Omdat je gelijk hebt. die 50 moet 40 zijn.Donderdag zei je dat je er 60 had en voor de cijfers 10 verkocht. Nu zeg je dat je er weer 10 verkocht hebt en toch heb je er nog 50 ? Hoe kan dat ?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Omdat je gelijk hebt. die 50 moet 40 zijn.Donderdag zei je dat je er 60 had en voor de cijfers 10 verkocht. Nu zeg je dat je er weer 10 verkocht hebt en toch heb je er nog 50 ? Hoe kan dat ?

Hoe ziet het er nu uit?Portfolio +52% sinds 2 mei, eindelijk nog eens goede tijden.
Ondertussen verder wat cash raisen. Kans lijkt me klein dat dit zo voort gaat zonder enige correctie tussendoor.
Hoe ziet het er nu uit?
| Position | Stock | Pct total | |
| 1 | Monday.com | | 25.0% |
| 2 | Gitlab | | 19.9% |
| 3 | SentinelOne | | 17.6% |
| 4 | Cash | | 12.1% |
| 5 | Crowdstrike | | 11.8% |
| 6 | Zscaler | | 9.0% |
| 7 | Procore | | 2.2% |
| 8 | Paycom | | 1.4% |

PAYC vond ik tegenvallend laatste kwartalen.
Position Stock Pct total 1 Monday.com 25.0%2 Gitlab 19.9%3 SentinelOne 17.6%4 Cash 12.1%5 Crowdstrike 11.8%6 Zscaler 9.0%7 Procore 2.2%8 Paycom 1.4%
Ben nu meer op waardering aan het investeren. Onlangs mijn winsten genomen in MDB/SNOW/DDOG na een bull run omdat ik ze te duur vind nu, ook wat kunnen meesurfen op MNDY en ZS hun goede resultaten deze maand. Gitlab had matige Q4 en ook heel zwakke guidance voor 2023, vandaar nu een grote positie genomen omdat markt denk ik te pessimistisch is (+ Google dat blijft kopen telkens als Gitlab naar 30$ zakt, goede overnamekandidaat)
Denk eraan om mijn cash positie van 12% volledig in Paycom te steken en daar covered calls op te verkopen. Paycom heeft nog niet meegedaan aan de bull run terwijl dat gewoon een heel sterke SaaS business is, staan ook op 6-jaar low EV/S en all time low EV/EBITDA. Als Tech weer zou corrigeren houdt Paycom ook altijd veel beter stand dus das ook wat downside protection dan (vs. andere SaaS).
Ook aan het kijken om een dikke positie in Sea Limited te nemen als die blijven verder corrigeren sinds hun laatste earnings rapport.![]()
Janus approvesBen nu meer op waardering aan het investeren.

Waarom DDOG?Onlangs mijn winsten genomen in MDB/SNOW/DDOG na een bull run

Bolero, enorm content vanWelke broker gebruikt iedereen hier? Ik zit nog altijd bij Saxo, omdat ik origineel bij Binck zat, maar dat platform blijft toch vooral mijn voeten uithangen. En lage transactiekosten hebben ze ook al niet, al doe ik niet zoveel verrichtingen.
> Ik had toen wel moeten verkopen. Een bedrijf dat aan een EV/S van 45 of zo staat heeft, historisch gezien, denk ik nog nooit goede returns opgeleverd over de 5 jaar volgend daarop. Price anchoring heeft hier weinig zin.Janus approves
Waarom DDOG?
Staat nog altijd -55% sinds 2021, en toen verkocht je niet?
Want hun resultaten waren toch niet slecht afgelopen jaar?

Geen Hashicorp (meer)?
Position Stock Pct total 1 Monday.com 25.0%2 Gitlab 19.9%3 SentinelOne 17.6%4 Cash 12.1%5 Crowdstrike 11.8%6 Zscaler 9.0%7 Procore 2.2%8 Paycom 1.4%
Ben nu meer op waardering aan het investeren. Onlangs mijn winsten genomen in MDB/SNOW/DDOG na een bull run omdat ik ze te duur vind nu, ook wat kunnen meesurfen op MNDY en ZS hun goede resultaten deze maand. Gitlab had matige Q4 en ook heel zwakke guidance voor 2023, vandaar nu een grote positie genomen omdat markt denk ik te pessimistisch is (+ Google dat blijft kopen telkens als Gitlab naar 30$ zakt, goede overnamekandidaat)
Denk eraan om mijn cash positie van 12% volledig in Paycom te steken en daar covered calls op te verkopen. Paycom heeft nog niet meegedaan aan de bull run terwijl dat gewoon een heel sterke SaaS business is, staan ook op 6-jaar low EV/S en all time low EV/EBITDA. Als Tech weer zou corrigeren houdt Paycom ook altijd veel beter stand dus das ook wat downside protection dan (vs. andere SaaS).
Ook aan het kijken om een dikke positie in Sea Limited te nemen als die blijven verder corrigeren sinds hun laatste earnings rapport.![]()
Mexem, eventjes wennen maar eenvoudig genoeg.Welke broker gebruikt iedereen hier? Ik zit nog altijd bij Saxo, omdat ik origineel bij Binck zat, maar dat platform blijft toch vooral mijn voeten uithangen. En lage transactiekosten hebben ze ook al niet, al doe ik niet zoveel verrichtingen.
Portfolio +52% sinds 2 mei, eindelijk nog eens goede tijden.
Ondertussen verder wat cash raisen. Kans lijkt me klein dat dit zo voort gaat zonder enige correctie tussendoor.
Interactive Brokers, zeer tevreden van.Welke broker gebruikt iedereen hier? Ik zit nog altijd bij Saxo, omdat ik origineel bij Binck zat, maar dat platform blijft toch vooral mijn voeten uithangen. En lage transactiekosten hebben ze ook al niet, al doe ik niet zoveel verrichtingen.
PAYC vond ik tegenvallend laatste kwartalen.
Na reopening zouden die enorme groei moeten hebben (veel werknemers die terugkeren naar small business), maar het was meh.
PCTY leek zelfs beter sommige Q.
SE ook vaak tegenvalled imo.
Is ver van een MELI of Tencent imo.
Veel van hun groei leek van gaming te komen.
)Ik heb ze net een mailtje gestuurd, dus ik gok van welSaxo heeft een rekenfout gemaakt.
In mijn voordeel
14 000 euro
Ben benieuwd of dat gecorrigeerd gaat worden.
Dikken Buffett weer Oxy bijgekocht tot 59.
Toch redelijk zot dat hij maar blijft gaan, wetende dat hij nu al 33% heeft ongeveer.
Los van de intrinsieke waarde, kan ik mij geen beursgenoteerd aandeel herinneren in de geschiedenis van Berkshire waar hij meer dan 20% van de aandelen kocht, dat geen succes werd.
En dan zit Berkshire nog met zijn neus vol in de energiesector en Greg Abel zijn 30 jaar expertise daarin (zowel renewables, coal, gas, pipelines, als olie).
Chance dat hij gezegd heeft dat hij geen controle gaat nemen, of ik zou weer mijn pamper moeten aandoen uit angst dat hij een lowball bod zou uitbrengen de komende weken.