Heb jij een kat?


  • Totaal aantal stemmers
    215
Is dat een furminator?
Letterlijk het slechtste wat je kan gebruiken om uw huisdier te kammen. Dat neemt ook immens veel gezond haar weg dat nog niet is losgekomen op natuurlijke manier.
Geen idee, is gewoon een gif die ik van internet gehaald heb.
Een furminator is idd heel slecht voor de pels, het kan de pels permanent beschadigen.
 
Home is where hair sticks to anything but the cat(s)...

Fuchi, 19 jaar :love2:
 

Bijlagen

  • 20190912 (2-IG).jpg
    20190912 (2-IG).jpg
    516,4 KB · Weergaven: 4
De buurman heeft hem zien pakken gisteren ochtend. De mol was aan het 'steken' en de kat zat er bij en heeft hem er gewoon uitgesleurd. Hij speelt er dan een tijd mee. Hij laat ze lopen tot ze zich opnieuw ingraven en sleurt ze er dan terug uit tot die beestjes gewoon helemaal op zijn dan zoekt hij een nieuwe.
Hier werd er naast onze deur het gras gemaaid van de boer en dan pakte hij zeker een 5 tal muizen iedere ochtend en nog eens 5 in de avond niet normaal wat een jachtinstinct dat beestje heeft. En dan legt hij ze natuurlijk fier aan de achterdeur net als de wekelijkse ratten die hij ook vangt. 1x heeft hij een levende rat binnen gebracht. 😅
En hoe oud is hij? Zelfs ratten vangen 😲.

De mijne nooit mollen weten vangen. Muizen wel regelmatig maar dat is ondertussen ook al even geleden dat ik weet.
 
Ik heb 3 jaar geleden een katje geadopteerd, hij is wel een binnenkat want heeft FIV, vorig jaar hebben ze ook tumor vastgesteld in de schildklier maar heeft de operatie gelukkig overleefd en neemt nu smorgens en savonds medicatie. Eind vorig jaar hebben ze ook al zijn tandjes moeten trekken want waren constant ontstoken en hij kon niet meer eten van de pijn. Gelukkig is hij een heel sterk manneke want ik zou niet weten wat doen zonder hem. 🥰

Dit is Nero mijn 10 jaar oud lief manneke, oei ik kan precies geen afbeeldingen toevoegen, spijtig
 
En hoe oud is hij? Zelfs ratten vangen 😲.

De mijne nooit mollen weten vangen. Muizen wel regelmatig maar dat is ondertussen ook al even geleden dat ik weet.
Net een jaar. Die pakte ratten op zijn 4 maanden die bijna even groot waren of hemzelf. Ook al konijnejong gepakt en helaas ook al 2 vogels waar ik weet van heb. Mijn vrees is dat hij op een dag een dier zal pakken die vergif gegeten heeft en er zelf iets zal aan overhouden.
 
Ondertussen is mijne beste maat der niemeer :(

Ik heb ook zo veel schrik voor met mijn ziek manneke. Vorig jaar was hij ene dag gezond en de andere dag probeerde hij plots hele tijd te plassen maar lukte niet, en hij probeerde om de 2 minuten en ik zag zelfs enkele druppeltjes bloed, gebeld dierenarts en direct gegaan en toen ook de tumor vastgesteld en zijn hartje was niet in orde en zat vol met ontstekingen vanbinnen zeiden ze. Gelukkig was ik thuis en niet op kantoor want ik doe 12 uren shiften en ben 16 uur per dag weg op werkdagen.
Ik ga nu altijd met heel slecht gevoel werken uit schrik dat zoiets opnieuw gaat gebeuren en ik daardoor te laat ga zijn. :(

Edit: sterkte trouwens mag niet denken hoe dat voelt :(
 
Omdat er een heel groot katvormig gat in mijn hart zit, ben ik eens aan het rond kijken om te adopteren. Maar blijkbaar is dat nu op veel plekken de bedoeling om er direct 2 te nemen. Heb geen ervaring met 2 katten samen te houden, vraag mij dan af gaan die dan mij niet straal negeren buiten als ze honger hebben? Hier mensen die er ook 2 genomen hebben en hier ervaring mee hebben?
 
Omdat er een heel groot katvormig gat in mijn hart zit, ben ik eens aan het rond kijken om te adopteren. Maar blijkbaar is dat nu op veel plekken de bedoeling om er direct 2 te nemen. Heb geen ervaring met 2 katten samen te houden, vraag mij dan af gaan die dan mij niet straal negeren buiten als ze honger hebben? Hier mensen die er ook 2 genomen hebben en hier ervaring mee hebben?

Ik heb paar jaar terug eentje alleen genomen.

Maar als je niet vaak thuis bent raden ze er inderdaad 2 aan
 
Ik ken het gevoel. Na het overlijden van onze vorige poes is er vrij snel nadien ook terug een nieuwtje gekomen.

Je hoeft zeker geen 2 katten te nemen. Katten hebben niet speciaal behoefte om een kameraadje te hebben maar het kan zeker geen kwaad.
 
En hoe oud is hij? Zelfs ratten vangen 😲.

De mijne nooit mollen weten vangen. Muizen wel regelmatig maar dat is ondertussen ook al even geleden dat ik weet.
De (nu reeds lang overleden) kat van mijn ouders bracht zelfs fretten naar huis.
 
Terug
Bovenaan