Kleine Beursfeiten

Niet zo gigantisch veel erbij maar we komen uiteindelijk (weer) op slechts 10% van de ATH op VWCE :fingerguns_r:

Zo ne eeuwige flatline is wel ideaal om te accumuleren :love2:

CC’s beluisterd van DVN, OVV en APA na Q3.

Komt eigenlijk 3 keer op hetzelfde neer: schuldafbouw bezig, productie op niveau, zicht op ( vooral dan OVV en APA) groeiende aandeelhouders-uitkering door buybacks en verhoogde dividenden.

DVN heeft m.i. de minste groeimarge
APA koopt aan een rotvaart eigen aandelen in, alleen het verhaal in Suriname begint wat lang duren, is Total wel de juiste partner?
Vanaf aug 2023 komt er een pak (ca 1 miljard op jaarbasis) cashflow bij door contract met cheniere.
OVV: meeste hedges lopen af einde 2022, 2023 zal een topjaar worden.

Maar, recessie en olie?

Waarderingen zijn echter laag, 4/5 bij OVV en APA.

APA zoekt ook een koper voor wat land in Eagle Ford (15.000 bopd), vraagprijs rond de 500 miljoen dollar.
Goed voor verdere schuldafbouw.

Laatst bewerkt:
Mijn bescheiden (10%) positie in OXY trouwens verkocht (+25%, thx @JanusDR) voor ATVI vanwege de risk/reward en het niet gecorreleerd zijn met de manische markt. Ik zie de deal net zoals @JanusDR gewoon doorgaan zonder veel problemen. Desnoods via compromis of last resort via court. Hoe dan ook geen waardeloos bedrijf.

CC’s beluisterd van DVN, OVV en APA na Q3.

Komt eigenlijk 3 keer op hetzelfde neer: schuldafbouw bezig, productie op niveau, zicht op ( vooral dan OVV en APA) groeiende aandeelhouders-uitkering door buybacks en verhoogde dividenden.

DVN heeft m.i. de minste groeimarge
APA koopt aan een rotvaart eigen aandelen in, alleen het verhaal in Suriname begint wat lang duren, is Total wel de juiste partner?
Vanaf aug 2023 komt er een pak (ca 1 miljard op jaarbasis) cashflow bij door contract met cheniere.
OVV: meeste hedges lopen af einde 2022, 2023 zal een topjaar worden.

Maar, recessie en olie?

Waarderingen zijn echter laag, 4/5 bij OVV en APA.
Recessie is toch al voor een deel ingecalculeerd in olieprijs?
Niet vergeten, opec is in control en spr release kan niet blijven duren....

Laatst bewerkt:
Hier precies 1 van de weinige die teleurgesteld is dat alles omhoog gaat. Bepaalde aandelen begonnen eindelijk in de buurt van mijn buy targets te komen 🥲
Maar soit, uiteindelijk ook meer dan een maandloon erbij vandaag dus ik kan moeilijk klagen.

Recessie is toch al voor een deel ingecalculeerd in olieprijs?
Niet vergeten, opec is in control en spr release kan niet blijven duren....

Ja en dan vooral de waarderingen zijn van die aard alsof olie aan 50/60 dollar noteert.

Maar het kan snel gaan (zowel naar boven als beneden).

Ik geef zelf ook meer uit als het goed gaat op de beurs en spaar meer als het slecht gaat.

Ergens logisch ook, ik investeer liever tijdens een beermarkt dan dat de beurs op zijn toppen staat.

Heb ik vorig jaar gedaan en de conclusie was toch wel liever in de miserie zitten op werk dan van verveling in de sofa.

Er is meer dan werk genoeg thuis... ! Sofa zitten zal het niet worden

BEL20 index belegger?
Nope, maar met grotere posities in KBCA, Ageas, WEHB en ook nog wat Shell en Moury Construct die de winst wat drukken vandaag - ook weinig uitschieters, maar 1 boven 10% en 4 boven 5% stijging vandaag.

Mss Shell eens inruilen tegen Oxy, in afwachting blijven we gewoon werken want rentenieren zal niet lukken

Anderzijds zijn de ytd voor Nas en S&P 500 niet om over naar huis te schrijven natuurlijk.

Laatst bewerkt:
tuurlijk, is maar menselijk ook hé ... betrap mezelf er ook regelmatig op dat de kleur van mijn aandelenport mijn humeur bepaalt (wat natuurlijk niet zou mogen)

Ik moet zeggen dat ik meestal maar 1 keer per week naar mijn portefeuille kijk en ok, het is vervelend als die gedaald zijn, maar dat heeft eigenlijk geen invloed op mijn humeur - al klinkt dat misschien vreemd.
Zolang het op 20 jaar of langer maar goed opbrengt en daar heb ik wel vertrouwen in :)

Heb je al eens gezien wat voor ultra exclusieve mansions op airbnb staan?

Het is ook al een tijd expliciet de strategie van airbnb om niet per se te focussen op 'lagere prijs dan hotel' maar om juist die exclusievere experiences uit te breiden.
Kwam toevallig dit tegen daarnet en moest hier aan terug denken. Average daily rate Booking vs. AirBnB.

Laatst bewerkt:
De USA beurzen hebben er gisteren op het einde nog een spurtje (maandloontje) bijgedaan.

vandaag is/gaat China blijkbaar de show stelen. 🥳

Goed dat het vandaag een vakantiedag is of ik zou puur van enthousiasme mijn ontslag indienen.

Mijn bescheiden (10%) positie in OXY trouwens verkocht (+25%, thx @JanusDR) voor ATVI vanwege de risk/reward en het niet gecorreleerd zijn met de manische markt. Ik zie de deal net zoals @JanusDR gewoon doorgaan zonder veel problemen. Desnoods via compromis of last resort via court. Hoe dan ook geen waardeloos bedrijf.

Slechte timing:wink:

Terug
Bovenaan