Kleine Beursfeiten

Vind ik toch moeilijk te geloven, hoe krijgen die fondsen aan hun klanten verkocht dat ze een bedrijf die max 10 dollar waard is aan 100-200 dollar hebben gekocht?
Vaak omschrijven ze in hun mission statement dat hun hoofdactiviteit zich richt op het kopen van ondergewaardeerde aandelen en occasioneel ook "special situations investing" gericht kan zijn. Een aankoop van GME aan $200 zou je in die laatste categorie kunnen steken.

Hopelijk wordt het dan opnieuw wat rustiger op de beurzen. Niet dat ik geen sympathie heb voor het legertje van WSB, maar uiteindelijk zijn het daar ook maar enkelen die met de grote winsten gaan lopen, de massa die er later is opgesprongen zal uiteindelijk ook verliezen leiden.

Die hedge funds worden komen dat uiteindelijk toch te boven, of worden in het slechtste geval gered met overheidsgeld. Marktmanipulatie is van alle tijden, maar anderzijds houdt dit alles voor een deel wel onder controle. Zaken zoals dit kunnen grote gevolgen hebben, waardoor heel de markt eronder leidt.

Uiteindelijk wordt de gewone man dan toch weeral keihard langs achteren gepakt. Always has been, always will be...
Tja, de gewone man langs achteren gepakt...als je zo dom bent om mee te doen met die hype en er veel geld in pompt en je zwaar verliest is dat je eigen schuld hoor. Als je belegt moet je rekening houden met risk/reward.

En daar zit ook het probleem, velen die denken even snel rijk te worden op de beurs. En het zijn dan die gasten die komen bleiten dat je op de beurs alleen maar verliest.

Bezint eer ge begint zeker ?

Laatst bewerkt:

Vraag me af hoe die hun shorts zouden gecovered hebben zonder dat er echt volume is geweest. Jammer dat er geen volledig betrouwbare cijfers zijn.

Vraag me af hoe die hun shorts zouden gecovered hebben zonder dat er echt volume is geweest. Jammer dat er geen volledig betrouwbare cijfers zijn.
Long call opties als deel van hedges.

Het is al veel gestegen sinds de bodem aan 10€.
Binnen 10 dagen doen ze hun strategisch plan uit de doeken.
Ik heb ze aan 11€ gekocht. Geen geklaag hier voorlopig.

Al had ik wel gedacht dat ze verder gingen stijgen, ondertussen al een tijdje rond zelfde koers.

ABI mag vooral eens gaan stijgen...

Ik blijf er alleszins weg van.
Genoeg andere stocks met zotte bewegingen zonder het gevaar dat uw aandelen binnen een paar weken -80% staan tov vandaag.

Tja, de gewone man langs achteren gepakt...als je zo dom bent om mee te doen met die hype en er veel geld in pompt en je zwaar verliest is dat je eigen schuld hoor. Als je belegt moet je rekening houden met risk/reward.

En daar zit ook het probleem, velen die denken even snel rijk te worden op de beurs. En het zijn dan die gasten die komen bleiten dat je op de beurs alleen maar verliest.

Bezint eer ge begint zeker ?
True, ook veel te veel newbies op de beurs die in zulke verhalen geloven en dan maar gewoon kopen zonder na te denken.

altijd je eigen DD doen, je kan nooit onderzoek genoeg doen vooraleer je een aandeel koopt.

zoals al die mensen die nu massaal zilver inslaan want “we gaan het naar 1000 dollar brengen”. 30 seconden eigen opzoekwerk en je weet al dat het belachelijk en onmogelijk is. Alsof de gehele zilvermarkt manipuleren net zo makkelijk is dan een bedrijfje als gamestop 🙄.

Vanmiddag voor 90% mijn aandelen van GME verkocht, kleine 40k winst. Ik ben me bewust dat dit cadeau me toevallig in de schoot geworpen is. Eigenlijk ingestapt long door het Ryan Cohen verhaal met een relatief kleine positie en bij de eerste stijging (20-30) iets meer erin gepompt.

Ben content da ik 2 seconden nuchter nagedacht heb en met m'n fikken van die GME gebleven ben vandaag. Zat nog te twijfelen.

Als je r/wallstreetbets leest, zie je echt de definitie van mania. Ze geloven nog altijd dat het aandeel naar 10k gaat stijgen en dat de shorters enkel aan't rekken zijn... Be fearful when others are greedy.

Ben content da ik 2 seconden nuchter nagedacht heb en met m'n fikken van die GME gebleven ben vandaag. Zat nog te twijfelen.

Als je r/wallstreetbets leest, zie je echt de definitie van mania. Ze geloven nog altijd dat het aandeel naar 10k gaat stijgen en dat de shorters enkel aan't rekken zijn... Be fearful when others are greedy.

Inderdaad, exact de reden dat ik voor het grootste deel uitgestapt ben. Alles die ook maar tegen hun narrative ingaat wordt weggevote, is eigenlijk even erg als de media die ze van vanalles beschuldigen.

Ken iemand die vorige week net geen miljoen winst heeft gemaakt met GME. Op drie maand is die van -40k naar 970k met traden/gokken.
Ondertussen is hij al terug 100k kwijt.

Vraag mij af hoelang de meesten die winst gemaakt hebben met GME er over gaan doen omdat terug weg te gokken in slechte trades.

Is wel bullish. Is uiteindelijk geld inflow in de beurzen.

DFV/Roaring Kitty zit er nog steeds in🤔 Nu vraag ik me af wat hij denkt. Gelooft hij nog in een verdere stijging of durft hij niet meer te verkopen?

Uiteindelijk heeft ie al voor 13 miljoen gecashed ofzo. De rest maakt voor hem verzeker ni meer uit.

Maar volgende update shortpositie is pas op 9 februari. Ik heb geen zin om tot dan men positie te zien verwateren met een 50/50 kans dat de shortpositie effectief een stuk lager ligt en dat het spelletje voorbij is.

Terug
Bovenaan