Katten

Heb jij een kat?

• Totaal aantal stemmers
    262
Rust zacht liefste vriend. :cry2:

Twee weken geleden nog pijnstillers gaan halen en die hebben even geholpen. Maar sinds maandag at hij plots volledig niks meer en ging hij ook altijd onder een kast of zo verborgen liggen. Het was duidelijk dat het niet meer ging. Dan de moeilijke beslissing genomen en deze avond laten inslapen.

Heel rustig en snel ingeslapen.

Heel veel sterkte :(
Zo'n beslissingen zijn altijd moeilijk en pijnlijk.

Rust zacht liefste vriend. :cry2:

Twee weken geleden nog pijnstillers gaan halen en die hebben even geholpen. Maar sinds maandag at hij plots volledig niks meer en ging hij ook altijd onder een kast of zo verborgen liggen. Het was duidelijk dat het niet meer ging. Dan de moeilijke beslissing genomen en deze avond laten inslapen.

Heel rustig en snel ingeslapen.
Sterkte! Vreselijke momenten altijd 😥 .

Iemand die dit herkent? Katten slaan u meestal met hun staart om aan te geven dat je ze met rust moet laten.

Maar als ik ergens neerlig dan komt onze kater Magic af om te worden vertroetelt. Hij springt dan eigenhandig op mij, begint kopjes te geven, te spinnen maar hij slaat dan ook regelmatig met zijn staart (en echt hard slaan he). Hij blijft wel lustig verder spinnen en wenst ook verder geaaid te worden. Als je daar mee stopt is hij juist malcontent.

Hoe moet ik dit interpreteren? :tongue: Het lijkt wel alsof hij dan wil aangeven: ALS je mij NIET aait en vertroetelt dan word ik kwaad! Knuffel mij aub! :D

Laatst bewerkt:
Iemand die dit herkent? Katten slaan u meestal met hun staart om aan te geven dat je ze met rust moet laten.

Maar als ik ergens neerlig dan komt onze kater Magic af om te worden vertroetelt. Hij springt dan eigenhandig op mij, begint kopjes te geven, te spinnen maar hij slaat dan ook regelmatig met zijn staart (en echt hard slaan he). Hij blijft wel lustig verder spinnen en wenst ook verder geaaid te worden. Als je daar mee stopt is hij juist malcontent.

Hoe moet ik dit interpreteren? :tongue: Het lijkt wel alsof hij dan wil aangeven: ALS je mij NIET aait en vertroetelt dan word ik kwaad! Knuffel mij aub! :D
Dat de baas zijn slaaf naar zijn pijpen laat dansen!

Dit wil eigenlijk zeggen dat ze overprikkeld zijn. Dus een beetje zoals een kind op veel te veel suiker 😅.
Bij een van mijn katten lokt dit speelgedrag uit waarbij ze best gemeen uit de hoek kan komen met klauwen en bijten, of mijn hand vastpakken en als een zot tegen stampen met haar achterpoten (inclusief klauwen).

Meestal is het beste advies om de kat even met rust te laten zodat ze de kans hebben om wat tot rust te komen. Maar natuurlijk zijn alle katten niet hetzelfde.

Credelio is het enige dat hier help. Die Strongholddingen lachen de vlooien eens goed mee volgens mij.

We hebben vijf katten en ze lopen buiten, dus af en toe heeft er ene een vlo over zich lopen (altijd dezelfde kat ook). Eén keer allemaal tabletje en 't is direct gedaan.

Credelio is het enige dat hier help. Die Strongholddingen lachen de vlooien eens goed mee volgens mij.

We hebben vijf katten en ze lopen buiten, dus af en toe heeft er ene een vlo over zich lopen (altijd dezelfde kat ook). Eén keer allemaal tabletje en 't is direct gedaan.
Misschien inderdaad eens naar de dierenarts gaan achter een voorschrift.

Hier is gisteren een zwerfkatje toegekomen. Is helemaal niet schuw dus vermoed dat ze ergens afgezet is, kent het kattenluik hier al van onze kat en wil er al naar binnen :/ Hebben in de buurt app al eens gevraagd of er iemand een katje mist, en ook in een Facebook groep van t dorp hier, maar 0 reactie. Is ook niet gechipt. Vinden het zo zielig om ze naar het asiel te moeten doen dus zijn want overwegen om ze in huis te halen, maar onze kat is echt een speciaal geval. Met andere katten kan ze niet om en heeft ze panische angst van. Honden die ze kent dat gaat al wa beter. Ben bang dat onze kat zich bedreigd gaat gaan voelen in haar eigen veilige thuis. Dat die kleine nu buiten zit vindt ze al opt randje.

Moest iemand een plekje hebben of een beter alternatief dan het asiel weten, let me know.

Z5NNJT8.jpeg

05hILPh.jpeg
Deze meid dus geadopteerd van @Gravetiet

Ze wou in de wagen al meteen uit de bench, dus na de kleine baantjes en bochten maar eens uitgehaald en 2,5u onderweg op m'n schoot. Thuis een lekker potje nat eten gekregen en al volop geeuwend aan het spelen met de muis.😍
Wat een kalm lieverdje die nog niet deftig kan spinnen en miauwen. Slaapwel!

De komende dagen eens een gepaste naam kiezen!

Ze wou in de wagen al meteen uit de bench, dus na de kleine baantjes en bochten maar eens uitgehaald en 2,5u onderweg op m'n schoot. Thuis een lekker potje nat eten gekregen en al volop geeuwend aan het spelen met de muis.😍

op die week tijd had dat kleine zieltje hier al heel wat harten voor zich gewonnen. Zelfs de onze vond het al niet meer zooooo erg. Het is idd een rustig poesje maar eens gewend zal ze wel uit haar schulpje kruipen hè. Top dat je dat heel eind gekomen zijt amai, Zijn er zeker van dat ze een goeie thuis heeft gevonden. En nat voer dat zal ook gesmaakt hebben na die droge brokken hier haha. Verwen ze maar goed 😊

Generalfeldmarschall Schwarzkopf kan natuurlijk ook, maar dat bekt niet zo vlot.

qlHrWJ2.jpeg

Hier zijn de koters een week "braaf" geweest, dus ze krijgen op zondag wat extra schermtijd. (En dan kan vader een beetje ongestoord overwerken ):sop:

Laatst bewerkt:

Aah, ik vind dat zalig als er katjes door andere BG'ers worden geadopteerd. 🥰

Sinds kort een kitten erbij. Compleet dezelfde als onze poes die we al hebben (visueel).

De kleinsten wil natuurlijk niet op de kattenbak als er een deksel over staat (met luikje), waardoor heel de garage stinkt naar amoniak en kak. Als ik dat deksel erop zet kakt en plast hij ernaast.

Sinds kort een kitten erbij. Compleet dezelfde als onze poes die we al hebben (visueel).

De kleinsten wil natuurlijk niet op de kattenbak als er een deksel over staat (met luikje), waardoor heel de garage stinkt naar amoniak en kak. Als ik dat deksel erop zet kakt en plast hij ernaast.
Da's een vrij normale reactie. Eigenlijk is zo'n deksel en luikje tegen de instincten van een kat. Katten hebben graag een overzicht als ze eten/drinken/toilet doen voor eventuele dreigingen.

Is de kattenbak meermaals per dag leeg scheppen geen optie? Of een ander model proberen? Wij hebben twee kattenbakken in onze open bureau staan (eigenlijk deel van de woonkamer) maar hebben amper geurhinder. En zodra er geurhinder is, is het tijd om alles proper te maken: bak poetsen en nieuwe zak Kattenzand er in.

Wij hebben drie verschillende types kattenbak. Twee klassieken met kap en luikje, eentje waarin ze langst boven in moeten, en eentje dat eigenlijk een grote plastieken doos is met een open gat waar Kattenzand in zit (oorspronkelijk zat er een bakje met zand in + een ruimte zonder zand, waarschijnlijk met de bedoeling dat daar het grind van hun poten viel, maar ze plassen steeds op de rand van die aparte bak dus hebben we die er uitgehaald).

De populairste is de grote bak.
Vergeet eigenlijk ook niet dat je voor elke kat een kattenbak moet voorzien en eigenlijk eentje extra. Dus aantal katten +1 is de formule. Wij hebben er maar vier aangezien we echt geen plaats hebben voor een vijfde.

Da's een vrij normale reactie. Eigenlijk is zo'n deksel en luikje tegen de instincten van een kat. Katten hebben graag een overzicht als ze eten/drinken/toilet doen voor eventuele dreigingen.

Is de kattenbak meermaals per dag leeg scheppen geen optie? Of een ander model proberen? Wij hebben twee kattenbakken in onze open bureau staan (eigenlijk deel van de woonkamer) maar hebben amper geurhinder. En zodra er geurhinder is, is het tijd om alles proper te maken: bak poetsen en nieuwe zak Kattenzand er in.

Wij hebben drie verschillende types kattenbak. Twee klassieken met kap en luikje, eentje waarin ze langst boven in moeten, en eentje dat eigenlijk een grote plastieken doos is met een open gat waar Kattenzand in zit (oorspronkelijk zat er een bakje met zand in + een ruimte zonder zand, waarschijnlijk met de bedoeling dat daar het grind van hun poten viel, maar ze plassen steeds op de rand van die aparte bak dus hebben we die er uitgehaald).

De populairste is de grote bak.
Vergeet eigenlijk ook niet dat je voor elke kat een kattenbak moet voorzien en eigenlijk eentje extra. Dus aantal katten +1 is de formule. Wij hebben er maar vier aangezien we echt geen plaats hebben voor een vijfde.
We hebben een grote met deksel en luik voor onze oudste kat. Die gaat daar zonder problemen op.
De nieuwe kat heeft z'n eigen, kleinere maar open kattenbak. Echter gaat die vanzelf op de kattenbak van de oudste (mits het deksel er niet opstaat).

Dus we hebben die ene kattenbak weggenomen.

Misschien moet ik sneller de korrels vervangen die erin liggen. Uitscheppen dagelijks tot meermaals per dag. Die katten kakken erop los.

Edit: het probleem zal zich met tijd wel vanzelf oplossen. Nu mag hij nog niet buiten alleen.

Hier hadden we juist meer last van geur met een grote kattenbak mét deksel, alsof dit de geur vasthield (en het nam ook veel te veel plaats in). Pas vervangen door een kleiner en open exemplaar en het is echt een pak beter. Natuurlijk ruik je het als ze net "nummer 2" gedaan heeft, maar als je het direct schept is die geur snel weg. Als het 's nachts gebeurt is de geur tegen de volgende ochtend zelfs weg.

Nu nog een manier vinden om - liefst niet gratis - van die grote kattenbak af te raken. Al te koop gezet op Hoplr, maar helaas zonder succes, en verzenden via online verkoop is gezien de grootte heel onhandig.
Het was best een dure kattenbak toen... 😕 Zelfreinigend, maar slecht systeem imo, dus uiteindelijk gewoon manueel gebruikt.

Mooi dat je die geadopteerd hebt! <3

Ik kan maar één gepaste naam verzinnen: Nero. Nero is Italiaans voor zwart en hij ziet er tegelijk ook keizerlijk uit dus het past 2 keer.
"Het is een vrouwtje" zoals koning Filip ooit aankondigde... :D

De kattenbak (zonder deksel) de avond zelf 'getoond' en 's nachts maakte ze er keurig gebruik van. Precies al goed getraind...
De dag erop met deksel maar open zwaaideurtje zodat we minder last zouden hebben van de geur, want het 1ste kakske was precies wel de moeite (natte voeding wellicht).

Terug
Bovenaan