Kleine Beursfeiten

Mja moeilijk te zeggen.
Uiteraard vind ik dat het beduidend meer waard is dan vandaag.

Maar de basis van investeren is dat je een margin of safety moet houden om onverwachte en onvoorspelbare gebeurtenissen op te vangen.
En bij een olie e&p moet die safety groot zijn, want veel onvoorspelbare zaken die kunnen gebeuren.

En onder de 60 heb je die, mijns inziens.
Goed idee om eventueel put optie verkopen om premium op zak te steken of in te kunnen stappen aan een lagere prijs?

Goed idee om eventueel put optie verkopen om premium op zak te steken of in te kunnen stappen aan een lagere prijs?
Put opties verkopen om een aandeel te kopen, is alleen nuttig als de volatiliteit in het aandeel op dat moment heel hoog is.

Anders ben je 'picking up pennies in front of the steamroller'.
In dit geval als het aandeel bv plots 20% zakt, maar je moet het hoger aankopen door uw put optie.
Of als het aandeel interessant is, kan je de aankoop kwijtgeraken als het stijgt, waardoor je stom was om het aandeel gewoon op dat moment niet al te kopen.

Als je daarvoor voldoende premie krijgt (>5-6%), kan dat ok zijn.
Anders is dat lange termijn negatieve expected value.

Met ongeveer een K/W van 20 is OXY allang geen koopje meer
Niet kopen dan hé :-)

Geen idee waar dat trouwens vandaan komt, want het klopt niet.
En het is uiteraard vooral de toekomstige winst die telt, op basis van oa. andere zaken die ik hier tot in den treure toe al herhaald heb.

Tevens ook veel meer negatieve berichten op SeekingAlpha:
Ideaal.

Wereldhave BE net volledig verkocht.
Dat bedrag + vrije cash gebruikt om 2 bestaande posities te vergroten: UBS met 40% en Seagen met 70%, nu respectievelijk mijn 3de en 6de grootste posities.
Doel is om mijn portfolio wat meer te concentreren, zodat de successen zich vertalen in significante winsten ipv peanuts.

Volgende op de verkooplijst zijn de media aandelen (Lions Gate, Paramount, Warner Bros Discovery) en de kleine biotech prut (10-tal).

Allé, AV is er eindelijk in Californië. Benieuwd hoe dit in voege gaat gaan, maar er is wsl geen weg terug. Na verloop v tijd hoeft uber / waymo (Google) dus geen bestuurders meer te betalen. Ik zie waymo eindelijk winstgevend worden. Wel geen positie in Goog hier. Als dit deftig marcheert (=beter als de mens hoeft niet perfect te zijn) is dit wel een game changer voor de gehele transportindustrie.

Melexis blijft weer elke dag zakken, ondanks hoe goed dat bedrijf het doet.
4% dividend of zo aan deze prijs voor de dividend liefhebbers.

Is UBS nog koopwaardig aan 23-24 usd?
Conservatieve waardering van Janus is 26 euro.

Zelf zit ik aan een prijs tussen 24-32 met wat high-level analyses.

Pak dat het tussen 26-30 zal uitkomen dan zit je met winst tussen 8-25%. Ik vind dat momenteel wat te weinig en zou hopen op tegenvallend nieuws eind augustus en een instapmoment rond 20-21 euro.

Terug
Bovenaan