Katten

Heb jij een kat?

• Totaal aantal stemmers
    262
Elastiekjes wat vrouwen in hun haren doen. Huub heeft zowat elk mogelijk elastiekje kwijtgespeeld van mijn vrouw. Gaat er helemaal los op. Ook dopjes van flessen ofzo helpen. Hoe goedkoper, hoe leuker ze het vinden.
Klopt kurken van wijnflessen en elastiekjes doen het hier ook goed

Ik heb een kat die elastiekjes oppeuzelt dus als ze er eentje te pakken krijgen is het altijd een heel gedoe om die te proberen af te pakken. Hij weet goed genoeg dat hij er niet mee mag spelen.

Hebben jullie katten zo'n dingen dat ze weten dat ze eigenlijk niet mogen doen maar het toch (stiekem) doen?

Ik heb een kat die elastiekjes oppeuzelt dus als ze er eentje te pakken krijgen is het altijd een heel gedoe om die te proberen af te pakken. Hij weet goed genoeg dat hij er niet mee mag spelen.

Hebben jullie katten zo'n dingen dat ze weten dat ze eigenlijk niet mogen doen maar het toch (stiekem) doen?
Op het aanrecht springen. Doet hij altijd als we aan het eten zijn. Krijgen we hem niet afgeleerd. En hij weet het, want hij miauwt altijd omdat hij betrapt is zodra we de keuken inwandelen.

Aan de zetel krabben. Doet hij vooral voor aandacht, uit enthousiasme (is meer kneden) of als hij zijn gek kwartiertje heeft.

Op tafel als we aan het eten zijn. Eigenlijk ook wel onze fout, want hij mag op tafel, maar niet als we aan het eten zijn. Dat is natuurlijk niet makkelijk voor een kat om dat verschil te kennen. Al heb ik een enorm vermoeden dat hij het goed genoeg weet (door zijn gedrag).

Dingen van het nachtkastje duwen. Doet hij vooral als het hem te lang duurt voor we opstaan en hem te eten geven. In het weekend ga ik hem meestal halen en komt hij nog even knuffelen in bed, maar vaak blijven we te lang liggen naar zijn goesting.

Achter de tv kast kruipen tussen alle losliggende kabels. Puur om aandacht te krijgen want ondertussen weet hij al dat het niet mag.

Wanneer ik te lang in bed blijf liggen:
- Tissues die op het nachtkastje staan verscheuren/opeten
- De muur likken (??? waarom)
- Mijn haar opeten/likken
- Op mijn borstkast komen zitten en gewoon recht in mijn ogen staren
- In de badkamer dingen op de grond beginnen gooien

Die van ons loopt wel enorm hard over ons heen om ons wakker te maken voor eten, als hij al eens uitzonderlijk bij ons mag slapen.

Dit is sowieso een teken van verveling.

Is er iemand hier die zlet de kat gaat wandelen?
Vandaag mijn kat mee naar buiten genomen en ze was heel nieuwsgierig maar ze is bijna uit haar tuigje geraakt dus ben ik nu wel op zoek naar iets veiliger. Ik ben bang als ze eruit raakt en schrikt, ze het open een lopen zet en ik ze niet meer te pakken krijgt of ze een ongeluk krijgt. Maar ze kan de extra stimulatie van even naar buiten gaan wel gebruiken. Ze verveeld zich nogal snel.

Is er iemand hier die zlet de kat gaat wandelen?
Vandaag mijn kat mee naar buiten genomen en ze was heel nieuwsgierig maar ze is bijna uit haar tuigje geraakt dus ben ik nu wel op zoek naar iets veiliger. Ik ben bang als ze eruit raakt en schrikt, ze het open een lopen zet en ik ze niet meer te pakken krijgt of ze een ongeluk krijgt. Maar ze kan de extra stimulatie van even naar buiten gaan wel gebruiken. Ze verveeld zich nogal snel.
Wij zijn het aan het overwegen maar ikzelf heb ook schrik dat hij losgeraakt.
Ik heb een aantal op het oog dat goede reviews krijgt :

Wij hebben een harnas van tom & co, werkt perfect. Wel de leiband bevestigen aan het harnas en niet enkel aan een halsband natuurlijk. Hier toch wat geschrokken vandaag, onze kater is op het aanrecht gesprongen en met zijn poot op het warme fornuis gestapt... Nu mankt hij, we hebben het onder koud water gehouden maar hij ziet er toch wat van af denk ik. Mag hier flamigel ofzo op?

Wij hebben een harnas van tom & co, werkt perfect. Wel de leiband bevestigen aan het harnas en niet enkel aan een halsband natuurlijk. Hier toch wat geschrokken vandaag, onze kater is op het aanrecht gesprongen en met zijn poot op het warme fornuis gestapt... Nu mankt hij, we hebben het onder koud water gehouden maar hij ziet er toch wat van af denk ik. Mag hier flamigel ofzo op?
Misschien best eens de huisarts contacteren?

Flamigel is sowieso goed al weet ik wel niet of het giftig is als hij eraan zou likken.

Bedankt iedereen. Het is geen grote wonde, zijn kussentjes zien wat rozer dan bij zijn andere poten. Alleszins geen open wonde. Denk dat het gewoon wat pijn doet wanneer hij erop stapt. Ga het proberen inbinden, in de mate dat dat werkt bij een kat... Nog even observeren en dan bij de dierenarts indien nodig. Bedankt voor het advies!

Oh god. Kater volop in de rui hier. Ik kan blijven kammen en dat haar blijft maar komen. Iemand een pruik nodig?

cat-viralhog.gif

Onze kitten heeft er voorlopig geen last van. Zal wel beginnen eenmaal hij volwassen gaat zijn, oh joy 😋

Terug
Bovenaan