Kleine Beursfeiten

Mijn portefeuille ziet er momenteel als volgt uit:

ASML (Voor mij een buy & hold forever, bedrijf met één van hoogste moat ter wereld. Politieke issues nu met US/China zijn short-term gerommel in de marge)

BRK.B (for obvious reasons, join them when you can't beat them)

S&P500 (for obvious reasons, join them when you can't beat them)

EVS (pareltje van de Belgische beurs, weinig downside, veel upside en ideale prooi voor overname)

Google (Geen super fan van het management maar nog steeds een tech powerhouse die goedkoop staat. Best buy in tech atm?)

Aandelen die ik laatste jaren heb gehad maar profits heb genomen : Okta, Datadog, Rolls-Royce, Perion

Ik ben al even op zoek naar wat andere goeie stocks maar loop wat vast in m'n research. Ik blijf ver weg van biotech aangezien ik daar niks van ken en het mij geen bal interesseert. Als iemand nog pointers heeft richting stocks die min of meer in m'n portfolio zouden passen of iets zinnigs te zeggen heeft over mijn huidig portfolio hoor ik het graag!

Mijn portefeuille ziet er momenteel als volgt uit:

ASML (Voor mij een buy & hold forever, bedrijf met één van hoogste moat ter wereld. Politieke issues nu met US/China zijn short-term gerommel in de marge)

BRK.B (for obvious reasons, join them when you can't beat them)

S&P500 (for obvious reasons, join them when you can't beat them)

EVS (pareltje van de Belgische beurs, weinig downside, veel upside en ideale prooi voor overname)

Google (Geen super fan van het management maar nog steeds een tech powerhouse die goedkoop staat. Best buy in tech atm?)

Aandelen die ik laatste jaren heb gehad maar profits heb genomen : Okta, Datadog, Rolls-Royce, Perion

Ik ben al even op zoek naar wat andere goeie stocks maar loop wat vast in m'n research. Ik blijf ver weg van biotech aangezien ik daar niks van ken en het mij geen bal interesseert. Als iemand nog pointers heeft richting stocks die min of meer in m'n portfolio zouden passen of iets zinnigs te zeggen heeft over mijn huidig portfolio hoor ik het graag!
Evs, google en s&p500 share ik met jou, toch meer dan de helft, ik zou eventueel Sofina nog durven aanraden: bewezen track record over lange termijn en private equity?

Oxy DAC nog in opbouw, helft productie van 1 jaar al verkocht...

Hoe vaak bekijken jullie de beurskoersen of jullie portefeuille?
Ik open gemiddeld toch 2 tot 3 maal per dag de app van Saxobank, wat waarschijnlijk een beetje veel is :unsure:

Oxy gaat de wereld redden

Saudis gaan beginnen ragen lol
Ze lijken controle kwijt te zijn. Ze produceren minder en aan lagere prijzen. Slecht voor hun begroting.
Zou dit de bottom tick zijn...? Is dit hem!?

We zijn er waarschijnlijk dichtbij als onze geliefde contraindicator enthousiast wordt!

En.... ongelofelijk maar waar, het was inderdaad quasi de bottom tick voor de olieprijs!!

@Nesjamag maakt zijn macro reputatie als ultieme contra-indicator opnieuw waar, en hoe!
Met een complete voltreffer! :love2:

Ze doen alleszins tenminste iets nuttig, namelijk technologie ontwikkelen om co2 uit de lucht te halen.
Wat sowieso nodig zal zijn, want anders geraken we nooit of nooit aan een co2 neutrale wereld tegen 2050-2060.
Want het is niet dat er geen residu aan fossiele brandstoffen meer zal verbrand worden tegen dan.

Niet dat die specifieke technologie het daarom zal halen, maar in elke technologie met een slaagkans moet geïnvesteerd worden om uiteindelijk hopelijk aan een paar geslaagde te geraken.

Wat alleszins absoluut geen kloten helpt om het klimaat te redden tegen 2050, is minder met het vliegtuig reizen of de fiets naar de supermarkt nemen.

Dus inderdaad, Oxy helpt mee de wereld redden.
Hoe contradictorisch dit ook klinkt voor sommige groenen :)

Leverage weggedaan door de posities die (deels) op margin waren licht af te bouwen (ubs, oxy) of te verkopen (vitesse energy, bti).

Te dure en risicovolle margin met imploderend China en 30y UST richting 5%.

En.... ongelofelijk maar waar, het was inderdaad quasi de bottom tick voor de olieprijs!!

@Nesjamag maakt zijn macro reputatie als ultieme contra-indicator opnieuw waar, en hoe!
Met een complete voltreffer! :love2:
Precies 2 contra-indicatoren :thinking:

Ik denk dat de naam Amazon wel wat investeerders gaat aantrekken aangezien oxy het vandaag duidelijk een stuk beter doet dan de concurrenten.
Of het effectief ook veel impact gaat hebben, laat staan rendabel, daar heb ik serieus mijn twijfels over...

Anyway, ik heb een Europese bank op het oog.

De vraag is, wachten tot recessie etc. of niet...

Ik zou er wel Novo nordisk moeten voor verkopen.
Maar het is eerder kwantitatief, en dus wel veel meer een binnenkopper dan NVO waar ik wel hyperenthousiast ben over het product maar nog steeds wat in mijn pamper doe ivm de waardering.

Ze doen alleszins tenminste iets nuttig, namelijk technologie ontwikkelen om co2 uit de lucht te halen.
Wat sowieso nodig zal zijn, want anders geraken we nooit of nooit aan een co2 neutrale wereld tegen 2050-2060.
Want het is niet dat er geen residu aan fossiele brandstoffen meer zal verbrand worden tegen dan.

Niet dat die specifieke technologie het daarom zal halen, maar in elke technologie met een slaagkans moet geïnvesteerd worden om uiteindelijk hopelijk aan een paar geslaagde te geraken.

Wat alleszins absoluut geen kloten helpt om het klimaat te redden tegen 2050, is minder met het vliegtuig reizen of de fiets naar de supermarkt nemen.

Dus inderdaad, Oxy helpt mee de wereld redden.
Hoe contradictorisch dit ook klinkt voor sommige groenen :)
Moesten we nu allemaal nog meer olie verbruiken, dan zou dat nog beter zijn voor de wereld! We zouden beter wat meer vliegen in plaats van minder. Want dan kan Oxy meer oppompen en zo ook meer CO² uit de lucht halen! Waterdicht plan.

Anyway, ik heb een Europese bank op het oog.

De vraag is, wachten tot recessie etc. of niet...

Ik zou er wel Novo nordisk moeten voor verkopen.
Maar het is eerder kwantitatief, en dus wel veel meer een binnenkopper dan NVO waar ik wel hyperenthousiast ben over het product maar nog steeds wat in mijn pamper doe ivm de waardering.
Allee janus, kbc staat toch niet zo goedkoop :unsure:

Terug
Bovenaan