Kleine Beursfeiten

Ik ben er nog niet helemaal uit. Ga ik u muten omdat je bij zowel deze thread als de etf-thread een massaposter bent geworden die het niveau tot een ongezien dieptepunt doet kelderen? Of hou ik u zichtbaar omdat er ongetwijfeld nog een hoop bizarre redeneringen en ongetapt drama zit aan te komen? Spannend.

Ik ben er nog niet helemaal uit. Ga ik u muten omdat je bij zowel deze thread als de etf-thread een massaposter bent geworden die het niveau tot een ongezien dieptepunt doet kelderen? Of hou ik u zichtbaar omdat er ongetwijfeld nog een hoop bizarre redeneringen en ongetapt drama zit aan te komen? Spannend.
Bij mij stond hij op ignore, maar ik begon de stupiditeit en z’n dwangmatige veelposterij bijna te missen. Dus ik zie het terug even aan, tot de mods ingrijpen.

De vrije markt is al aan het ingrijpen op zijn posts :s

Berkshire Hathaway extreem goede resultaten.

En aan zijn buybacks te zien is het momenteel een kleine 400 waard.

Dus iedereen die een veilige gediversifieerde US index wil, maar een goedkopere en betere versie...

Dus iedereen die een veilige gediversifieerde US index wil, maar een goedkopere en betere versie...
Als in: wissel oxy in voor Berkshire? Oxy zit toch eigenlijk al maandenlang geen beweging in?

BRK is uw index alternatief zegt hij, is in principe vrij gediversifieerde en veilige belegging.
Als je het dan nog eens aan dezelfde prijs als Buffet zelf kan kopen...

Mijn gezinsportfolio is 2/3de BRK en 1/3de FFH.

Zelf al lang een fan van Berkshire, maar qua diversificatie zou ik toch een brede ETF verkiezen boven BRK, nu ongeveer 50% van BRK uit Apple bestaat, of zie ik dat verkeerd?

Zelf al lang een fan van Berkshire, maar qua diversificatie zou ik toch een brede ETF verkiezen boven BRK, nu ongeveer 50% van BRK uit Apple bestaat, of zie ik dat verkeerd?
Berskhire als bedrijf is niet effectief 50% Apple, dat is enkel als je inzoomt op hun aandelenposities

Berskhire als bedrijf is niet effectief 50% Apple, dat is enkel als je inzoomt op hun aandelenposities

Dat dacht ik al, al vind ik niet direct iets van cijfers welk deel van Berkshire in public shares zit - waarschijnlijk ook lastig om cijfers op te plakken omdat private companies geen echte market cap hebben.

Klopt, ~150 miljard USD cash, ~350 miljard in aandelen tegenover een market cap voor BRK van ~750 miljard. Wat toch wil zeggen dat het aandeel Apple bijna een kwart is van BRK, een pak meer dan bv. S&P500 (7% AAPL)
Met deze grote cashreserve is Berkshire wel goed gewapend tegen een eventuele daling van de aandelen 🤔. Goedkopere overnames zijn dan mogelijk.

Dat dacht ik al, al vind ik niet direct iets van cijfers welk deel van Berkshire in public shares zit - waarschijnlijk ook lastig om cijfers op te plakken omdat private companies geen echte market cap hebben.
Je kan kijken naar earnings en hoe die verdeeld zijn.

Je berekening hierboven gaat ervan uit dat het 'overige' deel van de market cap een correcte waardering heeft...

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan