Kinderen laten kennismaken met nieuwe partner

MisterV

Well-known member
Ergens in het zomerverlof zal mijn nieuwe partner geïntroduceerd worden bij mijn kinderen (twee jongens van 10 en 13). Er is op dit moment geen sprake van samenwonen, het gaat puur over eens kennismaken. Voor zover ik dat kan inschatten zal het wel klikken. Ik zit wat te denken hoe dit best aan te pakken zonder dat het ongemakkelijk wordt voor iemand. Ergens iets actief gaan doen zodat we bezig zijn en er geen "verplichting" is om ergens aan tafel te zitten en te babbelen lijkt mij nog de beste aanpak om ze te laten wennen aan de nieuwe vriendin.

Ik wil het allemaal niet te veel overdenken maar ervaringen van anderen lezen kan altijd interessant zijn.

Ik heb zelf geen kinderen en heb ooit gedate met een single mama van een kind van 4. Voor de eerste kennismaking waren we gaan wandelen in het park en daar was een speelterrein waar het kind kon spelen met andere kinderen terwijl we aan de zijkant stonden te babbelen en toekijken. Dus misschien ergens naartoe gaan waar de focus niet enkel jullie zijn maar waar de kinderen apart ook hun ding kunnen doen voor afleiding?

Heeft die partner ook kinderen? Best ergens op neutraal terrein denk ik, niet in jouw (hun) woning.
Ja het is sowieso de bedoeling van dat niet in huis te doen. Haar kinderen blijven nog wat langer uit beeld, breuk daar is veel recenter en dus niet te veel verandering ineens daar.
Dus misschien ergens naartoe gaan waar de focus niet enkel jullie zijn maar waar de kinderen apart ook hun ding kunnen doen voor afleiding?
Dat is idd het idee, ergens naartoe waar ze hun bezighoud hebben. Met een puber in huis is een speeltuintje nu niet echt een optie, ik denk eerder aan bowling of minigolf of zo.

Dat is idd het idee, ergens naartoe waar ze hun bezighoud hebben. Met een puber in huis is een speeltuintje nu niet echt een optie, ik denk eerder aan bowling of minigolf of zo.
De man van mijn moeder stelde voor om samen iets te gaan eten en dan te gaan bowlen om elkaar te leren kennen. Ik moet er wel bijzeggen dat zowel m'n broer als mezelf al samenwoonden met onze vriendin. We waren een jaar of 24.

Dat viel goed mee en ik apprecieerde wel de moeite die hij deed om ons op die manier te leren kennen.

Geen idee of je daar wat aan hebt, aangezien wij dus een pak ouder waren.

Toen mijn pa zijn vriendin voorstelde (in 2009) zijn we ook gaan bowlen. Ik was toen 19, mijn broers 17 en 13.

Voor zover ik mij dat kan herinneren was dat op zich wel een aangename manier, iets actiefs doen waarbij de focus wat kan verlegd worden lijkt inderdaad wel handig.

Weten de kinderen dat je aan het daten bent? Gezien de leeftijd zou ik beginnen met ze aan dat idee te laten wennen, voor zover dat nog niet het geval is. En dan idd een activiteit op neutraal terrein.
Bij kleinere kinderen zou ik ze eerst wat neutraler laten kennismaken en dan het partnergegeven pas.

Weten de kinderen dat je aan het daten bent? Gezien de leeftijd zou ik beginnen met ze aan dat idee te laten wennen, voor zover dat nog niet het geval is. En dan idd een activiteit op neutraal terrein.
Toen ik aan het daten was heb ik regelmatig wat laten vallen over "en als papa een liefje zou hebben...", kwestie dat ze daar al wat mentaal op voorbereid zijn. Intussen weten ze ook dat er een nieuwe vriendin is.

Wij zijn naar de Efteling geweest. Een goed gevulde dag met activiteiten maar ook tijd om wat te praten en elkaar te leren kennen.

Toen ik aan het daten was heb ik regelmatig wat laten vallen over "en als papa een liefje zou hebben...", kwestie dat ze daar al wat mentaal op voorbereid zijn. Intussen weten ze ook dat er een nieuwe vriendin is.
Een ‘liefje’? Papa is geen achttien jaar meer é… Maar als ik mag aanraden: niet doen wat mijn moeder deed en gewoon de nieuwe voorstellen op een trouw. Mijn trouw.

Edit: jamaar hela ho, mijn zonen zijn tien en dertien. Mr S is eigenlijk Mr V. Ik vind dit toch wel verdacht, zijt gij zeker die van mij niet? 🤨🤨🤨

Een ‘liefje’? Papa is geen achttien jaar meer é…
Mentaal misschien wel nog é 🤪
Maar de jongste snapt het beter zo.
Edit: jamaar hela ho, mijn zonen zijn tien en dertien. Mr S is eigenlijk Mr V. Ik vind dit toch wel verdacht, zijt gij zeker die van mij niet? 🤨🤨🤨
ik weet dat je nog altijd in ontkenningsfase zit maar het is intussen al bijna twee jaar gedaan é. Sorry, maar drie livings is er echt over.

Terug
Bovenaan