Kleine Beursfeiten

Ik zit al veel jaren in tech/SaaS he pipo, jij doet alsof ik alles in 2021 heb gekocht.
Sentinel 1: beursgenoteerd sinds 2021
Monday: beursgenoteerd sinds 2021
DLO: beursgenoteerd sinds 2021

Je hebt gewoon een tijdje geluk gehad: mee met de hype gedaan op een moment dat er teveel geld was omwille van de nulrente.
De crazy tech hype. Vraag is wat de volgende hype gaat zijn....AI? Maybe....maybe not....

Je hebt gewoon een tijdje geluk gehad: mee met de hype gedaan op een moment dat er teveel geld was omwille van de nulrente.
De crazy tech hype. Vraag is wat de volgende hype gaat zijn....AI? Maybe....maybe not....
Volgende hype: goud en zilver

Crwd sinds IPO 4 jaar geleden : 290%
ZS sinds IPO 5 jaar geleden: 532%
DDOG sinds IPO 4 jaar geleden; 218%

....

Sindsdien Janus ook niet meer gehoord natuurlijk. Vorig jaar veel lawaai komen maken hier over mijn aandelen, inmiddels zijn die bijna allemaal >100% gestegen. :)
Ik zit al ook al meer dan een jaar te zeggen dat de supply/demand cijfers van olie helemaal het sentiment van te hoge demand/te lage supply ondersteunen.
Maar omgekeerd.

Noemt die mij daarom contraindicator.

Hoe ziet je pf er nu uit?

Met alle respect maar zo jammer dat hier wat figuren alles zitten vol te spammen met onzin over trendlijnen en modellen?
Kunnen we niet teruggaan naar kwalitatieve analyses?

Ik zit al ook al meer dan een jaar te zeggen dat de supply/demand cijfers van olie helemaal het sentiment van te hoge demand/te lage supply ondersteunen.
Maar omgekeerd.

Nog altijd + 45 voor oxy, +80 voor bldr, +30 voor apa, -50 voor sentinel, + 15 voor BRKB, +6 voor raiff....
Geen klagen.

"If you aren't willing to hold a stock for 10 years, don't even think about owning it for 10 minutes."

Maar omgekeerd.

Uw argumentatie klopt niet. Die supply side is niet relevant. Olie is politiek: VS (shale) tegen OPEC.
De demand is er en zal er nog jaren zijn. Opec blijft de prijs bepalen en de producers van shale in de VS houden zich in want ze willen ook een deftige prijs.

Die olieprijs kan nog zakken naar 60$ maar voor hoelang? Ik geloof niet dat de opec landen daar jaren willen blijven hangen want die hebben geld nodig van hun olie. Zie maar naar de klimaattop: zelfs de notie uitfaseren van fossiele brandstoffen mag er niet in staan.

Oxy is er 80$ waard, de vraag is natuurlijk wanneer....en dat zal idd afhangen van de olieprijs.

Hoe bereken je die waarde van 80$ als ik vragen mag? Of is dat gewoon gebomen adhv de enterprise value?
FCF vs ev en vergelijken met de concurrenten.
Momenteel onderwaardering omwille van schulden en preferred Buffett.

Yield S&P is 5%.
Voor de meeste energiebedrijven momenteel 10%.

Ik heb wel degelijk een put verkocht.

Ik heb het zelf gepost, vorige week donderdag.
Speciaal met een trommeltje!

Je hebt toch alle gegevens om het na te kijken. 🤦‍♂️

Sorry dat ik wel geld verdien aan Oxy. 🫠

Nu al 12,5% groen en in september ga ik voor de volle 100%
En nergens heb je ook maar enige vermelding gemaakt dat je dan aandelen van OXY gekocht zou hebben. Sorry maar pagina's zit je op iedereen te zeiken die OXY in portefeuille heeft en opeens uit het niets zou je zelf OXY gekocht hebben. Geloofwaardigheid nul.
Speciaal voor jou :woohoo:

Terug
Bovenaan