Katten

Heb jij een kat?

• Totaal aantal stemmers
    262
Droog deken in de droogkast op de stand verluchten en dan komt al het haar in je opvangbak van de droogkast

DIe wel geregeld leegmaken

Zo krijg ik hier al het haar van de kledij enz

Mja, ik heb geen droogkast... Het ging over de wasmachine in dit geval. Het haar zit tussen het rubber en als ik er met vochtige keukenrol tussen ga komt nog niet alles mee.

Laatst bewerkt:
Allè, Huub gaan ze een teentje amputeren. Had 3 keer bloed aan zijn pootje en een ontsteking. Antibiotica hielp niet. Ze denkt van ergens achter te hangen met springen ofzo, maar ze gaan ook testen op een tumor. Dus hopen dat het bij dat teentje blijft 🙏

Ik post zelden hier iets, kheb deze topic opgezocht

Maar na 14 jaar heb deze voormiddag behoorlijk onverwacht mijn kat moeten laten inslapen, uitgezaaide tumoren in de darm en urinewegen. Prognose: ook al nemen ze alles weg wat ze nu zien, binnen 4 maanden vermoedelijk weer van hetzelfde.

Hij lag onder narcose bij de dierenarts na een echo om een massa in de blaas weg te halen. Eerst leek het nog een cyste, maar het was kanker, uitgezaaid naar darmen en andere organen.

5 minuten later stond ik daar. Terwijl hij aan de slaapmachine ging, heb ik afscheid genomen. Hij verdiende niet om nog meer af te zien als er toch geen hoop was. Als baasje is het uw veranwoordelijkheid om die beslissing te nemen als ze komt.

Rust zacht vriend, ik ga je missen. Je hebt een heel traject met ons meegemaakt, we hebben onze best gedaan naar u toe ook altijd.

Ik ben nu aan het doomscrollen aan 10 jaar aan foto's op de cloud, ik... ben even een schim van mezelf.

Met kat terug van dierenarts (kat had gevochten en 2 grote abcessen op kop). Kat kreeg ter plekke een infuus (heeft maar 1 niertje) ter ondersteuning, abcessen zijn doorgeprikt & behandeld. Kreeg ab mee, in pil en in zalf en moet de wond 2 daags met een watje en wat zout water openhouden.. Alleen.. welke verhouding zout-water ben ik vergeten te vragen.

Iemand een idee?

Met kat terug van dierenarts (kat had gevochten en 2 grote abcessen op kop). Kat kreeg ter plekke een infuus (heeft maar 1 niertje) ter ondersteuning, abcessen zijn doorgeprikt & behandeld. Kreeg ab mee, in pil en in zalf en moet de wond 2 daags met een watje en wat zout water openhouden.. Alleen.. welke verhouding zout-water ben ik vergeten te vragen.

Iemand een idee?
Mag je niet gewoon eventjes bellen?
Anders volgens https://www.dierenapotheek.nl/kat/wondverzorging-kat/ één eetlepel per liter water om een wonde schoon te maken.

Dus vandaag was het Huub zijn operatie. Belde de dierenarts net op dat zijn teentje een pak beter was geworden en de best de operatie uit- of afstellen :love: . gelukkig!

Laatst bewerkt:
Allè, Huub is dan niet geopereerd geworden, maar meneer heeft letterlijk een week chagrijnig rondgelopen. Vandaag is hij eindelijk weer wat bij ons komen liggen in de zetel. Het is toch een karakterke he :laugh:

Allè, Huub is dan niet geopereerd geworden, maar meneer heeft letterlijk een week chagrijnig rondgelopen. Vandaag is hij eindelijk weer wat bij ons komen liggen in de zetel. Het is toch een karakterke he :laugh:

Misschien had hij pijn? Had je geen pijnstilling meegekregen?

Misschien had hij pijn? Had je geen pijnstilling meegekregen?
Neen, hoezo? Het was beter geworden he. Hij is gewoon slechtgezind omdat ik hem bij de dierenarts had achtergelaten. Ergens wel te verstaan, want de laatste keer dat dat gebeurd was, waren zijn ballen weg :unsure:

Eh.. omdat ik mij zo kan indenken dat als mijn teen zodanig beurs was dat die mogelijk afgezet moet worden.. het toch wel ernstig is en waarschijnlijk heel pijnlijk is. Temeer omdat bij het lopen je die pijn steeds voelt enzo..

Den onze loopt hier ook al een tijdje chagrijnig. Hij eist nogal redelijk wat aandacht (komt voor ons ook niet altijd goed uit) maar als ge het hem dan geeft is't ook niet goed. Ofwel is hij het direct beu ofwel interesseert het hem niet...beuzakske 😝

Eh.. omdat ik mij zo kan indenken dat als mijn teen zodanig beurs was dat die mogelijk afgezet moet worden.. het toch wel ernstig is en waarschijnlijk heel pijnlijk is. Temeer omdat bij het lopen je die pijn steeds voelt enzo..
Hij heeft 3 keer een bloedend pootje gehad en de eerste keer had hij duidelijk pijn. Maar nu was alles gewoon weg. Die ontsteking was helemaal weggetrokken en lijkt zeker geen pijn te hebben. Hij is ook echt pas chagrijnig geworden na de dierenarts. Ervoor was hij "normaal".

Moest een kat 100+ euro per maand kosten, was het al lang geschrapt uit het budget.
We hebben twee katten niet 1 kat. Het is 50€ per kat hé niet 100€. Just is just. :tongue:
En neem nu nog 25€ voor vaccinaties, mogelijks ziekte, snoepjes, eens een speeltje ..
Hoe je 25 euro per maand spendeert aan speeltjes en snoepjes?
Ik ben wiskundige van nature en zelf ik hou het niet 100% op die manier bij hoor. Zoals gezegd: Jaartotaal / 12 = 1200 = cijfer vorig jaar. Dit jaar laat ik het je weten op 31 dec ok? Misschien is het dan 1100 en zeg ik: 91€ voor 2 katten.

Ik heb nergens gezegd 25€ voor alleen speeltjes en snoepjes. Je negeert de helft van de zin en je negeert de '..' er achter. Maar misschien was dat inerdaad niet duidelijk genoeg, sorry daarvoor :) Hoeveel het exact is per snoep en speeltje? No idea. Zo reken ik niet.

Kijk: Of jij (en ik ook) uw geld op pot gelijk ne Pater, het gebruikt voor reisjes naar Spanje, je er aandelen mee koopt of je geeft het uit aan uw huisdier(en): Ach ja does it truly matter? Ieder zijn prioriteiten niet ??? :oi22:

Tenzij je weinig in zit met uw katten en ze maar restjes moeten eten, een muis moeten vangen
of je ze goedkope droge voeding geeft
Onze kat eet enkel droogvoer.
Voor de rest vangt die wat muizen of konijnen
Moest een kat 100+ euro per maand kosten, was het al lang geschrapt uit het budget.
Al mijn punten bevestig je hier ook gewoon. OK je zal wel iets met een kat inzitten, maar je vertroetelt ze wel wat minder als ik. ;)

Laatst bewerkt:
7NpYMnJ.gif

Charlotte being Charlotte.

Onze twee katers denken dat ze hier op hotel zitten.

Loki was het eerste jaar een erg asociale en schuchtere kater. (Hij was 1 jaar oud toen hij bij ons kwam)
We zijn 3 jaar later en wat een sociale, niet schuchtere 'zaag' kat is dat geworden zeg 😅

Miaauw ik wil naar buiten!
Miaauw ik wil aandacht! Ik wil geaaid worden en kopjes krijgen! NU!
Miaauw ik wil eten ik heb honger!
Miaauw. Ik zaag om te zagen

Magik is al sinds week 3 een echte knuffelkat en dat is nog steeds zo.

En ja 4 jaar = de jeugdige kattenleeftijd.

Onze twee katers denken dat ze hier op hotel zitten.

Loki was het eerste jaar een erg asociale en schuchtere kater. (Hij was 1 jaar oud toen hij bij ons kwam)
We zijn 3 jaar later en wat een sociale, niet schuchtere 'zaag' kat is dat geworden zeg 😅

Miaauw ik wil naar buiten!
Miaauw ik wil aandacht! Ik wil geaaid worden en kopjes krijgen! NU!
Miaauw ik wil eten ik heb honger!
Miaauw. Ik zaag om te zagen

Magik is al sinds week 3 een echte knuffelkat en dat is nog steeds zo.

En ja 4 jaar = de jeugdige kattenleeftijd.
Als ze op hotel zaten, wilt dat zeggen dat ge betaald wordt. Ge zijt gewoon een slaaf. Welkom in het leven van een katten-slaaf.

Daarover gesproken. Wij waren 2 nachten naar zee en meestal verzorgen mijn ouders Huub. Door omstandigheden ging dat niet en gingen mijn schoonouders het doen. Huub krijgt 50gr aan brokken per dag en het leek me verstandig dat ik al 3 bakjes van 50gr klaar zou zetten, zodat mijn schoonouders niet meer moesten afwegen. Nu bleek dat mijn schoonpa een bakje per keer gaf ipv per dag, dus Huub heeft ook een goede vakantie gehad :unsure:

Vandaag onze 2 Ragdolls moeten laten inslapen. Sushi was helemaal op en de dierenarts gaf Saké nog maximum 1 week. Samen geboren en samen in vrede gegaan. 😢

Foto van donderdag:

1756235673678.png

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan