Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik zit in ieder geval te twijfelen. Sowieso kijk ik het nog wat aan. Imo is het grote winstpotentieel er wel uit momenteelUBS terug onder de 26$. Niemand dat terug gaat kopen? Lijkt mij toch vrij safe te zijn tot 30$?
Dat zie ik echt niet meer gebeuren.maar als bv Nvidia nog eens zakt naar 100 dollar, zou mij wel eens durven “riskeren” voor 50% of iets iets meer.
Dat is 15% rendement, goed als dat binnen 6 maand materialiseert maar als dat langer als een jaar duurt...UBS terug onder de 26$. Niemand dat terug gaat kopen? Lijkt mij toch vrij safe te zijn tot 30$?
Dus met 2 of 3% gezakt sinds de top…UBS terug onder de 26$. Niemand dat terug gaat kopen? Lijkt mij toch vrij safe te zijn tot 30$?
Ik zit +-85% in LKNCY.
Positie afgelopen jaren wel stevig uitgebreid.
Ik hou ze nog wel even bij.
Xi en Taiwan zijn het grootste risico. Ik volg dus alles hieromtrent met argusogen![]()
Dat klinkt veel, maar hoeveel % van het totale vermogen is die 85% en 60% dan?Ik zit nog met 25% in Luckin. Een tijdje geleden verkocht aan $27 en zat toen ongeveer aan 60%. Heb nu wel spijt dat ik heb verkocht. Ik ben te ongeduldig geweest.
Was de volledige 60%. Ik heb geen vastgoed en op mijn spaarrekening staan er +/- 4 maandlonen.Dat klinkt veel, maar hoeveel % van het totale vermogen is die 85% en 60% dan?
Ik blijf er wel bij dat de kans vrijwel onbestaande is dat je geologisch betere info hebt dan de markt, en dat het management van APA compleet onbetrouwbaar isHet begint precies te naderen:
CEO Total naar Suriname komende week.
We have in Suriname a field of oil, which is big enough to launch a sizeable deepwater development, but I will reveal all the details to the Suriname president," Pouyanne said at the Barclays CEO-Energy Power Conference in New York.
![]()
TotalEnergies CEO to visit Suriname, sees sizeable deepwater development
TotalEnergies' Chief Executive Patrick Pouyanne will visit Suriname next week with the possibility of "good news" on developing oil projects in the South American country, he said on Wednesday at a conference.www.reuters.com
Suriname kan zich na FID voor 20% inkopen in Block 58 (1,5 tot 2 miljard dollar), waardoor APA en TTE op 40% elk terugvallen en in ruil betaalt Staatsolie (Suriname) 20% van de kosten.
Edit: de kans dat Baja-1 zal bijdragen (vanuit Block 53) aan de eerste hub in Block 58 mag dus naar de prullenbak.
Was sws toch al bijna onmogelijk (andere partners in Block 53).
Benieuwd wat de plannen met Block 53 zijn, ik gok op nog 2/3 appraisal wells en dan participatie (deels) ten gelde maken. Financieel niet haalbaar voor APA om een mogelijke ontwikkeling te funden.
Tenzij eerder kleine FPSO, maar nog te weinig info op zich op basis van 1 boring.
Gezien 45% w.i zal het wss alles verkopen zijn, de koper zal wel operator willen zijn.
We zien wel.

Gekocht @ 26,3UBS terug onder de 26$. Niemand dat terug gaat kopen? Lijkt mij toch vrij safe te zijn tot 30$?
Mits wat safety ben ik anytime gelukkig met 10%/jaar zelfsDat is 15% rendement, goed als dat binnen 6 maand materialiseert maar als dat langer als een jaar duurt...
Daarom heb 4x staatsbons gekocht. Gegarandeerd 11.2%Mits wat safety ben ik anytime gelukkig met 10%/jaar zelfs

Ik blijf er wel bij dat de kans vrijwel onbestaande is dat je geologisch betere info hebt dan de markt, en dat het management van APA compleet onbetrouwbaar is![]()
excl vastgoed.Dat klinkt veel, maar hoeveel % van het totale vermogen is die 85% en 60% dan?
Novo Nordisk ge FOMO't na het lezen van nog wat analistenrapporten.
Het tempo waaraan ze dit jaar uitbreiden is fenomenaal en boven verwachting.Ik zit nog met 25% in Luckin. Een tijdje geleden verkocht aan $27 en zat toen ongeveer aan 60%. Heb nu wel spijt dat ik heb verkocht. Ik ben te ongeduldig geweest.

Lijkt mij toch riskant: China + cyclical consumer en aandeel niet echt goedkoop dus die groei moet blijven duren.Het tempo waaraan ze dit jaar uitbreiden is fenomenaal en boven verwachting.
Deze week hebben ze dan een zeer succesvolle lancering van hun coffee met moutai (populaire alcohol in china) gelanceerd en hebben ze wereldwijde press aandacht gekregen die eens niet negatief was.
Volgend jaar gaat hun 2e branderij open.
International uitbreiding is begonnen met singapore en ongewtijfeld volgen andere landen in de regio snel.
Schuldenvrij
Blockchain technologie om boekhouding te controleren over hun gigantisch aantal verkooppunten.
En geen ingewikkelde business, gewoon koffie en aanverwanten verkopen.
Zo lang ze nog op OTC noteren zijn er stevige koersschommelingen mogelijk. Ik zie dat dan als bijkoop momenten. Laatste keer gekocht toen ze even onder de 20 dipten.
Ik hoop op mijn eerste (en misschien enige) 10 bagger. Dan zal het life changing zijn.
Edit : 10 bagger vanaf eerste aankoop 4$ is al bijna een feit. Maar heb toen in paniek verkocht toen ze chapter 11 aanvroegen paar jaar geleden. Nadien eerste keer terug gekocht rond 7$. Dus initieel is 10-bagger voor mij 70$.
Als het een 10-bagger van 200$ wordt…
Voor mij is dit een belegging over zeer lange termijn. 100$ is zeker haalbaar binnen 5-10jaar.
Echter zijn er de grote geopolitieke spanningen zoals Taiwan en de chipoorlog met US die ik het meest in het oog houdt. Vanaf ik het gevoel krijg dat dat uit de hand begint te lopen verkoop ik onmiddelijk.
+ politiek
Grootste risico is inderdaad vooral China.Lijkt mij toch riskant: China + cyclical consumer en aandeel niet echt goedkoop dus die groei moet blijven duren.
En Chinese boekhouding+ politiek
![]()
Koffiemarkt heeft nog heel veel groeipotentieel in China.cyclical consumer