Kleine Beursfeiten

XFAB +9,75%. Is wel fel gedaald de laatste tijd, maar een herstel kan bijgevolg ook heel vlug gaan. Ik koop niks bij, enkel bij eventuele volgende grote daling.
Ik blijf beducht voor een bulltrap.

Laatst bewerkt:
Leuk dat Euronav na verkrachting van de balans de activa nu de deur uitsmijt 'tegen goede prijzen' naar de vrienden van de familie. Altijd leuk om van zo'n ding aandeelhouder te zijn...

Nog altijd tevreden dat ik uitgestapt ben in het begin van de familie saga...

Al een geluk dat ik redelijk wat olie -aandelen heb, anders zou portefeuille zowaar groen kleuren :cry2:
hier de ene na de andere ATH, OXY slechts 5% van port momenteel :wink:

nog steeds niet kunnen beslissen wat ik met mijn d'Ieteren centjes ga doen... eventueel Tubize nog wat uitbreiden, die blijven toch wel zwaar achter op UCB, lijkt me redelijk veilige investering?

hier de ene na de andere ATH, OXY slechts 5% van port momenteel :wink:

nog steeds niet kunnen beslissen wat ik met mijn d'Ieteren centjes ga doen... eventueel Tubize nog wat uitbreiden, die blijven toch wel zwaar achter op UCB, lijkt me redelijk veilige investering?
Palladium?
- Fel gezakt voorbije jaren.
- Doorbraak in prijs.
- Rusland is een grote ontginner van palladium. Rusland overweegt de export ervan te limiteren nav Westerse sancties.
- Zuid-Afrika, een andere grote ontginner van palladium, heeft 10000-tal werknemers in de ontginningssector ontslagen omdat ze aan huidige palladium- en platinaprijzen niet rendabel zijn. Hierdoor ook veel minder omtginning.
- De introductie van elektrische auto’s gaat trager dan verwacht. Er zullen in de toekomst wssl langer auto’s met verbrandingsmotor gefabriceerd worden dan oorspronkelijk verwacht.
- Er is een tekort aan platina en palladium. De vraag overtreft het aanbod.
- Moest de palladium- en platinaprijs toch nog verder zakken tgv slabbakkende economie, wordt er nog minder ontgonnen. Herleeft de economie daarna terug, gaat de prijs ervan nog vlugger omhoog.

Laatst bewerkt:
Dju toch die china calls :( Allé BABA had ik maar de rest niet, prosus zelfs verkocht in het voorjaar (aan 100% winst maar toch).

Komaan dat BTC maar eens begint te rippen of het wordt een rood jaartje. :)

27% BFIT positie verkocht aan €23,20 (+11% winst) wegens redelijk dicht bij bovenkant range laatste maanden. Al maandenlang sterkste underperformer in een portefeuille die ATH na ATH haalt dus wil totaal risico PF wat verlagen + cash voor cijferseizoen. EARNINGS PLAYS YOLO. Laagste transactiekosten ook. Niet omwille van fundemantele reden dus. BFIT blijft een buy.

Momenteel +27,8% YTD
ik hou de mijne nog wat vast, kan nog wel naar €25 voor eind van het jaar lijkt me en ik zie vooral niets anders om te kopen :wink:

BABA vrij recent gekocht en Paypal wordt close gemonitord. Gratis tips ipv 50€/maand, maar dan wel geen Freeway zero gratis 😉.
BABA op 103,58$ verkocht. Te vroeg, maar hoop het op een later tijdstip terug te kopen aan lagere prijs. Indien niet, geld in andere opportuniteit steken. 21% winst op 14 dagen.

Laatste weken aandelenposities serieus afgebouwd, waardoor ik nu op 90% cash zit.
Aandelenposities waren quasi enkel in USD.
Stuk daarvan al omgezet naar €'s en op kortlopende termijnrekeningen en spaarrekeningen geplaatst. Ik zit echter nog met een vrij groot bedrag in USD, dat ik niet gewoon op de cashrelening van de broker wil laten staan (risico bij faillissement + vrij laag rendement). Is nu ook niet moment om te gaan converten omdat USD vrij zwak staat.

Iemand tips om dit te plaatsen in zeer liquide doch 100% veilige activa, bij wijze van "wachtrekening"?

US treasuries werd hier al eens gezegd, maar dat zijn er zo veel... Zie daar door de bomen het bos niet meer.
Bestaat er ook in USD iets als 0% obligaties?
Ieland goeie tips voor kortlopende AAA bedrijfsbligaties met deftig rendement?

Iemand tips om dit te plaatsen in zeer liquide doch 100% veilige activa, bij wijze van "wachtrekening"?

US treasuries werd hier al eens gezegd, maar dat zijn er zo veel... Zie daar door de bomen het bos niet meer.
Bestaat er ook in USD iets als 0% obligaties?
Ieland goeie tips voor kortlopende AAA bedrijfsbligaties met deftig rendement?
Heb zelf de KBC forward plus (6 maanden aan 4% en 12 maanden aan 3,8%) genomen. Kan natuurlijk allemaal beter. Dus helft komt over 6 maanden vrij, andere helft over een jaar. De beurs zal er wel even over doen vooraleer het een bodem gaat bereiken vermoed ik 😅.
En als ik het toch echt eerder nodig heb voor extreme opportuniteiten, neem ik de boete van 0,75% (geloof ik) voor voortijdig terugvragen van het geld, er graag bij.

Terug
Bovenaan