Kleine Beursfeiten

Kent iemand hier het bedrijf Bayer goed? Ben hier ook een mogelijke opportuniteit op het spoor.
Heb ze een hele tijd gehad. Lang gedacht dat het aandeel een enorme inhaalbeweging tegoed had. Maar de Roundup rechtszaken zijn elkaar blijven opvolgen en de farmatak heeft ook ferm teleurgesteld (asundexian fail). Verder heel weinig ruimte voor transformatieve deals gezien de schulden, een direct gevolg van de achteraf bekeken debiele Monsanto overname.

Er werd op een bepaald moment geopperd dat de nieuwe CEO het bedrijf ging opsplitsen (bvb. consumer health verkopen) maar dat lijkt niet meer aan de orde. De stugge Duitse vakbondscultuur helpt ook niet wanneer je je als bedrijf radicaal moet heruitvinden.
Kortom, veel problemen en op korte tot middellange termijn zie ik geen katalysator voor hogere beurskoersen.
(Deze conclusie dateert van q1 dit jaar, sindsdien niet meer naar gekeken, dus misschien niet meer helemaal up to date)

Benieuwd naar wat jij ziet in het bedrijf en aandeel?

Heb ze een hele tijd gehad. Lang gedacht dat het aandeel een enorme inhaalbeweging tegoed had. Maar de Roundup rechtszaken zijn elkaar blijven opvolgen en de farmatak heeft ook ferm teleurgesteld (asundexian fail). Verder heel weinig ruimte voor transformatieve deals gezien de schulden, een direct gevolg van de achteraf bekeken debiele Monsanto overname.

Er werd op een bepaald moment geopperd dat de nieuwe CEO het bedrijf ging opsplitsen (bvb. consumer health verkopen) maar dat lijkt niet meer aan de orde. De stugge Duitse vakbondscultuur helpt ook niet wanneer je je als bedrijf radicaal moet heruitvinden.
Kortom, veel problemen en op korte tot middellange termijn zie ik geen katalysator voor hogere beurskoersen.
(Deze conclusie dateert van q1 dit jaar, sindsdien niet meer naar gekeken, dus misschien niet meer helemaal up to date)

Benieuwd naar wat jij ziet in het bedrijf en aandeel?
Als ik je via PM kan bereiken, maar dat is hier bij jou uitgeschakeld denk ik.

Ik zag aan de technische prijsontwikkeling dat er een recente doorbraak was/is ja. Wat die doorbraak forceert weet ik niet…
Heb het @Noctilucus vrijdag in PM uitgelegd. Hij kan dat al dan niet bevestigen…

Ik kan in ieder geval bevestigen dat je op basis van technische analyse die uitbraak verwacht had.
Pinduoduo en JD tonen wel een zeer gelijkaardig koersverloop aan dat van BABA de afgelopen 5 dagen, dus er spelen duidelijk factoren die niet enkel op BABA van toepassing zijn.

Pinduoduo en JD tonen wel een zeer gelijkaardig koersverloop aan dat van BABA de afgelopen 5 dagen, dus er spelen duidelijk factoren die niet enkel op BABA van toepassing zijn.
Kan inderdaad zijn. Voor BABA op zich is er dan ook geen specifiek nieuws. Mogelijk dat PDD en JD dan op korte termijn ook bevestigen.

Waarom dan nog via PM sturen ipv in dat topic. Sebiet gaat hij nog een verdienmodel met zijn PM's proberen op te zetten en beursinfluencer worden op tiktok
Dus in ander topic antwoorden op vragen die hier gesteld worden 🤔?
Weet niet waarom je onjuiste zaken insinueert (verdienmodel en tiktok)? Lijkt mij nogal aanvallend, op niets gebaseerd, op de man spelend? Is dat echt nodig?

Dus in ander topic antwoorden op vragen die hier gesteld worden 🤔?
Weet niet waarom je onjuiste zaken insinueert (verdienmodel en tiktok)? Lijkt mij nogal aanvallend, op niets gebaseerd, op de man spelend? Is dat echt nodig?

Niets aanvallend, eerder ludiek verwijzend naar de huidige sociale media situatie à la
"comment BEURS123 op mijn post en ik zal je een PM sturen met meer info en gratis .pdf met mijn beurscursus sturen"

:unsure:

OXY artikel uit Trends Beleggen is gewoon overgenomen uit BeleggersBelangen (NL), ook van Roularta. Wat Trends uiteraard niet vrij pleit om fouten/onjuiste commentaar over te nemen.

Lijkt me wel het handigst ipv telkens individuele leden te pm'en.
Het kan de TA-thread alleen maar ten goede komen.
Is niet werkbaar. Mag hier niet naar de TA-thread verwijzen, en bij PM krijgt de persoon in kwestie rechtstreeks zijn antwoord. Kan mij inbeelden dat die niet in de TA-topic gaat kijken of daar een antwoord op een vraag in dit topic gepost is.

Is niet werkbaar. Mag hier niet naar de TA-thread verwijzen, en bij PM krijgt de persoon in kwestie rechtstreeks zijn antwoord. Kan mij inbeelden dat die niet in de TA-topic gaat kijken of daar een antwoord op een vraag in dit topic gepost is.
Als je die persoon quote, krijgt die toch een melding?

Damnd seg, maand geleden getwijfeld om balls deep te gaan in China calls... Waarom ben ik toch zo conservatief.

Omdat China een risico is en de laatste 10 jaar serieus underperformt? Inderdaad, als je toevallig op het juiste moment die calls had aangekocht, maar voor hetzelfde geld (of juist niet) was dat weggesmeten geld.
China in het algemeen doet het ook op die laatste maand niet fantastisch, bv. de CSI 300 staat op minder dan +1% op een maand tijd, en dat na die sprong van de laatste dagen. Dus je mist niet zo heel veel denk/hoop ik ;)

Terug
Bovenaan