Kleine Beursfeiten

Ik heb ooit bij KBC gesolliciteerd toen ik wist dat mijn contract op unif ging aflopen. Gelukkig had ik snel ergens anders werk in de biotech sector en ben ik 0 dagen werkloos geweest.

Toen ik dus 2 of 3 weken aan het werk was op mijn nieuw werk, krijg ik telefoon van KBC securities om eens langs te komen omdat ze een biotech mannetje zochten voor KBC securities. Ik meld dat ik ondertussen al werk heb. Maar goed, leek me wel een leuke opportuniteit, dus ik zeg dat ik na het werk later deze week afkom en we spreken een moment af.

Dus in het naar huis rijden wip ik rond 18-19h binnen en ga daar met de lift naar boven naar verdiep 20 of zo. Moest allemaal sneaky en zo gebeuren :cautious: . Want ja, banken en zo, dat is het summum van het summum. De random 28 jarige die daar langs komt, dat is super geheim en zo...

Wat dan gebeurde was een beetje surrealistisch.
1) Ik krijg al onder mijn kloten "dat we in de bank in kostuum moeten zijn". Waarop ik antwoord dat in een labo rondlopen met een kostuum nogal moeilijk is, je weet wel, ik kom van mijn werk
2) Daarna een "je moet hier om 8h zijn voor beursopening en pas naar huis na beurssluiting en after hours, dus om 18". "Je moet ook elke dag in HQ in brussel zijn.
3) Ik zeg droogjes. Klinkt niet als een geweldige sales pitch. Hoeveel verdient deze job eigenlijk ongeveer? Een heel gewauwel dat ze super betalen, gevolgd door een getal. Waarop ik antwoord, bruto of netto ? En die sjarel lacht "bruto uiteraard". Dat was dus ergens 20-30% minder dan wat ik had en ik daar een normaal werkregime
4) Daarna nog wat discussies over biotech bedrijven en producten en zo, waar die sjarel heel de tijd zat te neuten of "wat is de WACC van bedrijf X" en "hoe zou je bedrijf Y valueren, P/E 20 of 25 ?". Dat waren dus allemaal non-commercial biotech/pharma bedrijven. Who gives a fuck wat de WACC of P/E is.
5) Cege spreekt de droge "I don't think it's a match" uit en gaat met het security mannetje terug naar beneden.
6) Later 's avonds krijgt cege nog een telefoon voor een 2e gespreke - I shit you not

Dat interview was dus met de baas van KBC Securities, at the moment de baas van Tom Simonts, want ik heb hem daar om 6-7h ook zien rondlopen.

allé kom, hij had toch ééntje juist met Lotus Bakeries

Latente werklozen zoals JanusDR zegt. Beetje naar Bloomberg terminals staren en random nieuwsbrieven schrijven :laugh: Eigenlijk gewoon wat wij hier op een forum doen, maar dan als job. En wat bompa's af en toe foppen waarschijnlik.

Latente werklozen zoals JanusDR zegt. Beetje naar Bloomberg terminals staren en random nieuwsbrieven schrijven :laugh: Eigenlijk gewoon wat wij hier op een forum doen, maar dan als job. En wat bompa's af en toe foppen waarschijnlik.
Jammer genoeg zijn het vooral de bompa's die geld hebben en worden die dus inderdaad constant gesjareld door zo'n "analisten"... dan is wat wij hier doen toch iets onschuldiger dan zo'n Tom Simonts, die heeft ongetwijfeld al veel mensen héél véél geld gekost

Jammer genoeg zijn het vooral de bompa's die geld hebben en worden die dus inderdaad constant gesjareld door zo'n "analisten"... dan is wat wij hier doen toch iets onschuldiger dan zo'n Tom Simonts, die heeft ongetwijfeld al veel mensen héél véél geld gekost

Wij hadden vroeger kantoor/labo in tech park in Zwijnaarde. 500m van waar Ablynx zat. Mijn avondactiviteit was vaak met mijn pa en broers een KBC event crashen bij een lokaal biotech bedrijf na het werk. Altijd drinken en hapjes.

Ooit bij Ablynx zo'n event waar het oude ballen feest was. Gemiddelde leeftijd 70 of zo. Oude blanke mannen #woke. Ik mijn standaard "mensen ambeteren met biotech vragen die er geen kloten van kennen" op dergelijke events. "Wat vind je van de onderzoeksresultaten van ABC", "de phase2 van XYZ gezien", "hoe vind je dit tgo bedrijf KLM". Meestal krijg je zo een random antwoord dat in de buurt van de klok komt, maar zeker niet de klepel is. Maar goed. Ik ga nooit vergeten wat pepe en meme zeiden. "Die lamaatjes zijn zo schattig, die maken medicamenten voor de mensen, daarom investeren we erin". cege goes "Je weet dat ze die lama's gebruiken in een hele prille fase, daarna is het bloed uit die lama, protein typering en in het labo maken". Ja, dat was dus allemaal niet waar. OK dan bejaarde. Steek maar 100k in Ablynx omdat de lamaatjes schattig zijn.

Den helft van dat event geneut over lama's en foto's van lama's. :rofl: :rofl:

Wij hadden vroeger kantoor/labo in tech park in Zwijnaarde. 500m van waar Ablynx zat. Mijn avondactiviteit was vaak met mijn pa en broers een KBC event crashen bij een lokaal biotech bedrijf na het werk. Altijd drinken en hapjes.

Ooit bij Ablynx zo'n event waar het oude ballen feest was. Gemiddelde leeftijd 70 of zo. Oude blanke mannen #woke. Ik mijn standaard "mensen ambeteren met biotech vragen die er geen kloten van kennen" op dergelijke events. "Wat vind je van de onderzoeksresultaten van ABC", "de phase2 van XYZ gezien", "hoe vind je dit tgo bedrijf KLM". Meestal krijg je zo een random antwoord dat in de buurt van de klok komt, maar zeker niet de klepel is. Maar goed. Ik ga nooit vergeten wat pepe en meme zeiden. "Die lamaatjes zijn zo schattig, die maken medicamenten voor de mensen, daarom investeren we erin". cege goes "Je weet dat ze die lama's gebruiken in een hele prille fase, daarna is het bloed uit die lama, protein typering en in het labo maken". Ja, dat was dus allemaal niet waar. OK dan bejaarde. Steek maar 100k in Ablynx omdat de lamaatjes schattig zijn.

Den helft van dat event geneut over lama's en foto's van lama's. :rofl: :rofl:

toevallig bij Devgen gewerkt vroeger aangezien je bij unif werkte, dat bedrijf een spin-off was van Ugent en ik precies herinner dat je uw fortuin hebt gemaakt bij verkoop van bedrijf (in 2012 verkocht aan Syngenta)?

toevallig bij Devgen gewerkt vroeger aangezien je bij unif werkte, dat bedrijf een spin-off was van Ugent en ik precies herinner dat je uw fortuin hebt gemaakt bij verkoop van bedrijf (in 2012 verkocht aan Syngenta)?

Nee, devgen was al verpatst voor ik in de industrie terecht kwam.

Mijn "fortuin" is vooral gemaakt na de overname waar ik verschillende keren zakken aandelen kreeg als retention package die dan x3 x4 gingen op paar jaar. Bij de overname zelf was het very low 5 digit voor mij.

De rest van het fortuin kwam vooral uit glpg x20. Met de helft app gekocht en verhuurd. De andere helft in twist bio, x10 op 1-2y. En niet veel losers in de beurs. 1 of 2 dikke floppers, de rest gewoon saai naar boven over de jaren of plat.

Ik heb indertijd Galapagos verkocht aan 15 €, nadat ik het een paar jaar in portefeuille had (gekocht aan 12 ofzo) en ik geld nodig had voor mijn appartement te kopen. De jaren erna werd ik een beetje depressief als ik sporadisch de koers nog eens checkte.

Nee, devgen was al verpatst voor ik in de industrie terecht kwam.

Mijn "fortuin" is vooral gemaakt na de overname waar ik verschillende keren zakken aandelen kreeg als retention package die dan x3 x4 gingen op paar jaar. Bij de overname zelf was het very low 5 digit voor mij.

De rest van het fortuin kwam vooral uit glpg x20. Met de helft app gekocht en verhuurd. De andere helft in twist bio, x10 op 1-2y. En niet veel losers in de beurs. 1 of 2 dikke floppers, de rest gewoon saai naar boven over de jaren of plat.
Dus eigenlijk heb je chance gehad in het leven en nu veel klagen dat je veel belastingen moet betalen op uw loon voor diegenen die minder chance hebben gehad in het leven?

Dus eigenlijk heb je chance gehad in het leven en nu veel klagen dat je veel belastingen moet betalen op uw loon voor diegenen die minder chance hebben gehad in het leven?

Ja, die retention packages zijn geluk hebben. Ze pakken een dobbelsteen en als je naam er op staat, dan krijg je het. Er waren er 7 van de 80 die bij de overname een retention package gekregen hebben. En de 2e keer waren er een stuk of 10 en ik was de enige die in de 2 rondes zat. 2x geluk zeg.

Die retention packages waren gemakkelijk 4-5x die glpg+twist winsten.

Ik ben een echte indexbelegger, het gros zit dan ook in IWDA. Ik heb ook nog een deeltje in EMIM maar dat ga ik op termijn afstoten. Ik heb wat cash op overschot maar de indexen staan behoorlijk hoog momenteel. Zijn er aandelen die momenteel investeringswaardig zijn? Ik kijk zelf naar BTI maar misschien zijn er alternatieven of is het beter om cash even cash te houden? :)

Terug
Bovenaan