Kleine Beursfeiten

Dus uw redenering is dat op marge aandelen kopen per definitie in tegenstrijd is met als goede huisvader handelen? Niks mee te maken eh.

Wat is het verschil tussen persoonlijke lening aangaan en daarmee aandelen kopen of marge bij een broker? Je gaat me niet zeggen dat de fiscus u gaat behandelen als speculant als ge een persoonlijke lening hebt
Ja, is een van de hoofdcriteria waarop ze oordelen. Ook in de rechtbank volgt men die redenering.
Lenen voor aandelen = niet goede huisvader. Marge idem. Ze zijn in weze hetzelfde natuurlijk.

Volgens Guy Sips, analist voor KBC Securities, zijn er voor beleggers 'veel parels te rapen in de zijlijn'. Dat zegt hij in onze wekelijkse podcast 'De Beursvoyeurs'.

Sips was afgelopen weekend de gast op Finance Avenue, waar de meest recente aflevering van 'De Beursvoyeurs' live opgenomen werd. Hij voorspelde er een revival van de small -en midcaps. 'Uit een studie die we jaarlijks doen, zien we dat ook dit jaar de BELMid 20 de BEL20 outperformt. Dat is een absoluut drama.'

Benieuwd naar alle beleggingstips van Guy Sips? Die beluistert u hier: https://www.tijd.be/podcasts/de-beu...-de-small-en-midcaps-komt-eraan/10508111.html

#podcast #DeBeursvoyeurs #detijd #beurs #beleggen #finav23

Zelfs een spaarrekening met negatieve rente outperformet de bel20...

Ik heb Melexis, X-FAB en EVS.
Zijn imo wel parels die redelijk ondergewaardeerd zijn.
Melexis wel relatief ondergewaardeerd.

Is wel het enige Belgisch dat ik heb.

Waarom op marge gaan.
Is onnodig risico. Ge wordt onnodig tijd en volatiliteit gevoelig.
Gewoon goeie aandelen vinden en buy and hold en laat de tijd en die bedrijven de rest doen.

Ook in België hebt ge dan de shit show qua goeie huisvader en speculatie. Als ze ooit uw transacties dan bekijken en zien dat er marge is hangt ge er zo aan. Niets tegen in te brengen.
Idem die turbo's (is ook marge) en veel van opties (als het geen hedging/verzekering is).
Jama, het idee is dat ge uw winsten net vergroot door de margin he, dus je doet dat enkel indien grote margin of safety...

Wat belasting van de leerwaardes betredt: je zal er vermoedelijk aanhangen, maar dan hou je nog steeds een 65% (als je rekening houdt met gemeebtebelasting) over van je winsten op je margin positie. Geld dat je anders niet had gehad.

Jama, het idee is dat ge uw winsten net vergroot door de margin he, dus je doet dat enkel indien grote margin of safety...

Wat belasting van de leerwaardes betredt: je zal er vermoedelijk aanhangen, maar dan hou je nog steeds een 65% (als je rekening houdt met gemeebtebelasting) over van je winsten op je margin positie. Geld dat je anders niet had gehad.
Het is sowieso nog een verhoging van 10%, en hoogstwss 50% op de niet aangegeven inkomsten.

Uit het artikel in de krant De Morgen met Charlotte Van Brabander

Wilt u hier niet vooral uw eigen businessmodel promoten? U profileert zich als ‘finfluencer’ en geeft tegen betaling beleggingsadvies.​

“Absoluut niet. Ik geef superveel content gratis weg. Ik lunchte net met drie bankiers en die verklaarden me gek omdat ik zoveel inzichten gratis deel.

:rofl:

Toch wel benieuwd welke deze content is die ze gratis geeft en volgens bankiers beter tegen betaling kan gebeuren.
Zou het de uitleg zijn wat een aandeel is?
Een obligatie of...een ETF?

:crazy:

Wilt u hier niet vooral uw eigen businessmodel promoten? U profileert zich als ‘finfluencer’ en geeft tegen betaling beleggingsadvies.​

“Absoluut niet. Ik geef superveel content gratis weg. Ik lunchte net met drie bankiers en die verklaarden me gek omdat ik zoveel inzichten gratis deel.

Toch wel benieuwd welke deze content is die ze gratis geeft en volgens bankiers beter tegen betaling kan gebeuren.

Dan vind in Madelon Vos toch nog professioneler 🤔. Ze geeft bijna alles gratis weg.

Ik ga denk ik eens kijken om al haar gratis beschikbaar advies eens te tracken en er eventueel webprojectje van te maken. Ik heb een neus voor charlatans en mijn neus vangt een sterke geur op bij haar.

Als opec niet gaat cutten dan ziet het er niet goed uit...
Als zo'n artikels naar boven komen dan is de bodem nabij.

Op 25 september konden we nog lezen dat olie naar 150 dollar per vat ging ...
Wanneer bereikte Brent Oil haar top? Inderdaad, op 27 september.

Ik begrijp niet goed waarom jullie vinden dat olie goedkoop staat tbh. 80 euro is echt niet goedkoop he.
Wie zegt dat 80 dollar goedkoop is? Het is gewoon grappig hoe dezelfde soort artikels opduiken naargelang de prijs van ruwe olie.

Over enkele weken: olieprijs fors gestegen na eerste stevige winterprik 😱

Janus is banned dus ik kan klimaatposten zonder tegenwind. Vandaag in de krant:

"... Daardoor dreigen de vruchten van de transitie voorbij te gaan aan de olie- en gasbedrijven. Dat is niet alleen slecht nieuws voor hun aandeelhouders, maar ook voor de 12 miljoen werknemers wereldwijd.
Want er zal in 2050 nog steeds olie en gas nodig zijn voor sectoren die moeilijk te elektrificeren zijn, zoals de cement- en staalproductie. Maar het zal wel veel minder zijn dan vandaag. Als alle landen hun huidige klimaatplannen daadwerkelijk uitvoeren, zal er in 2050 45 procent minder olie en gas verbruikt worden dan vandaag. En als de wereld erin slaagt om het klimaatakkoord van Parijs waar te maken, en de opwarming te beperken tot 1,5 graden Celsius, dan zal de vraag zelfs terugvallen met 75 procent.

Toch zijn er weinig bedrijven die momenteel een productieverlaging plannen. Er worden zelfs nog volop nieuwe gas- en olievelden opgetuigd. Als de productie gelijk blijft of zelfs stijgt, en de vraag tegelijk daalt, zullen aandelen in fossiele brandstoffen een riskantere belegging worden. Olie- en gasbedrijven dreigen 25 tot 60 procent van hun waarde te verliezen tegen 2050."

YTD S&P +19%, Oxy -2%. SAD!

Janus is banned dus ik kan klimaatposten zonder tegenwind. Vandaag in de krant:

"... Daardoor dreigen de vruchten van de transitie voorbij te gaan aan de olie- en gasbedrijven. Dat is niet alleen slecht nieuws voor hun aandeelhouders, maar ook voor de 12 miljoen werknemers wereldwijd.
Want er zal in 2050 nog steeds olie en gas nodig zijn voor sectoren die moeilijk te elektrificeren zijn, zoals de cement- en staalproductie. Maar het zal wel veel minder zijn dan vandaag. Als alle landen hun huidige klimaatplannen daadwerkelijk uitvoeren, zal er in 2050 45 procent minder olie en gas verbruikt worden dan vandaag. En als de wereld erin slaagt om het klimaatakkoord van Parijs waar te maken, en de opwarming te beperken tot 1,5 graden Celsius, dan zal de vraag zelfs terugvallen met 75 procent.

Toch zijn er weinig bedrijven die momenteel een productieverlaging plannen. Er worden zelfs nog volop nieuwe gas- en olievelden opgetuigd. Als de productie gelijk blijft of zelfs stijgt, en de vraag tegelijk daalt, zullen aandelen in fossiele brandstoffen een riskantere belegging worden. Olie- en gasbedrijven dreigen 25 tot 60 procent van hun waarde te verliezen tegen 2050."

YTD S&P +19%, Oxy -2%. SAD!
"Als alle landen hun huidige klimaatplannen daadwerkelijk uitvoeren"

Oh sweet summer child.

Terug
Bovenaan