Kleine Beursfeiten

€30,37 --> €46,94 op 3 weken tijd! :LOL: De bodem bleek €27,31 te zijn.
Juiste call, proficiat.

Heb Alfen gehad tijdens een deel van de neerwaartse rit (116 > 67). Ingestapt in de hoop dat de opslagdivisie sneller zou groeien dan de laadpalen zouden krimpen, maar dat bleek helaas niet het geval.

Ergens een linkje waar ik alles kan leren over turbo's, want dat ziet er wel iets plezant uit.
Turbo principe kan je trouwens zonder een turbo te hebben ook gewoon zelf (en beter IMO) uitvoeren als volgt:

Wil je een turbo x10 op bv. 1 aandeel?
-> koop dan 10 aandelen en zet een stoploss op -10%
= zelfde principe...maar je hebt geen financing kost en een pak meer liquiditeit met die gewone aandelen
Stel dat je aandelen maandenlang zijwaarts gaan dan heb je geen verlies in deze situatie, but you're getting killed met je turbos

Geen geld?
-> doe hetzelfde maar dan on margin
-> je hebt hier wel financing kost, maar minder dan bij die turbo

Geen margin (meer) mogelijk?
-> dan kan je spelen met Turbo's.

Enige groot risico aan bovenstaande alternatief voor turbo's = als je een markt opening hebt aan pakweg -20% op een bepaalde dag dan ben je dat effectief ook kwijt. Waar je Turbo niet onder 0 kan gaan....

En hoelang gaat dat blijven duren? En wat als het de andere richting uitgaat?
Is toch riskant?
één van de meest waardevolle bedrijven op de planeet. Nog steeds groeiende en boort nog altijd succesvol nieuwe groeimarkten aan.

bv. ze zijn nauwe partner van openai, bouwen daar mee aan geoptimaliseerde infra voor alles wat betreft LLMs en nu met opkomende GPTs store zitten ze in de perfecte positie om mee te profiteren van de groei daarvan.
Recent Activision Blizzard opgekocht, eigenaar van verschillende game franchises die gerust nog eens 20 jaar meekunnen. En dat zijn nu enkel die zaken die bij mij top of mind zijn.

één van de meest waardevolle bedrijven op de planeet. Nog steeds groeiende en boort nog altijd succesvol nieuwe groeimarkten aan.

bv. ze zijn nauwe partner van openai, bouwen daar mee aan geoptimaliseerde infra voor alles wat betreft LLMs en nu met opkomende GPTs store zitten ze in de perfecte positie om mee te profiteren van de groei daarvan.
Recent Activision Blizzard opgekocht, eigenaar van verschillende game franchises die gerust nog eens 20 jaar meekunnen. En dat zijn nu enkel die zaken die bij mij top of mind zijn.
Ja maar aan een PE van +35 en omzetgroei van CAGR 14% laatste 5 jaar kan ik me toch niet inbeelden dat de prijs nog zoveel kan stijgen. Op zo'n schaal is het niet simpel om nog zotte groei te krijgen.

Over dat soort aandelen gesproken.

Microsoft ATH 😍
+- 50% van mijn port is MSFT en NVDA, beide gekocht op lange termijn indertijd. Maar beide hebben ijzersterke producten én posities tbh. Als ik hoor hoe MS zich klaarzet voor de verdere AI boom op kantoren bijvoorbeeld of hoe Nvidea de concurrentie blijft kletsen geven... Er zit nog wel wat rek in en heb al wat afgeroomd eerder dit jaar.

Een PE zou verleid kunnen worden tot buyout, squeeze en sell again.

Dump GRAIL en er komt 400 M cash per jaar extra bij. Pretty sure dat ze GRAIL gaan dumpen. Jakob kennende en de EU order.
Verwacht je eigenlijk terug serieuze omzetgroei van Illumina in de komende jaren? Want zelfs als ze Grail dumpen is een K/W van 15 toch niet supergoedkoop voor een bedrijf waarvan de omzet (op dit moment) niet meer groeit?

Terug
Bovenaan