Kleine Beursfeiten

https://www.cnbc.com/2023/08/11/ubs-ends-credit-suisse-dependence-on-swiss-central-bank-loan.html

Benieuwd naar de reactie van de markt. Voor mij persoonlijk is dit eerder negatief nieuws, had ze liever de LPA zien houden. De reden, we hebben na analyse geen grote risico’s gevonden, is ook echt een drogreden die me weinig vertrouwen geeft.
Een drogreden? Integendeel, duidelijker kan niet :)
Zelfs zonder risico is het hebben van een 9B garantie nooit slecht.
Klopt, maar het probleem is dat de Zwitserse opinie/Zwitserse overheid zich begon te moeien met bepaalde assets want 'zij staan tenslotte borg dus hebben ze wat te zeggen'.
@JanusDR blij om te lezen dat je toch positief effect van Ozempic verwacht op sportsector - dus Basic-Fit case is bij deze weer positief!
De lifestyle en vrijetijds sport sectoren.
Niet de sporten die dikwijls beoefend worden door mensen met als doel af te vallen.
Dus ik ben niet 100% zeker mbt basic fit of bv. lopen.
Ik zie daar bv. veel dames gewoon een uur op die loopband staan :)

Lijkt mij een zeer positief signaal te zijn.
en zo lijkt de markt dat ook te zien.
Uiteraard extreem positief.

Dat heeft maar 1 reden: ze hebben de assets nu deftig kunnen bekijken en ze gaan die overheidsgarantie nooit of te nooit nodig hebben.
En door nu die garantie weg te doen, zorgen ze ervoor dat de publieke opinie (en dus zwitserse overheid) zich minder kan moeien met de verzilvering van die assets.

De markt reageert trouwens te mak.
Bij zo'n nieuws moet zeker al de helft van de korting verdwijnen, dus +15-20%, want het risico op eventuele 'dubieuze' assets was 1 van de hoofdredenen van de onderwaardering.

Yes, opnieuw een officiële Janustip die lucratief zal uitdraaien.

Kortstondige BG-roem zal mijn deel zijn godver! 🥳

Gebruik jij of jouw partner het dan ook?
Neen, de ervaring slaat op 10 jaar heroïsche strijd tegen overgewicht, waarbij de veldslag om Bachmut in Oekraïne in het niets verdwijnt.

(Edit: enkel mijn strijd weliswaar, mijn partner is atletisch als een ochtendlijke hinde in de groene velden.)

Laatst bewerkt:
Bij zo'n nieuws moet zeker al de helft van de korting verdwijnen, dus +15-20%, want het risico op eventuele 'dubieuze' assets was 1 van de hoofdredenen van de onderwaardering.

Zal de 31ste wel beteren. Maar idd een goude tip, toch blij dat ik deze met opties gespeeld heb. :)
Wel mijn 2de grootste positie nu aan 20%... groot genoeg voor een positie in opties.

Nu nog Oxy die wat mee wil de komende maanden (komaan reddit, maak daar eens een memestock van, met Buffett die op Vicki zit of zo)
, en dan komt de échte hoofdprijs straks in het vizier: de 30 euro van @Lulplayer :eek2:

Een drogreden? Integendeel, duidelijker kan niet :)

Klopt, maar het probleem is dat de Zwitserse opinie/Zwitserse overheid zich begon te moeien met bepaalde assets want 'zij staan tenslotte borg dus hebben ze wat te zeggen'.

Niet de sporten die dikwijls beoefend worden door mensen met als doel af te vallen.

Uiteraard extreem positief.

Dat heeft maar 1 reden: ze hebben de assets nu deftig kunnen bekijken en ze gaan die overheidsgarantie nooit of te nooit nodig hebben.
En door nu die garantie weg te doen, zorgen ze ervoor dat de publieke opinie (en dus zwitserse overheid) zich minder kan moeien met de verzilvering van die assets.

Voor mij een drogreden omdat de echte reden wss is dat de LPA toch niet zo voordelig is als verwacht (wss ten gevolgen van dat de LPA niet populair was voor publieke opinie en politiek). Mijn initiële idee was al dat de LPA minder lucratief was voor UBS dan oorspronkelijk gedacht (de voorwaarden die er aan gelinkt zijn - transparantie, kost, uitsluiting bepaalde assets, … vele andere voorwaarden). Dat men nu afstapt van die garantie lijkt mij eerder daarvan het gevolg i.p.v dat men die niet nodig heeft of zou willen. Zoals ik zei, zo een garantie kan nooit geen kwaad (tenzij de voorwaarden toch niet zo goed zijn).

Laatst bewerkt:
Zoals ik zei, zo een garantie kan nooit geen kwaad (tenzij de voorwaarden toch niet zo goed zijn).
Maar het deed wel kwaad.

Zwitserse overheid was zich met alles beginnen moeien onder invloed van de perceptie bij de bevolking.

Nu gaan ze misschien de zwitserse consumentenbank kunnen houden.
Ofwel ipo doen zonder zich te moeten 'schamen' voor de grote winst die ze er op zouden maken.

Nu de overname clean blijkt, zonder enige steun van de overheid, kan er al minder druk gezet worden vanuit het publiek.

Hupla.
Vicki zei paar maanden geleden al dat ze de capex niet alleen gingen dragen voor hun co2 direct air capture, maar een partner wilden inschakelen.
Blijkt die partner Dark Brandon Biden te zijn!

biden.jpg

Vicki komt (nogmaals) haar woord na.

Daar gaat de Oxy ESG-trein.
All aboard, tuut tuuut! ( :unsure: )

Laatst bewerkt:
Ik lees al een goed half jaar mee en wil bij deze toch ook eens bedanken voor de extra maandlonen op fcnca. Voor de oxy en ubs tip gaat het ook de goede kant op nu. Daarnaast ook dikke winst gepakt op Amazon en Nvidia door in januari in te stappen. Volkswagen was break even na uitbetalen van het dividend dus was daarmee de slechtste performer dit jaar (en dan ook geruild voor ubs).

Is het niet al wat laat om nog in te stappen?
Mja moeilijk te zeggen.
Uiteraard vind ik dat het beduidend meer waard is dan vandaag.

Maar de basis van investeren is dat je een margin of safety moet houden om onverwachte en onvoorspelbare gebeurtenissen op te vangen.
En bij een olie e&p moet die safety groot zijn, want veel onvoorspelbare zaken die kunnen gebeuren.

En onder de 60 heb je die, mijns inziens.

Mja moeilijk te zeggen.
Uiteraard vind ik dat het beduidend meer waard is dan vandaag.

Maar de basis van investeren is dat je een margin of safety moet houden om onverwachte en onvoorspelbare gebeurtenissen op te vangen.
En bij een olie e&p moet die safety groot zijn, want veel onvoorspelbare zaken die kunnen gebeuren.

En onder de 60 heb je die, mijns inziens.
Wel dat is toch ook hetgeen ik denk. Al getwijfeld om nog bij te kopen met het geld dat vrijgekomen is bij de verkoop van een deel van mijn qcom maar gezien ze momenteel toch al redelijk gestegen zijn en we nog altijd niet echt denderende economische verwachtingen ga ik wssh toch nog wat wachten.

...

...

Niet te vergeten, al die mensen die een fitness abonnement nemen met het idee van wat af te vallen en er dan quasi nooit naartoe gaan, dat is waarschijnlijk een even grote groep als die dames die een uur op de loopband staan. Ik zou dus eerder minder inkomsten verwachten voor een basic fit dan meer als gevolg van ozempic.

(Oeps bedrijfswagens ;-) )

Wel als het voor het welzijn van de maatschappij is en op langere termijn belastinggeld bespaart door minder hart en vaatziekten.
Waarom denk je dat de staat roken nog niet verbiedt of onbetaalbaar duur maakt?
1. Het brengt enorm veel geld op
2. Al wie er van sterft moeten ze later geen pensioen meer betalen

Met ongeveer een K/W van 20 is OXY allang geen koopje meer

Tenzij de olieprijs nog fors hoger zou gaan, maar de prijs van olie voorspellen is natuurlijk gokken

Tevens ook veel meer negatieve berichten op SeekingAlpha:

Terug
Bovenaan