Kleine Beursfeiten

Ja dat is het juist, de absolute impact is iets voor jezelf, moet toch niet gedeeld worden?
Relatieve impact kan je tenminste vergelijken met anderen.
Ok, zit dankzij recente stijging op
+2% ytd, zegt dat dan meer? Maakt op zich niks uit voor mij, houd zelf mijn excel ook in % ytd winst bij, maar bij een “kleine” belegger die veel risico neemt kan dat wat een vertekend beeld geven, vandaar de keuze van x aantal maandlonen, maar begtijp dat dat ook subjectief is

Ok, zit dankzij recente stijging op
+2% ytd, zegt dat dan meer? Maakt op zich niks uit voor mij, houd zelf mijn excel ook in % ytd winst bij, maar bij een “kleine” belegger die veel risico neemt kan dat wat een vertekend beeld geven, vandaar de keuze van x aantal maandlonen, maar begtijp dat dat ook subjectief is
Ja dat zegt me persoonlijk meer. Als je deelt op het forum dat je x maandlonen bij hebt in 1 dag dan weet ik niet of jij een laag of hoog loon hebt of hoe groot jouw portfolio is om in te kunnen schatten hoe goed dit is.
+2% YTD is heel goed, daarmee doe je het veel beter dan de indexes :)

Delen van maand-of jaarlonen zou al snel kunnen uitmonden in “ik heb de grootste”.

Het moet geen pol&actua-draadje worden waar alle ego’s samenzitten 😂

Amai wat een 2-day rally...
De solden waren eigenlijk nog maar pas begonnen in de kwaliteitsnamen, en we schieten alweer omhoog.
Hopelijk volgende weken terug naar af...

Schitterend resultaat alvast, net zoals een aantal andere forumleden- heb je dat bereikt met buy/hold of sporadisch/veel handelen, aantal posities … mocht je zin hebben om dat te delen uiteraard.
Mix van voorzichtige Puts schrijven (verkopen) op indexen DAX, AEX en stocks als BAC. Dan short term calls ~(60DTE) gekocht op bepaalde stocks zoals BAC toen ze echt wel cheap stonden, ik verkoop deze ook steeds vrij vlug om niet te veel risk te nemen.

Steeds 20-30% cash aangehouden om van de volatiliteit te kunnen profiteren.

Voorts nog Tesla Puts (jammer genoeg veel te snel verkocht) en long stocks zoals BAC, BRK, KBCA.
Ook een hoop losers in men portefeuille hoor; Baba en andere chinese brol, wat tech stuff dat -65% staat, ... Maar profits compenseren dit ruimschoots.

Terug
Bovenaan