Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Cash drain?Nope, van die eeuwige cash drain blijf ik even weg.
Waarom zou je dat doen?Als Oxy nog ‘s > $66 gaat dan vliegt de helft ook buiten.

Met cash drain bedoel ik het eeuwige bijstortenCash drain?
Waarom zou je dat doen?
Laat u eens niet emotioneel meeslepen door die koersschommelingen, en heb geduld![]()

Ofwel gaat het naar beneden.Heb wat OXY gekocht aan 59,8$. Zit nu op de stijgende trendlijn vanaf 2020. Ofwel lijkt het mij der helemaal door te zakken, ofwel zitten we bijna op het punt dat er iets “extreem positief” gebeurt.
Zal afhangen van de olieprijs. Olie lange tijd onder de 70$ dan kan het idd wel even duren voor rendement....(behalve voor BuffettOfwel gaat het naar beneden.
Ofwel gaat het naar boven.
Dan gaat het gewoon $60 blijven voor paar jaar.
met zijn 8% rente)Denk niet dat het nog maanden rond deze prijs blijft hangen…Ofwel gaat het naar beneden.
Ofwel gaat het naar boven.
Dan gaat het gewoon $60 blijven voor paar jaar.
Gassy zijn glazen bol strikes again.Denk niet dat het nog maanden rond deze prijs blijft hangen…
Hoe (langer) goedkoper, hoe beter om bij te kopen toch? (toch tot de positie te groot geworden is voor uw risico appetijt)Met cash drain bedoel ik het eeuwige bijstorten![]()
1 of 2 jaar gelijk blijven, na een 100% stijging in 2022?de halsstarrig lage koers

De appetijt van de markt maakt niet uit hé, daarover hebben we het hier al veel gehad op het forum.en beperkte appetijt van de markt om die hoger te stuwen is een andere zaak.

Korte termijn opportuniteitskosten zijn niet echt in te schatten.Zeker als je kijkt naar de opportuniteitskost van diezelfde inbreng (in Oxy) in een S&P 500 tracker te steken.
Ik geef je zeker gelijk, maar op een gegeven moment wordt het concentratierisico van dat ene aandeel inderdaad te groot. Zeker als dat - sinds ik ben ingestapt en aan GAK van 60,41 nu - anderhalf jaar een dood paard is. Koers komt inderdaad van ver en uw tip dateert al van 30-40 dollar. Maar laatste jaar is het niks.Hoe (langer) goedkoper, hoe beter om bij te kopen toch? (toch tot de positie te groot geworden is voor uw risico appetijt)
Koop je liever aandelen bij die 30% gestegen zijn met uw gespaarde cash? (ja ok, tenzij je continu winsten kan roteren in goedkopere aandelen)
En hoe langer goedkoper, hoe meer cashflow in buybacks aan lage prijzen.
1 veronderstelling: dat het ondergewaardeerd is. Indien je dat niet denkt, dan moet je er sowieso niet in zitten.
1 of 2 jaar gelijk blijven, na een 100% stijging in 2022?
Als dat al halsstarrig is
De appetijt van de markt maakt niet uit hé, daarover hebben we het hier al veel gehad op het forum.
Dat was al een topic in de tijd van Graham
Om 1 of andere reden is er geen appetijt, tot er plots wel appetijt is.
Het enige wat telt, zijn de toekomstige cashflows.
En trouwens, wanneer is het meestal een goed moment om te investeren, bij veel of weinig appetijt...?
Korte termijn opportuniteitskosten zijn niet echt in te schatten.
Laten we zien hoe deze uitdraait over 1-2-3 jaar...
(Waarbij ik weet dat op een gegeven moment de parallel met crypto en de zoektocht naar een nog grotere idioot niet ver weg is)Koers was <24 toen ik het meerdere keren aanraadde.Koers komt inderdaad van ver en uw tip dateert al van 30-40 dollar.

Inderdaad, tot de massa langs een kleine deur weer naar buiten wil.Alleen wordt zo’n S&P 500 gedragen door aandelen waar de massa wel graag met katapulten geld in knalt, ongeacht de al hoge waardering![]()
Beiden eigenlijk. Vandaar dat ik ook zowel Oxy als S&P heb. Het ene voor het rendement, het andere voor de operationele resultatenWil je iets kopen waar de massa beleggers met enthousiasme geld in aan het knallen is, of iets dat je maag half doet omkeren en je geïrriteerd wordt van het teleurstellende koersverloop ondanks goede operationele resultaten?

Met cash drain bedoel ik het eeuwige bijstorten
De dalingen op zich maken me weinig uit, de halsstarrig lage koers en beperkte appetijt van de markt om die hoger te stuwen is een andere zaak. Zeker als je kijkt naar de opportuniteitskost van diezelfde inbreng (in Oxy) in een S&P 500 tracker te steken.

Wil je iets kopen waar de massa beleggers met enthousiasme geld in aan het knallen is.

en mijn turbo's net verkocht aan net geen 50% winstKBC omhoog na bericht m.b.t. staatsbon: enkel staatsbon voor 5 en 8 jaar.

en mijn turbo's net verkocht aan net geen 50% winst![]()