Kleine Beursfeiten

Ik zie dat we er hier een jaar geleden (en ondertussen -32% en -35% verder voor aedifica en cofinimmo) al waren met de defensieve gvv's...

Grootste posities hier: Cofinimmo, Xior, Aedifica ,Care Property en Retail Estates.

Als ik een portefeuille zou moeten samenstellen waarvan ik denk dat die het slechtst zal doen de komende paar jaar, zou dat er ongeveer zo uit zien.

Ik zie dat we er hier een jaar geleden (en ondertussen -32% en -35% verder voor aedifica en cofinimmo) al waren met de defensieve gvv's...
Fair enough, heb toen mijn verlies genomen tussen -10 en -15%....

Ondertussen zou de rente wel ongeveer op zijn piek moeten staan , en dat lijkt toch de voornaamste kayalysator van de neergang van die aandelen, want operationeel doen de meeste het best wel goed....

Ondertussen zou de rente wel ongeveer op zijn piek moeten staan , en dat lijkt toch de voornaamste kayalysator van de neergang van die aandelen, want operationeel doen de meeste het best wel goed....

De operationele kant van een GVV is toch gewoon ROE = f(rente) ?

Dat is toch gewoon het zoveelste gebouw neerploffen met 5% marge/verhuren aan 5% en dan leveragen aan zo laag mogelijke rente ?

@Nesjamag Aan hoeveel heb jij petrobras gekocht? Dat blijft maar gaan +50% op 6maand...
Net onder de $10.

Is belachelijk goedkoop. Nog altijd maar 3 p/fcf of zo.
Kan verdubbelen en nog goedkoper zijn dan andere olie aandelen.

Zelfs als het dezelfde multiples haalt als andere oil majors, dan nog is het meer waard, want hun marges zijn superieur, en ze hebben wellicht de hoogste expertise in deep water wereldwijd.

Hoe vaak zou die zin al niet uitgesproken zijn? :lol:
Random pick, August 1978:
The last time the prime rate stood at 9.25 percent was in Feburary 1975, on the way down from the record peak of 12 percent hit in 1974, when the Fed slammed down hard on the credit brakes and contributed to the steep recession that began late that year.
Most analysts doubt that the prime rate will approach that record level during the current economic cycle. At a Chicago conference yesterday, Michael K. Evans of Chase Econometrics Association Inc. and Robert Gough of Data Resources Inc. predicted that interest rates would peak later this year and drop somewhat in 1979.
Twee jaar later zaten ze aan 20%.

hmm KBC vandaag -3% ?

binnenkort nog eens aankopen waarschijnlijk
resultaten kunnen eigenlijk alleen maar fantastisch zijn met de hoge rente, maar ze gaan dat ongetwijfeld langs alle kanten proberen te manipuleren/verbergen want anders geven de ze politiek echt wel carte blanche om extra bankentaks te heffen.

ik verwacht dus zeer negatieve outlook bij de cijfers ... maar dus eigenlijk wel een koopkans als de beurs nog eens extra naar beneden dondert.

Mijn corona pluk Engie die gekocht was aan 9.39 verkocht aan 14.99. Incl dividend ~x2 op 3y.

Heb nog altijd een stuk engie. Deze pluk is verkocht als deel van portfolios streamlining (ik kan geen aandelen transferren van mijn portefeuille naar de gemeenschappelijke portefeuille...)

resultaten kunnen eigenlijk alleen maar fantastisch zijn met de hoge rente, maar ze gaan dat ongetwijfeld langs alle kanten proberen te manipuleren/verbergen want anders geven de ze politiek echt wel carte blanche om extra bankentaks te heffen.

ik verwacht dus zeer negatieve outlook bij de cijfers ... maar dus eigenlijk wel een koopkans als de beurs nog eens extra naar beneden dondert.

Mogelijk - maar ik denk toch ook wat aan onderstaande:
  • Minder inkomsten uit leningen (zowel particulier als andere)
  • Mss ook wat spaargeld kwijt + verschuiving naar termijnrekeningen
  • Outlook zal niet goed zijn, minder investeringen/bouw in de lappenmand/economische malaise Europa
En dan uiteraard aangevuld met: onder de consensus van de analisten.

Terug
Bovenaan