Kleine Beursfeiten

Dat is toch normaal voor iemand van zijn leeftijd, hij kan moeilijk wachten tot hij effectief dood is he 😛
Ja, maar ik ken hem een beetje ondertussen.
Hij kon dat ook op zijn 90ste of zo gedaan hebben hé.
Of privé houden zoals de afgelopen 50 jaar.
De bewoording staat mij niet echt aan.

Nu goed, voor hetzelfde geld leeft hij nog 5 jaar of langer.
Maar ik kan een klein beetje afleiden dat hij zich wat minder voelt dan de afgelopen jaren :-)

En... een maand later en -30%, shit hits the fan.

Dat ging snel :)

Ik wacht af, in de huidige context had ik op korte termijn geen serieuze groei verwacht, waarschijnlijk ook niet in 2024. In hindsight beter gewacht (of misschien zal blijken dat ik beter gewoon niet aangekocht had) maar achteraf is dat gemakkelijk gezegd :)

Berkshire Hathaway requested confidential treatment for at least one stock purchase last quarter, and the SEC granted it. So there's one mystery stock Warren Buffett and the team have been buying despite selling off a big chunk of stocks.

One reason Berkshire might have requested that its newest holding remain confidential is that it wants to continue buying shares in the company. Since changes to its portfolio are so widely followed, any disclosures have the potential to send the price of shares much higher. Sirius XM shares notably climbed as much as 15% the day after Berkshire filed its 13F.

Wat is hem aan het kopen :thinking:

Iets groot en financieel zou mijn gok zijn.

Toen hij vorig jaar LPX kocht was het toch direct 10% omhoog op het nieuws.
En BLDR (concurrent) was een beetje omlaag.

Nu iets meer dan een jaar later is LPX wel terug lager, en BLDR meer dan 2x.
Maar dat is natuurlijk meer door fundamentals dan guru chasers.

Toen hij vorig jaar LPX kocht was het toch direct 10% omhoog op het nieuws.
En BLDR (concurrent) was een beetje omlaag.

Nu iets meer dan een jaar later is LPX wel terug lager, en BLDR meer dan 2x.
Maar dat is natuurlijk meer door fundamentals dan guru chasers.
Ah ja, als het naar omhoog is, dan is het door fundamentals.
De helft van uw andere aandelenpicks die -50% is, is door de zotte markt ;-)

Interesting stuff in ECB rapport vandaag.

Voor de eerste keer geven ze toe dat extra bankentaksen heffen, dividendbans, hoge boetes etc., slecht zijn voor de economie in zijn geheel, en dus de consument.

Als dat doorsijpelt, is het tijd voor rerating van een aantal Europese banken.

Interesting stuff in ECB rapport vandaag.

Voor de eerste keer geven ze toe dat extra bankentaksen heffen, dividendbans, hoge boetes etc., slecht zijn voor de economie in zijn geheel, en dus de consument.

Als dat doorsijpelt, is het tijd voor rerating van een aantal Europese banken.

De hoop groeit dus op wegnemen dividend ban voor PTSB :clap:

Ik wacht af, in de huidige context had ik op korte termijn geen serieuze groei verwacht, waarschijnlijk ook niet in 2024. In hindsight beter gewacht (of misschien zal blijken dat ik beter gewoon niet aangekocht had) maar achteraf is dat gemakkelijk gezegd :)
Achteraf? Het was vooraf gemakkelijk gezegd 😋

Origineel idee, welkom :)

Je hebt zelfs overlapping met mijn portefeuille, dat vind ik altijd sympathiek :p

Die bank check ik later eens, teveel kwartaalrapporten en transcripts momenteel.
Banken zijn namelijk... moeilijk.
Veel hangt af van het trackrecord van het management en hun risico gedrag.

Ondertussen al een mening gevormd over PTSB? :)

Ondertussen al een mening gevormd over PTSB? :)
Mja, is goedkoop. Maar ik vertrouw die Ierse economie niet echt.
Serieuze vastgoedprijzen groei gekend, maar is ook vooral een tax haven.

Margin afgebouwd trouwens. Gelijkmatig over alle aandelen.
Buffett die doodvalt en SaoudiArabie die volgende week even een paar maanden andere landen die overproduceren een lesje wil leren, en ik ben mijn geld kwijt.
Ook al zou de dip misschien maar een week duren of zo.

Ik zal het bij max 1.3 margin houden. Ik maak mij telkens iets teveel zorgen als ik hoger ga. (ladies, liquor, leverage,...)

Mja, is goedkoop. Maar ik vertrouw die Ierse economie niet echt.
Serieuze vastgoedprijzen groei gekend, maar is ook vooral een tax haven.

Margin afgebouwd trouwens. Gelijkmatig over alle aandelen.
Buffett die doodvalt en SaoudiArabie die volgende week even een paar maanden andere landen die overproduceren een lesje wil leren, en ik ben mijn geld kwijt.
Ook al zou de dip misschien maar een week duren of zo.

Ik zal het bij max 1.3 margin houden. Ik maak mij telkens iets teveel zorgen als ik hoger ga. (ladies, liquor, leverage,...)
Zit ge op margin op de warrants?

Buffett heeft zijn testament in orde gebracht.

Dat staat mij niet aan wegens margin met Oxy, en je kan gegarandeerd een knee-jerk reactie verwachten als die heen gaat. (wegens de zogenaamde put die wegvalt) .

To weg met de margin or not to weg, that's the question.

Zal dit dan iets fundamenteel aan de waarde van OXY wijzigen?
Indien niet is dit een louter potentieel tijdelijk event & mogelijks een goed instap moment.

Zit ge op margin op de warrants?
Neen, maar dat komt uiteindelijk op hetzelfde neer.

Stel portefeuille van 100k warrants.
Ik zie wat ondergewaardeerde aandelen en koop 80k,bij, verspreid over 4 aandelen. Leverage dus 1.8.
IB zegt: maintenance margin 80k.

Dat wil zeggen dat hij al begint te liquideren bij een daling van de volledige portefeuille met -10-15%.
Aangezien een paar van die andere aandelen op bv. beurs Vienna en London zijn, kan het zijn dat het enige dat te liquideren valt om bv 20u s avonds, dus die oxy warrants zelf zijn.
Als die op dat moment in vrije val zijn met vrij weinig liquiditeit... --> Gescheten en 20-30-40% verlies vreten in mijn equity.

Nu, dat die 50% dalen vanuit de huidige waarde is onwaarschijnlijk (komt overeen met daling van Oxy naar 47).
Maar als ik Buffett zijn testament zie opstellen en SaoudiArabie de Opec meeting hoor uitstellen wegens ontevredenheid, dan wil ik niet in de perfecte korte termijn storm zitten met een serieus leveraged portefeuille.

(zie bv maart 2020: zat ik daar met diezelfde leverage margin, dan zat ik nu te werken bij de Aldi.
Dan ging ik ook niet moeten afkomen met het excuus "ja maar wie kon nu een pandemie zien afkomen voor de 1ste keer in 100 jaar".
Nobody cares, shit happens.)

Laatst bewerkt:
Al die ATH's... :biglaugh:

Hier nog een lange weg te gaan voor mijn ZIRP-fueled portfolio, maar we geraken er ooit wel eens:

Aha, dan is deze definitief uitgeklaard: 😋

Upstart zit al een tijdje niet meer in mijn portfolio, zie mijn laatste portfolio update die ik hier gepost heb. Al overweeg ik afhankelijk van Q4 resultaten om terug in te kopen, ik blijf ze nauwgezet volgen.

Ik ga er niet per se vanuit dat de stijgende rente helemaal geen invloed ga hebben, ik ga ervan uit dat de aandelen in mijn portfolio in de toekomst meer waard zullen zijn dan vandaag, omdat ze snel groeien, die groei duurzaam is en ze een superieur business model hebben.

Kwestie van dat 'bloedrood' in perspectief te plaatsen:

Volgens Janus gaan we de rode pijl volgen. Volgens Racing_Genk de blauwe. Wie krijgt er gelijk? Stay tuned! :cool:

Terug
Bovenaan