Kleine Beursfeiten

Janus zou nogal in zijn broek doen moest die nog in de markt zitten...
Ik heb Ke Holdings sinds vorige maand.
Maar enkel oxy aankopen deel ik nog realtime.
Lekker meedoen met de after-the-fact crowd.

Maar nu je er over begint.
Korte rationale: cyclisch lage winst, asset light, semi monopolie positie. China markt was een nieuwbouwmarkt en die is geleidelijk aan het omvormen tot een tweedehands markt, maar dat proces is nog maar pas begonnen. Tweedehands markt groeiende wil zeggen dat traffic en dus winst explodeert. Doen buybacks en wat dividend, dus de cash is alvast niet allemaal fake.
Geen export, dus iets afgeschermder van trade wars.

Slechts 15% positie want geopolitiek risico op termijn.
Maar als werkelijk iedereen consensus 'China uninvestable' heeft, dan compenseert dat wel wat. Iets wat nu toevallig wel heel snel omsloeg.

Ik heb Ke Holdings sinds vorige maand.
Maar enkel oxy aankopen deel ik nog realtime.
Lekker meedoen met de after-the-fact crowd.

Maar nu je er over begint.
Korte rationale: cyclisch lage winst, asset light, semi monopolie positie. China markt was een nieuwbouwmarkt en die is geleidelijk aan het omvormen tot een tweedehands markt, maar dat proces is nog maar pas begonnen. Tweedehands markt groeiende wil zeggen dat traffic en dus winst explodeert. Doen buybacks en wat dividend, dus de cash is alvast niet allemaal fake.
Geen export, dus iets afgeschermder van trade wars.

Slechts 15% positie want geopolitiek risico op termijn.
Maar als werkelijk iedereen consensus 'China uninvestable' heeft, dan compenseert dat wel wat. Iets wat nu toevallig wel heel snel omsloeg.
Dommage! ‘T was verfrissend om uw analyses en tips hier te lezen.

Inderdaad. Schijnt dat de week van 7 oktober de grote daling kan starten. Volgende week nog ruis.

Komaan...
Heb normaal geen problemen met jouw posts @Gassy (hoewel het hier sinds een paar dagen bijna een Gassy-monoloog aan het worden is...), maar bij dergelijke onzin moet ik wel even reageren.
Kunnen we dit soort posts weghouden uit deze thread?
Alle op technische indicatoren gebaseerde uitspraken en "analyses" graag beperken tot de thread die daarvoor dient.

Komaan...
Heb normaal geen problemen met jouw posts @Gassy (hoewel het hier sinds een paar dagen bijna een Gassy-monoloog aan het worden is...), maar bij dergelijke onzin moet ik wel even reageren.
Kunnen we dit soort posts weghouden uit deze thread?
Alle op technische indicatoren gebaseerde uitspraken en "analyses" graag beperken tot de thread die daarvoor dient.
Is weg. Zie andere thread 👍.
Is gewoon straf dat dat weer overeenkomt met @Au79 zijn opmerking.

Bedankt.
Dat kan ik trouwens zeker apprecieren bij jou: als anderen het oneens zijn met jou, reageer je steeds op correcte wijze zonder defensief te worden. Top!
Wil ook nooit dwars liggen. Vind het gewoon jammer dat er bepaalde leden gewoon positief reageren op bepaalde post afhakelijk van wie ze post. Zonder op de man te spelen, zijn er altijd die nogal vlug met een duimpje omhoog doen bij bepaalde leden, of ze onzin uitkramen of niet doet er dan niet toe, en andere negeren of belachelijke emoticons. Het bewijs is ook bv dat wanneer iemand zoals mij of enkele anderen een positief iets melden er nauwelijks reactie op komt. Ook bv op de winst met BABA. Enkel van Spooky kwam er een duimpje. Op zich niet erg, maar hier zijn enkele hypocrieten tussen. Een forumlid noemde het mij in PM: “verzuurde mensen”. Klopt wel.
Ik zal desondanks gepassioneerd blijven.

Wil ook nooit dwars liggen. Vind het gewoon jammer dat er bepaalde leden gewoon positief reageren op bepaalde post afhakelijk van wie ze post. Zonder op de man te spelen, zijn er altijd die nogal vlug met een duimpje omhoog doen bij bepaalde leden, of ze onzin uitkramen of niet doet er dan niet toe, en andere negeren of belachelijke emoticons. Het bewijs is ook bv dat wanneer iemand zoals mij of enkele anderen een positief iets melden er nauwelijks reactie op komt. Ook bv op de winst met BABA. Enkel van Spooky kwam er een duimpje. Op zich niet erg, maar hier zijn enkele hypocrieten tussen. Een forumlid noemde het mij in PM: “verzuurde mensen”. Klopt wel.
Ik zal desondanks gepassioneerd blijven.
Ik kan het oneens zijn met je TA, maar die BABA aankoop was anders wel perfect getimed ;-)

Ik heb trouwens ook Siri aan 24.

Maar dat is guru chasing (Wechsler persoonlijke portefeuille) , en omdat het goedkoop is en zakken cash genereert terwijl kosten van satellieten gaan dalen.

Ik kan het oneens zijn met je TA, maar die BABA aankoop was anders wel perfect getimed ;-)
Dat is ook zo. Zo moet dat ook. Gaat er niet om wie iets zegt. Er is niemand waar ik geen duimpje op zou geven, en niemand die ik niet durf bekritiseren als het mij terecht lijkt. Maar het moet respectvol blijven.

Was er maar iemand die ze uitgebreid tipte tussen $60-68.

Interessant toch. Iedereen springt plots FOMO-gewijs in China stocks, mee in Paypal op 52-week highs, indexen op all time highs. Zelfs rommel als Umicore en Xfab kan stijgen. Nu Oxy nog. Janus zou nogal in zijn broek doen moest die nog in de markt zitten...
China stocks zijn geen FOMO koop, de aandelen zijn belachelijk goedkoop vanwege het politiek risico. Dit laatste lijkt nu gekeerd te zijn dus de thesis verandert.

Terug
Bovenaan