Kleine Beursfeiten

UBS terug onder de 26$. Niemand dat terug gaat kopen? Lijkt mij toch vrij safe te zijn tot 30$?
Dus met 2 of 3% gezakt sinds de top…
Das niet de moeite voor iemand die net heeft verkocht aan $26,x.
Als ze terugzakken richting 23 USD (en de rest vd beurs is niet ineengestort/ macro is niet veranderd), koop ik ze terug.

Over andere banken en Janus tips gesproken: First citizens (hier beter gekend als FCNCA) al 12,5% gezakt sinds de top. Noteert nu aan $1322.
Doe er nog eens $50 a $100 af en het wordt toch weer interessant. Tangible book $1250 (en groeiende) en adjusted diluted EPS vorig kwartaal $52. Ook positief is dat ze itt de meeste banken amper dividend uitbetalen, dus weinig RV in de zakken van de overheid. In plaats daarvan bouwen ze hun buffer verder uit en stijgt de boekwaarde elk kwartaal lekker door.

Ik hou ze allebei op m’n watchlist.

Ik zit +-85% in LKNCY.
Positie afgelopen jaren wel stevig uitgebreid.
Ik hou ze nog wel even bij.
Xi en Taiwan zijn het grootste risico. Ik volg dus alles hieromtrent met argusogen😅
Ik zit nog met 25% in Luckin. Een tijdje geleden verkocht aan $27 en zat toen ongeveer aan 60%. Heb nu wel spijt dat ik heb verkocht. Ik ben te ongeduldig geweest.
Dat klinkt veel, maar hoeveel % van het totale vermogen is die 85% en 60% dan?

Het begint precies te naderen:
CEO Total naar Suriname komende week.

We have in Suriname a field of oil, which is big enough to launch a sizeable deepwater development, but I will reveal all the details to the Suriname president," Pouyanne said at the Barclays CEO-Energy Power Conference in New York.

Suriname kan zich na FID voor 20% inkopen in Block 58 (1,5 tot 2 miljard dollar), waardoor APA en TTE op 40% elk terugvallen en in ruil betaalt Staatsolie (Suriname) 20% van de kosten.

Edit: de kans dat Baja-1 zal bijdragen (vanuit Block 53) aan de eerste hub in Block 58 mag dus naar de prullenbak.
Was sws toch al bijna onmogelijk (andere partners in Block 53).
Benieuwd wat de plannen met Block 53 zijn, ik gok op nog 2/3 appraisal wells en dan participatie (deels) ten gelde maken. Financieel niet haalbaar voor APA om een mogelijke ontwikkeling te funden.
Tenzij eerder kleine FPSO, maar nog te weinig info op zich op basis van 1 boring.
Gezien 45% w.i zal het wss alles verkopen zijn, de koper zal wel operator willen zijn.

We zien wel.

Laatst bewerkt:
Het begint precies te naderen:
CEO Total naar Suriname komende week.

We have in Suriname a field of oil, which is big enough to launch a sizeable deepwater development, but I will reveal all the details to the Suriname president," Pouyanne said at the Barclays CEO-Energy Power Conference in New York.

Suriname kan zich na FID voor 20% inkopen in Block 58 (1,5 tot 2 miljard dollar), waardoor APA en TTE op 40% elk terugvallen en in ruil betaalt Staatsolie (Suriname) 20% van de kosten.

Edit: de kans dat Baja-1 zal bijdragen (vanuit Block 53) aan de eerste hub in Block 58 mag dus naar de prullenbak.
Was sws toch al bijna onmogelijk (andere partners in Block 53).
Benieuwd wat de plannen met Block 53 zijn, ik gok op nog 2/3 appraisal wells en dan participatie (deels) ten gelde maken. Financieel niet haalbaar voor APA om een mogelijke ontwikkeling te funden.
Tenzij eerder kleine FPSO, maar nog te weinig info op zich op basis van 1 boring.
Gezien 45% w.i zal het wss alles verkopen zijn, de koper zal wel operator willen zijn.

We zien wel.
Ik blijf er wel bij dat de kans vrijwel onbestaande is dat je geologisch betere info hebt dan de markt, en dat het management van APA compleet onbetrouwbaar is :-)

Ik blijf er wel bij dat de kans vrijwel onbestaande is dat je geologisch betere info hebt dan de markt, en dat het management van APA compleet onbetrouwbaar is :)

Het eerste heb ik toegegeven (ik ben verre van een geoloog en zelfs voor hen is het wildcatten onvoorspelbaar). Management APA= CEO is een overbetaalde blaaskaak.

Betreft hier evenwel artikel op Reuters over een uitspraak van de CEO van Total.
Zij zijn operator, zij doen the talk. Ook tijdens de conference calls van APA nav de Q-cijfers wordt er steeds heel ontwijkend geantwoord en verwezen naar Total.

Ik lees evenwel toch positieve signalen.
Zou me verbazen moest CEO TTE naar Suriname afzakken en ineens melden dat ze zich terugtrekken. Dan zit de CEO van TTE met een geloofwaardigheidsprobleem.

Novo Nordisk ge FOMO't na het lezen van nog wat analistenrapporten.

Elke week verschijnt er wel weer een artikel, zo ook vandaag: Eén spuitje per week voor 15 procent gewichtsverlies: bedrijf achter Ozempic komt met nieuw wondermiddel

"Deze week is na de VS, Denemarken, Noorwegen en Duitsland ook het Verenigd Koninkrijk aan de beurt en met al 50.000 obese Britten die recht hebben op het terugbetaalde medicijn en nog eens zoveel landgenoten die aangeven er de volle pot voor te willen betalen - tot 300 pond per maand - loopt het storm over het kanaal. Artsen waarschuwen voor een ongecontroleerde toeloop."

Als hun nieuwe fabriek er eenmaal staat en ze op volle toeren kunnen gaan produceren..

Ik zit nog met 25% in Luckin. Een tijdje geleden verkocht aan $27 en zat toen ongeveer aan 60%. Heb nu wel spijt dat ik heb verkocht. Ik ben te ongeduldig geweest.
Het tempo waaraan ze dit jaar uitbreiden is fenomenaal en boven verwachting.
Deze week hebben ze dan een zeer succesvolle lancering van hun coffee met moutai (populaire alcohol in china) gelanceerd en hebben ze wereldwijde press aandacht gekregen die eens niet negatief was.
Volgend jaar gaat hun 2e branderij open.
International uitbreiding is begonnen met singapore en ongewtijfeld volgen andere landen in de regio snel.
Schuldenvrij
Blockchain technologie om boekhouding te controleren over hun gigantisch aantal verkooppunten.
En geen ingewikkelde business, gewoon koffie en aanverwanten verkopen.
Zo lang ze nog op OTC noteren zijn er stevige koersschommelingen mogelijk. Ik zie dat dan als bijkoop momenten. Laatste keer gekocht toen ze even onder de 20 dipten.
Ik hoop op mijn eerste (en misschien enige) 10 bagger. Dan zal het life changing zijn.

Edit : 10 bagger vanaf eerste aankoop 4$ is al bijna een feit. Maar heb toen in paniek verkocht toen ze chapter 11 aanvroegen paar jaar geleden. Nadien eerste keer terug gekocht rond 7$. Dus initieel is 10-bagger voor mij 70$.
Als het een 10-bagger van 200$ wordt…:woohoo:
Voor mij is dit een belegging over zeer lange termijn. 100$ is zeker haalbaar binnen 5-10jaar.
Echter zijn er de grote geopolitieke spanningen zoals Taiwan en de chipoorlog met US die ik het meest in het oog houdt. Vanaf ik het gevoel krijg dat dat uit de hand begint te lopen verkoop ik onmiddelijk.

Laatst bewerkt:
Het tempo waaraan ze dit jaar uitbreiden is fenomenaal en boven verwachting.
Deze week hebben ze dan een zeer succesvolle lancering van hun coffee met moutai (populaire alcohol in china) gelanceerd en hebben ze wereldwijde press aandacht gekregen die eens niet negatief was.
Volgend jaar gaat hun 2e branderij open.
International uitbreiding is begonnen met singapore en ongewtijfeld volgen andere landen in de regio snel.
Schuldenvrij
Blockchain technologie om boekhouding te controleren over hun gigantisch aantal verkooppunten.
En geen ingewikkelde business, gewoon koffie en aanverwanten verkopen.
Zo lang ze nog op OTC noteren zijn er stevige koersschommelingen mogelijk. Ik zie dat dan als bijkoop momenten. Laatste keer gekocht toen ze even onder de 20 dipten.
Ik hoop op mijn eerste (en misschien enige) 10 bagger. Dan zal het life changing zijn.

Edit : 10 bagger vanaf eerste aankoop 4$ is al bijna een feit. Maar heb toen in paniek verkocht toen ze chapter 11 aanvroegen paar jaar geleden. Nadien eerste keer terug gekocht rond 7$. Dus initieel is 10-bagger voor mij 70$.
Als het een 10-bagger van 200$ wordt…:woohoo:
Voor mij is dit een belegging over zeer lange termijn. 100$ is zeker haalbaar binnen 5-10jaar.
Echter zijn er de grote geopolitieke spanningen zoals Taiwan en de chipoorlog met US die ik het meest in het oog houdt. Vanaf ik het gevoel krijg dat dat uit de hand begint te lopen verkoop ik onmiddelijk.
Lijkt mij toch riskant: China + cyclical consumer en aandeel niet echt goedkoop dus die groei moet blijven duren.
En Chinese boekhouding:thinking: + politiek:eek2:

Lijkt mij toch riskant: China + cyclical consumer en aandeel niet echt goedkoop dus die groei moet blijven duren.
En Chinese boekhouding:thinking: + politiek:eek2:
Grootste risico is inderdaad vooral China.
Na de fraude hebben ze hun boekhouding in orde en liggen ze onder verschillende vergrootglazen. Hebben ook die blockchain technologie geimplementeerd om het zo waterdicht mogelijk te houden. Ik ga ervan uit dat de boekhouding in orde. Ook heeft de US (pcaob) ondertussen toegang tot Chinese bedrijven om de boekhouding te auditen.
Groei is nog lang niet over. Is nog een jong bedrijf en ze streven naar wereldwijde coverage.
Willen zich echt naast starbucks zetten, niet alleen in China.
Schuldenvrij, dus er is nog veel mogelijk.
Maar risicovol indeed, het is en blijft China.
Alleen dat al schrikt veel beleggers af, waardoor eenzelfde p/e projecteren als bv starbuck niet kan.
Altijd korting in gedachten houden.
Maar beeld je eens in dat China Taiwan niet binnenvalt en ze tot een diplomatieke consensus komen.
En dat binnen 5-10j de US en China ook terug wat beter overkomen.
Ik weet dat bij dit aandeel alles geopolitiek even belangrijk, zo niet belangrijker is om in het oog te houden dan het bedrijf zelf.

Anyway, ik heb dit risico uitgebreid besproken met vrouwlief de afgelopen jaren en ze is op de hoogte van worst case scenario’s.

Terug
Bovenaan