Kleine Beursfeiten

Iemand die langskomt op het forum kan op mijn naam klikken en mijn initiele post lezen en zal aldus niets kopen wat ik op het forum plaats!!!
Is het niet beter andersom, meer vraag = hogere prijs = meer winst voor de initiële aandeelhouder ... maar we zijn natuurlijk geen reddit leger om de koers te gaan beheersen

Dus bij deze: ik heb nog een historisch pakketje Bpost aandelen, als iedereen er hier een hoop gaat kopen is mijn virtueel verlies zo verdwenen

Is het niet beter andersom, meer vraag = hogere prijs = meer winst voor de initiële aandeelhouder ... maar we zijn natuurlijk geen reddit leger om de koers te gaan beheersen

Dus bij deze: ik heb nog een historisch pakketje Bpost aandelen, als iedereen er hier een hoop gaat kopen is mijn virtueel verlies zo verdwenen
Als je iets overtuigend uitlegt op dit forum gaan er ongetwijfeld een aantal voorbijgangers opspringen en dit aandeel kopen, dit wil ik niet op mijn geweten hebben als dat slecht afloopt....

ffkes aanpassen, had niet door dat het YTD was.
In dat geval toch wel een -12%

Laatst bewerkt:
-10% YTD

Omdat ik sneller een 'dip' bijkoop dan bijkoop wanneer het stijgt, vergroot ik eerder mijn zwakke posities dan mijn aandelen die het goed doen. En dat is eigenlijk helemaal niet mijn plan. Maar ik leer bij:)

Toch wel raar, de rally van de tijd, daar doen we niet aan mee want "dat is te korte termijn" en nu zitten we hier "ytd" (amper 1 maand) beleggingen te beoordelen en te vergelijken.

🤷‍♂️

Toch wel raar, de rally van de tijd, daar doen we niet aan mee want "dat is te korte termijn" en nu zitten we hier "ytd" (amper 1 maand) beleggingen te beoordelen en te vergelijken.

🤷‍♂️
Ik ben al blij dat er tegenwoordig in percentages wordt gewerkt ipv maandlonen :p

🤷‍♂️
Omdat nog eens een lichte daling meemaken dus is het interessant om te zien hoe andere geïmpacteerd zijn hierdoor. Het is duidelijk dat ik bv. meer verloren heb door mijn overgewicht in Tech dan iemand die enkel in een all-world zoals VWCE zit.

Laatst bewerkt:
Omdat nog eens een lichte daling meemaken dus is het interessant om te zien hoe andere geïmpacteerd zijn hierdoor. Het is duidelijk dat ik bv. meer verloren heb door mijn overgewicht in Tech.
Ik ben toch wel de winnaar denk ik, -30% YTD.

Maar om eventjes aan te tonen hoe snel het kan keren, ik kwam hier vorig jaar in het voorjaar ook posten dat ik op -15% YTD stond of zo toen iedereen zijn vergelijking kwam maken, tegen november stond ik op net geen +80%. Het kan allemaal heel snel veranderen.

Terug
Bovenaan