Kleine Beursfeiten

Portfolio +52% sinds 2 mei, eindelijk nog eens goede tijden. :p

Ondertussen verder wat cash raisen. Kans lijkt me klein dat dit zo voort gaat zonder enige correctie tussendoor.

Hoe ziet het er nu uit?
PositionStockPct total
1Monday.com
25.0%​
2Gitlab
19.9%​
3SentinelOne
17.6%​
4Cash
12.1%​
5Crowdstrike
11.8%​
6Zscaler
9.0%​
7Procore
2.2%​
8Paycom
1.4%​

Ben nu meer op waardering aan het investeren. Onlangs mijn winsten genomen in MDB/SNOW/DDOG na een bull run omdat ik ze te duur vind nu, ook wat kunnen meesurfen op MNDY en ZS hun goede resultaten deze maand. Gitlab had matige Q4 en ook heel zwakke guidance voor 2023, vandaar nu een grote positie genomen omdat markt denk ik te pessimistisch is (+ Google dat blijft kopen telkens als Gitlab naar 30$ zakt, goede overnamekandidaat)

Denk eraan om mijn cash positie van 12% volledig in Paycom te steken en daar covered calls op te verkopen. Paycom heeft nog niet meegedaan aan de bull run terwijl dat gewoon een heel sterke SaaS business is, staan ook op 6-jaar low EV/S en all time low EV/EBITDA. Als Tech weer zou corrigeren houdt Paycom ook altijd veel beter stand dus das ook wat downside protection dan (vs. andere SaaS).

Ook aan het kijken om een dikke positie in Sea Limited te nemen als die blijven verder corrigeren sinds hun laatste earnings rapport. :)

Laatst bewerkt:
PositionStockPct total
1Monday.com
25.0%​
2Gitlab
19.9%​
3SentinelOne
17.6%​
4Cash
12.1%​
5Crowdstrike
11.8%​
6Zscaler
9.0%​
7Procore
2.2%​
8Paycom
1.4%​

Ben nu meer op waardering aan het investeren. Onlangs mijn winsten genomen in MDB/SNOW/DDOG na een bull run omdat ik ze te duur vind nu, ook wat kunnen meesurfen op MNDY en ZS hun goede resultaten deze maand. Gitlab had matige Q4 en ook heel zwakke guidance voor 2023, vandaar nu een grote positie genomen omdat markt denk ik te pessimistisch is (+ Google dat blijft kopen telkens als Gitlab naar 30$ zakt, goede overnamekandidaat)

Denk eraan om mijn cash positie van 12% volledig in Paycom te steken en daar covered calls op te verkopen. Paycom heeft nog niet meegedaan aan de bull run terwijl dat gewoon een heel sterke SaaS business is, staan ook op 6-jaar low EV/S en all time low EV/EBITDA. Als Tech weer zou corrigeren houdt Paycom ook altijd veel beter stand dus das ook wat downside protection dan (vs. andere SaaS).

Ook aan het kijken om een dikke positie in Sea Limited te nemen als die blijven verder corrigeren sinds hun laatste earnings rapport. :)
PAYC vond ik tegenvallend laatste kwartalen.
Na reopening zouden die enorme groei moeten hebben (veel werknemers die terugkeren naar small business), maar het was meh.
PCTY leek zelfs beter sommige Q.

SE ook vaak tegenvalled imo.
Is ver van een MELI of Tencent imo.
Veel van hun groei leek van gaming te komen.

Dikken Buffett weer Oxy bijgekocht tot 59.
Toch redelijk zot dat hij maar blijft gaan, wetende dat hij nu al 33% heeft ongeveer.

Los van de intrinsieke waarde, kan ik mij geen beursgenoteerd aandeel herinneren in de geschiedenis van Berkshire waar hij meer dan 20% van de aandelen kocht, dat geen succes werd.

En dan zit Berkshire nog met zijn neus vol in de energiesector en Greg Abel zijn 30 jaar expertise daarin (zowel renewables, coal, gas, pipelines, als olie).

Chance dat hij gezegd heeft dat hij geen controle gaat nemen, of ik zou weer mijn pamper moeten aandoen uit angst dat hij een lowball bod zou uitbrengen de komende weken.

Upstart, lemonade, microvision, lightwave logic, allemaal dikke double digit omhoog vandaag, hoewel compleet waardeloos.

Opletten jongens, meestal duurt het dan niet zolang meer vooraleer er zich wat beatings aankondigen om het moreel te komen improven :)
Misschien dat Powell nog eens de hamer kan bovenhalen.

Welke broker gebruikt iedereen hier? Ik zit nog altijd bij Saxo, omdat ik origineel bij Binck zat, maar dat platform blijft toch vooral mijn voeten uithangen. En lage transactiekosten hebben ze ook al niet, al doe ik niet zoveel verrichtingen.

Welke broker gebruikt iedereen hier? Ik zit nog altijd bij Saxo, omdat ik origineel bij Binck zat, maar dat platform blijft toch vooral mijn voeten uithangen. En lage transactiekosten hebben ze ook al niet, al doe ik niet zoveel verrichtingen.
Bolero, enorm content van

Janus approves :biglaugh:

Waarom DDOG?
Staat nog altijd -55% sinds 2021, en toen verkocht je niet?
Want hun resultaten waren toch niet slecht afgelopen jaar?
> Ik had toen wel moeten verkopen. Een bedrijf dat aan een EV/S van 45 of zo staat heeft, historisch gezien, denk ik nog nooit goede returns opgeleverd over de 5 jaar volgend daarop. Price anchoring heeft hier weinig zin.
> Ze groeiden toen 80% omdat digital native companies nog een growth at all cost mentaliteit hadden waarbij er dus met geld gesmeten werd naar infrastructuur bedrijven om die groei te ondersteunen. Een klein anderhalf jaar later groeien ze nog 'maar' 30% naar verwachting in Q2 (al zal dat wel dicht tegen hun groeibodem liggen denk ik), omdat hun grootste klanten winst moeten maken en dus heel kritisch kijken naar zowat elke kost. De vraag is in hoeverre de groei weer kan versnellen.
> EV/S NTM staat aan 13.5x. Lijkt me fair voor 1 van de beste SaaS bedrijven die rond de 35% groeit, maar dus geen sterke onderwaardering meer imo.
> Hun grootste klanten (de digital natives) zijn tot op vandaag nog steeds bezig met het optimaliseren van hun spend op DDOG. Het is usage-based billing dus je kan daar mee spelen (bijvoorbeeld minder logs bewaren). Het is nog onduidelijk wanneer die klanten weer meer gaan investeren in infrastructuur en groei. Anderzijds heeft Datadog ook veel 'oudere' bedrijven als klant die nog volop in cloud migratie zitten, daar is de groei wel nog heel sterk.

Zie bijvoorbeeld Coinbase dat 65M $ per jaar aan DDOG spendeerde. In 2022 wouden ze van DDOG's platform weggaan om kosten te besparen, dat bleek moeilijk (DDOG heeft met voorsprong het beste product in observability/monitoring) maar ze hebben wel een veel betere deal kunnen onderhandelen. Hetzelfde verhaal zal gelden voor een hele hoop andere DDOG klanten:

Al bij al ben ik bullish op Datadog hun toekomst. Blijven kwaliteitsvolle klanten onboarden en productinnovatie is top, maar ik zie gewoon puur qua R/R betere opportuniteiten op dit moment nadat de koers op een kleine maand met 50% gestegen is. :)

Laatst bewerkt:
PositionStockPct total
1Monday.com
25.0%​
2Gitlab
19.9%​
3SentinelOne
17.6%​
4Cash
12.1%​
5Crowdstrike
11.8%​
6Zscaler
9.0%​
7Procore
2.2%​
8Paycom
1.4%​

Geen Hashicorp (meer)?

Mexem, eventjes wennen maar eenvoudig genoeg.

Portfolio +52% sinds 2 mei, eindelijk nog eens goede tijden. :p

Ondertussen verder wat cash raisen. Kans lijkt me klein dat dit zo voort gaat zonder enige correctie tussendoor.
Interactive Brokers, zeer tevreden van.

PAYC vond ik tegenvallend laatste kwartalen.
Na reopening zouden die enorme groei moeten hebben (veel werknemers die terugkeren naar small business), maar het was meh.
PCTY leek zelfs beter sommige Q.

SE ook vaak tegenvalled imo.
Is ver van een MELI of Tencent imo.
Veel van hun groei leek van gaming te komen.

Paycom

Ik zie bij Paylocity en Paychex ook geen sterke rebound nochtans. Zie hier de LTM revenue evolutie van alle drie. Het is vooral duidelijk dat PCTY en PAYC marktaandeel winnen tegenover Paychex (en ADP uiteraard), maar tussen beiden blijft de revenue al jaren ongeveer gelijk evolueren:

Paylocity heeft afgelopen kwartalen wat hogere groei, maar een groot deel van de extra groei komt door de interesten die ze nu verdienen op geld dat ze houden van hun klanten. Paycom breekt dat helaas niet op en gooit dat onder hun 'recurring' revenue (wat ik weinig transparant vind). In de 10-Q las ik wel dat Paycom op hun heel kleine klanten het geld soms een maand of langer in bezit kan houden, terwijl dat voor grotere klanten slechts enkele dagen is. Paycom zit meer upmarket dan Paylocity dus Paylocity zal sowieso meer kunnen profiteren van de hogere interest rates.

Trouwens een goede slide in PCTY hun investor presentation over de HR/Payroll software markt:

Het is niet dat ik plots extreem bullish ben op Paycom. Eerder combinatie van:
> Consistente 25-30% groei, al vele jaren
> Marges die stabiel blijven & hoog zijn
> All time low EV/EBITDA en 6-year low EV/S
> Net ook voor het eerst een dividend aangekondigd, dus dat kan ook leiden tot een nieuw publiek aan aandeelhouders
> Gaan internationaal + hun nieuw product 'Beti' (dat werknemers toelaat hun payroll te reviewen voor de payday) slaat goed aan.
> Mijn core SaaS holdings zijn extreem hard gestegen op korte termijn dus ik wil hier wat winst nemen

Vandaar dat ik denk dat ik hogere returns kan halen door PAYC + covered calls dan door gewoon cash aan te houden. Als mijn core holdings zouden zakken switch ik weer uit PAYC. (Of als PAYC boven strike price van de calls zou stijgen op expiry date uiteraard :))

@Wilto Als dividend growth investor is Paycom het bekijken waard. Onlangs dividend aangekondigd, indien ze dat dividend willen doen stijgen in lijn met de FCF kan je toch 20-25% dividend groei verwachten ieder jaar.

Laatst bewerkt:
Dikken Buffett weer Oxy bijgekocht tot 59.
Toch redelijk zot dat hij maar blijft gaan, wetende dat hij nu al 33% heeft ongeveer.

Los van de intrinsieke waarde, kan ik mij geen beursgenoteerd aandeel herinneren in de geschiedenis van Berkshire waar hij meer dan 20% van de aandelen kocht, dat geen succes werd.

En dan zit Berkshire nog met zijn neus vol in de energiesector en Greg Abel zijn 30 jaar expertise daarin (zowel renewables, coal, gas, pipelines, als olie).

Chance dat hij gezegd heeft dat hij geen controle gaat nemen, of ik zou weer mijn pamper moeten aandoen uit angst dat hij een lowball bod zou uitbrengen de komende weken.

Voor wie reeds Oxy aandelen heeft alvast enige ondersteuning van de koers, zonder zouden we mogelijks een stuk lager noteren.

Terug
Bovenaan