Katten

Heb jij een kat?

• Totaal aantal stemmers
    262
Beli ligt liever onder de kussens dan er op 😝

o88q7pg.jpg

iY0GJ6g.jpg

Heeft iemand hier ook al eens een corona infectie gehad die overslagen is op de kat?

Onze kat zit hier nu al 2 dagen te niezen en te hoesten (die wou perse tegen mij kruipen terwijl ik zelf in isolatie zit). Hij heeft wel al ontstekingsremmer gekregen en heeft voorlopig geen eetlust verloren. Hopelijk gaat dat gereutel snel voorbij.

Heeft iemand hier ook al eens een corona infectie gehad die overslagen is op de kat?

Onze kat zit hier nu al 2 dagen te niezen en te hoesten (die wou perse tegen mij kruipen terwijl ik zelf in isolatie zit). Hij heeft wel al ontstekingsremmer gekregen en heeft voorlopig geen eetlust verloren. Hopelijk gaat dat gereutel snel voorbij.

Het kan zijn dat mijn kat dit ook heeft gehad maar ik kan dit niet met zekerheid zeggen. Hij heeft een tijdje lopen snotteren en wat niezen en heeft zoiezo al een iets lager immuunsysteem. Het zou ook zijn chronische niesziekte kunnen geweest zijn. We zijn niet naar de dierenarts geweest omdat dit toch enkel voor extra stress zorgt en hij voor de rest in zijn normale doen was en het vanzelf weer is over gegaan. We hadden zelf niet gedacht dat het corona kon geweest zijn tot een tijdje later.
Zowel mijn man en ik zijn recent niet besmet geweest (zover we weten).

Ik, als niet-echt-kattenfan heb me toch laten overtuigen door de vriendin om 2 kittens te adopteren.
Vriendin is dierenarts assistente en wil absoluut een dier in huis (snap ik). Een hond gaat niet aangezien wij beide werken zijn doorheen de dag en dat willen we het beest niet aan doen.
Daarom komen er binnenkort 2 kittens. Ze heeft me wijsgemaakt dat er dan minder dingen gaan sneuvelen en dat ze dan plezier aan elkaar hebben en ze zich dus minder snel gaan vervelen. :tongue:
Ik moet zeggen, die fluffy beestjes zijn wel heel schattig en de moeder kat was prachtig

Ik kan het niet bevestigen, maar ik ben wss recent nogmaals besmet geweest, en het viel me wel op dat onze twee katten veel moesten niezen. Meer dan anders.
Ik, als niet-echt-kattenfan heb me toch laten overtuigen door de vriendin om 2 kittens te adopteren.
Vriendin is dierenarts assistente en wil absoluut een dier in huis (snap ik). Een hond gaat niet aangezien wij beide werken zijn doorheen de dag en dat willen we het beest niet aan doen.
Daarom komen er binnenkort 2 kittens. Ze heeft me wijsgemaakt dat er dan minder dingen gaan sneuvelen en dat ze dan plezier aan elkaar hebben en ze zich dus minder snel gaan vervelen. :tongue:
Ik moet zeggen, die fluffy beestjes zijn wel heel schattig en de moeder kat was prachtig
Dat heeft ze je inderdaad wijsgemaakt. (LEUGENS)

Dixit de twee koffietassen van dit weekend. RIP.

Gisteren zat die van ons mosterd van het bord te lekken en hij vond het precies ook nog lekker. Soms vraag ik me toch af waar het mis is gegaan.

Deze beauty heeft mijn zus sinds een dikke maand uit het asiel geadopteerd. Ze is net geen 2 jaar oud. Echt een schatje :love2: .
NtYm5Yg.jpg

Ik heb twee binnenhuiskatten. Nu, ze beginnen precies wat verveeld te raken en breken meer en meer zaken af in huis. Heeft er iemand tips om ze toch wat bezig te houden? Met peluche muisjes enzo spelen ze eigenlijk niet. Het enige waar ze echt gek van zijn is een laser, maar ik kan moeilijk de hele avond laseren. Ik zie soms zo van die katten parcours op de muur gemonteerd, heeft iemand dat al gedaan?

Gewone speeltjes verliezen ze rap hun interesse in. Best is om deze op te bergen en enkel boven te halen als ze willen spelen.
Het ideale speeltje is nog altijd een simpele hengel met iets aan maar dan moet je ook wel moeite doen en tijd insteken om met je kat te spelen, dus niet enkel heen en weer slingeren maar ze er ook laten achter lopen.
Onlangs DIT besteld op Bol en daar is hij ook zot van. Hij loopt er zelfs van de ene kant van het huis naar de andere kant mee in zijn muiltje.
Een simpele kat tunnel kan hij zich ook goed mee amuseren.
Bekijk zeker ook eens enkele filmpjes van Jackson Galaxy, daar kan je ook veel tips uithalen.

De nieuwe robot stifzuiger hier is ook een hit bij de katten . Niet zo zeer dat ze ermee spelen, maar ze volgen dat ding overal. Al denk dat ze er binnen een paar dag weer geen interesse meer gaan hebben 😅

Mijn vier katten hebben allemaal echt een verschillend level van energie en speel noden.
Ik ben vandaag begonnen om met onze meest nieuwsgierig bengel te laten wennen aan een harnasje om ze dan hopelijk mee buiten te kunnen nemen voor (kleine) wandelingen. Zij heeft ons de voorbije twee ochtenden voor vijf uur wakker gemaakt door op ons bed te komen spelen. Dus hopelijk helpen nieuwe prikkels wat tegen te veel energie / verveling.
Mijn oudste kater speelt totaal niet. Zo af en toe zal hij eens een luie poot opheffen of eens gaan ruiken aan een speeltje dat we gegooid hebben. Hij kijkt liever hoe de andere spelen en als hij het nodig heeft komt hij wel aandacht vragen.

Wat trouwens ook kan werken is een slowfeeder voor het eten of zoiets waar ze snoepjes moeten uit halen. Daar hebben ze hier ook wel een even plezier mee.

Ik heb twee binnenhuiskatten. Nu, ze beginnen precies wat verveeld te raken en breken meer en meer zaken af in huis. Heeft er iemand tips om ze toch wat bezig te houden? Met peluche muisjes enzo spelen ze eigenlijk niet. Het enige waar ze echt gek van zijn is een laser, maar ik kan moeilijk de hele avond laseren. Ik zie soms zo van die katten parcours op de muur gemonteerd, heeft iemand dat al gedaan?
Elastiekjes wat vrouwen in hun haren doen. Huub heeft zowat elk mogelijk elastiekje kwijtgespeeld van mijn vrouw. Gaat er helemaal los op. Ook dopjes van flessen ofzo helpen. Hoe goedkoper, hoe leuker ze het vinden.

Terug
Bovenaan