Kleine Beursfeiten

Alle zeg, nochtans als ik @Nesjamag zijn verhaal wat ken is die mens ook aan het ploeteren. Mssh is het grote verschil wek dat Nesjamag s'avond aan zelfstudie doet en probeert vooruit te geraken in het leven ipv naar familie en the masked singer te kijken.
Als hij aan zelfstudie doet kan hij toch ook dat stomme diploma halen om vooruit te geraken?

Als je dat wilt dan moet je gaan studeren ipv jezelf in een slachtoffer rol te positioneren.
En ja dat is niet makkelijk, maar ja dat gaat wel.
Schrijf u in, desnoods deeltijds bij een hogeschool of cvo en begin eraan want anders ga je nog 30 jaar uzelf tekort doen.
Maar waarom?
Ik zit toch ver voorbij het punt waarop gaan studeren enige meerwaarde heeft.

Ik ga er amper tot niets bijleren.
De tijd die ik daar verlies om voor examens to blokken is tijd die ik niet kan spenderen aan filings en reports lezen.
Tegen de tijd dat ik een diploma kan behalen zal het salaris van hoog betaalde jobs het verschil niet echt meer maken.
Tegen die tijd ben ik te oud voor de meeste fondsen en/of banken. Wellicht nu al zo lol

Het is gewoon enorm enorm onrealistisch om zulke jobs binnen te halen.
Gelukkig kan iedereen een account openen bij een broker en zelf beleggen.

Maar waarom?
Als dat u interesseert heeft dit wel meerwaarde. Zelfs als die meerwaarde niet economisch is.

Tuurlijk wel, en als je alles al kent dan ga je niet veel moeite moeten doen....
De tijd die ik daar verlies om voor examens to blokken is tijd die ik niet kan spenderen aan filings en reports lezen.
Tegen de tijd dat ik een diploma kan behalen zal het salaris van hoog betaalde jobs het verschil niet echt meer maken.
Tegen die tijd ben ik te oud voor de meeste fondsen en/of banken. Wellicht nu al zo lol
Je bent toch nog maar 42? Je moet nog 25 jaar werken. Je zit nog niet in de helft.
Je moet ergens beginnen.

VIX beweegt opnieuw amper.
Maar waarom?

Gelukkig kan iedereen een account openen bij een broker en zelf beleggen.

Je kan toch zoals die pokerspeelster Charlotte doen?

Die geeft zelfs betalende opleiding over wat ETF's zijn... :rofl:

VIX beweegt opnieuw amper.

Je kan toch zoals die pokerspeelster Charlotte doen?

Die geeft zelfs betalende opleiding over wat ETF's zijn... :rofl:
LoL
Ik wil effectief analyses doen en voor duurzame returns gaan.

Al doe influencers en anderen die geld verdienen met beleggen, zonder effectief zelf (deftig) te beleggen: :sleep:

Stel ik, als beginnend belegger, heb 25% in IWDA, 15% in BRK (B) , 20% in Ishares nasdaq tracker, 50% in een aantal aandelen zoals LVMH, Oxy, Rheinmetall, Novo nordisk, Solvay, Ageas (divident)...

In valuta is het nog verwaarloosbaar, maar zoals men zegt, ik kan enkel maar beleggen met het geld dat je kan missen..., maar in 2023 een return gehad van 18%.

die kleine posities brengen bijna niets op, maar ondertussen kan ik een 20K herbalanceren. Ik wil dus kleinere posities schrappen en consolideren tot de next step. ik heb geduld. "Do nothing" is een belangrijke tip.

Maar, de opties zijn eindeloos. 20K is veel (maar ook niet veel).

is het nuttig IWDA en BRK samen te behouden? Beiden zijn redelijk safe en spreiding an sich. Ik zou ook kunnen kiezen voor 1 van de twee...

Rheinmetall staat op 40% winst (jammer genoeg minder dan 1K), houden of verkopen, of nog gekker, gezien de Geopolitiek, bijkopen?

Het moest terug over de beurs gaan. Dus, hierbij, mijn bijdrage aan dit topic dat ik al jaren volg, maar nooit iets in post.

Laatst bewerkt:
Stel ik, als beginnend belegger, heb 25% in IWDA, 15% in BRK (B) , 20% in Ishares nasdaq tracker, 50% in een aantal aandelen zoals LVMH, Oxy, Rheinmetall, Novo nordisk, Solvay, Ageas (divident)...

In valuta is het nog verwaarloosbaar, maar zoals men zegt, ik kan enkel maar beleggen met het geld dat je kan missen..., maar in 2023 een return gehad van 18%.

die kleine posities brengen bijna niets op, maar ondertussen kan ik een 20K herbalanceren. Ik wil dus kleinere posities schrappen en consolideren tot de next step. ik heb geduld. "Do nothing" is een belangrijke tip.

Maar, de opties zijn eindeloos. 20K is veel (maar ook niet veel).

is het nuttig IWDA en BRK samen te behouden? Beiden zijn redelijk safe en spreiding an sich. Ik zou ook kunnen kiezen voor 1 van de twee...

Rheinmetall staat op 40% winst (jammer genoeg minder dan 1K), houden of verkopen, of nog gekker, gezien de Geopolitiek, bijkopen?

Het moest terug over de beurs gaan. Dus, hierbij, mijn bijdrage aan dit topic dat ik al jaren volg, maar nooit iets in post.
Mijn mening? IWDA en BRKB kan je blijven behouden. Zullen grotendeels wel in dezelfde richting bewegen maar je zou opportunistisch kunnen handelen als er een kortstondige afwijking is (bv IWDA een bepaalde maand 4pct omhoog en BRKB 4 pct omlaag of iets dergelijks). Zal niet snel gebeuren, maar nu je ze toch in port hebt zou ik nu ook geen taksen (2x0.3pct) en commissies (5-25 of x eur) liggen betalen om ze per se in 1 van de 2 te consolideren.

Wat betreft de aandelen; ook hier niet zomaar verkopen met als enige reden consolidatie/reshuffle. Er zijn namelijk weer kosten (wellicht proportioneel hoger bij lage bedragen) en taksen aan verbonden en je gaat nieuwe zaken moeten aankopen die ook weer kosten meebrengen. Verkoop enkel als je overtuigd bent dat het vet van de soep is of als er zich een andere goeie opportuniteit voordoet.
Als je je daar echter geen goed beeld over kan vormen zou ik je aanraden wat in te lezen over de aandelen die je nu al hebt en proberen te focusen op IWDA (of BRKB) in de toekomst. Je had vorig jaar 18pct, prima toch!

Wij hebben Italiaanse klanten met geshipte onso. Uo en running, maar zal deze week pas eerste data te zien krijgen.

Ons Europees project om op onso kits te maken is naar volgende ronde en dat triggert paar duizend samples, dus hoop in 2024 beter inzicht te krijgen over performance in routine (low Q runs, failed runs, ...)
Heb je de data te zien gekregen?

Convertible terugbetaald? Andere lening terugbetaald? Ergens in geïnvesteerd? Working capital naar boven door inventory build up?

Wachten op de q4 results.

Er was effectief 1 slide met de 4 getalletjes die in de press release zaten. Beetje random, maar dat zal wel de reden zijn dat ze die publiek gesmeten hebben
Heb in de Prepared remarks over Q3 23 volgende teruggevonden:

On to our Balance Sheet, we ended the third quarter with $767.8 million in unrestricted cash and investments, comparedwith $829.9 million at the end of the second quarter of 2023. The ending cash balance on September 30 does not reflectthe milestone payment to the Omniome shareholders, including approximately $96.2 million in cash and 9.0 million sharesof common stock, which was paid and distributed on or about October 4, 2023.

Zou dat het verschil niet kunnen verklaren tussen Q3 en Q4? Dat in hun preliminary Q4 earnings die milestone payment wel opgenomen is.

Wat opvalt is dat insiders (voorbije week) vooral aan de verkoopzijde staan (https://finviz.com/insidertrading.ashx?or=-10&tv=100000&tc=7&o=-transactionvalue). Enig idee wat dit wil zeggen?
Bij DYN grote insider buy door director.

Als je zegt "vooral aan de verkoopzijde", wat is het verschil met andere weken?

Bijvoorbeeld een naam op jouw lijst. David Duffield, Workday

Absoluut niet de eerste keer dat hij een set aandelen verkoopt. die verkoopt ieder jaar een set. :p

Mijn mening? IWDA en BRKB kan je blijven behouden. Zullen grotendeels wel in dezelfde richting bewegen maar je zou opportunistisch kunnen handelen als er een kortstondige afwijking is (bv IWDA een bepaalde maand 4pct omhoog en BRKB 4 pct omlaag of iets dergelijks). Zal niet snel gebeuren, maar nu je ze toch in port hebt zou ik nu ook geen taksen (2x0.3pct) en commissies (5-25 of x eur) liggen betalen om ze per se in 1 van de 2 te consolideren.

Wat betreft de aandelen; ook hier niet zomaar verkopen met als enige reden consolidatie/reshuffle. Er zijn namelijk weer kosten (wellicht proportioneel hoger bij lage bedragen) en taksen aan verbonden en je gaat nieuwe zaken moeten aankopen die ook weer kosten meebrengen. Verkoop enkel als je overtuigd bent dat het vet van de soep is of als er zich een andere goeie opportuniteit voordoet.
Als je je daar echter geen goed beeld over kan vormen zou ik je aanraden wat in te lezen over de aandelen die je nu al hebt en proberen te focusen op IWDA (of BRKB) in de toekomst. Je had vorig jaar 18pct, prima toch!
Bedankt. Ja, "do nothing" dus. Het kan geen kwaad beide te behouden. BRK en Iwda. Zo vermijd ik kosten van verkoop en aankoop.

Leuke tip!

En inderdaad, inlezen in de aandelen die ik heb. Maar ik vind het lezen van balansen, winst/koers verhouding enzovoort, niet gemakkelijk. Een goed bedrijf kopen aan een lage prijs omdat het toevallig door omstandigheden laag staat (maar eigenlijk duurder zou moeten zijn door balans en toekomstige winsten) dat is wat we moeten proberen. Los vanmarketingdpraat of de waan van de dag...

Je hebt gelijk 18% was mooi in 2023 (in 2022 was het min 8%), mocht elk jaar als 2023 zijn....wat zal 2024 brengen...

Proberen geen foute keuzes te maken en niet panikeren als de markt dat doet (houthi's, Taiwan, Oekraïne, Israël..)

Bedankt. Ja, "do nothing" dus. Het kan geen kwaad beide te behouden. BRK en Iwda. Zo vermijd ik kosten van verkoop en aankoop.

Leuke tip!

En inderdaad, inlezen in de aandelen die ik heb. Maar ik vind het lezen van balansen, winst/koers verhouding enzovoort, niet gemakkelijk. Een goed bedrijf kopen aan een lage prijs omdat het toevallig door omstandigheden laag staat (maar eigenlijk duurder zou moeten zijn door balans en toekomstige winsten) dat is wat we moeten proberen. Los vanmarketingdpraat of de waan van de dag...

Je hebt gelijk 18% was mooi in 2023 (in 2022 was het min 8%), mocht elk jaar als 2023 zijn....wat zal 2024 brengen...

Proberen geen foute keuzes te maken en niet panikeren als de markt dat doet (houthi's, Taiwan, Oekraïne, Israël..)
Je kan ook gewoon blijven investeren in etf's, het is op zich niet nodig om individuele aandelen uit te kiezen

Terug
Bovenaan