Ik ben voor de fun eens door die Reddit topics gegaan. 95% van 'de grote ontdekkingen' daar zijn gewoon common knowledge. Een groot deel van de complot theorien zijn gebasseerd op geweten zaken.
Ja, er is naked shortselling;
ja, market makers kopen en verkopen stuff die ze niet hebben en balanceren hun book nadien;
Ja, bij schrijf/koop van opties zal de tegenpartij stock kopen om risico in te dekken
Ja, kleine brokers verkopen hun orderbook door aan grotere spelers
Ja, bij grote volatiliteit gaan die market makers/brokers hun order spread open trekken. Als het te vuil wordt, stoppen ze met traden om fiasco's te vermijden
Etc etc etc
Ik geloof nog altijd niet dat er een groot complot bezig is. Enkel een random collectie mensen met te veel centen die een random aandeel gevonden heeft om te pumpen. Waarschijnlijk denken ze er GME mee te redden, maar in realiteit zijn ze gewoon de zak aan het vullen van de GME executives. Je moet de SEC (Edgard) website eens bekijken. Heel de board is daar aandelen aan het verkopen aan de lopende band, per 10k of 100k stuks. Vandaag verwacht ik nieuwe filings van aandelen die aan 100+ of 200+ de deur uitgingen. Dinsdag filings van woensdag/donderdag vorige week etc. Op einde van de rit zal blijken dat board en C suite 100en miljoenen verdiend heeft op de kap van de "Hold GME - rocket" kleine garnalen...
En zilver corneren. Veel success met een liquide markt met 100% free float van 1500bln te corneren. Best eens Googlen naar "Hunt Brothers".
PS: Die GME shorts gaan altijd een exit vinden. Denk dat GME CFO wel een secondary emission wil doen aan 100 of 200 om alle shorts te closen.

(wel nadat ze als C suite zelf al hun stock buiten geflikkerd hebben)