 mei 2022)
Net een kleine positie genomen in NFLX. Ik zie die nog wel terugkomen van hun slecht resultaat dit kwartaal.
NFLX waarde is ondertussen meer dan verdubbelt (+104,64%).
Ik merk dat dit mijn laatste aankoop was... ben dus quasi inactief geweest het voorbije jaar en half.

Is gelukkig geen drama, weer een goed jaar voor tech. :coolbrows:

Inflatiecijfer vandaag.

De markt verwacht 3.1%.

Zowel de inflatie in China, Duitsland als de producenten en olie prijzen in de VS waren harder gezakt dan verwacht.

Dus wie weet een vroeg kerstcadeau en zakt de inflatie onder de 3% en gaat de rally verder. 🤞

Bij mijn beide brokers niet te vinden. Zonde, is het dichtste (legale) bij insider trading dat je kan doen. Goudmijn tot het verboden wordt.
Goudmijn? Of eerder een afgezwakte versie van de Nasdaq so far...?

NANC.jpg

Grote probleem is dat om de een of andere reden die hun aankopen niet onmiddellijk moeten bekendmaken. De tracker koopt en verkoopt dus altijd te laat.

Maar toch ongelofelijk dat die poenpakkets rustig mogen inside traden. So far democratie.

Inflatiecijfer vandaag.

De markt verwacht 3.1%.

Zowel de inflatie in China, Duitsland als de producenten en olie prijzen in de VS waren harder gezakt dan verwacht.

Dus wie weet een vroeg kerstcadeau en zakt de inflatie onder de 3% en gaat de rally verder. 🤞
The dow’s next major test is the 40000 level (Martin Armstrong). De rally gaat nog 10% verder 🥳.

Goudmijn? Of eerder een afgezwakte versie van de Nasdaq so far...?

NANC.jpg
De interessantste trackers worden bepaalde individuele natuurlijk. Zoals de Pelosi tracker die inmiddels +50% is gegaan YTD. Als je daar op kon inspringen zonder zelf constant te moeten kijken in een soort ETF... (en inderdaad tijdig ook nog...)

Terug
Bovenaan