Katten

Heb jij een kat?

• Totaal aantal stemmers
    262
Ja ik heb effe mijn verstand op nul moeten zetten en zeggen: Over mijn lijk. Of te wel ga je nu de mand in, of te wel overlijd je ter plekke.
Een beetje lief zijn, helpt echt gene zak en dan krijg je hem er echt niet in. Dus ik ga dit bespreken met de dierenarts voor de toekomst, misschien inderdaad ook zo'n kalmeringsmiddel geven.

Hij is trouwens gewend aan die mand. Op dagen dat hij niet naar de dierenarts moet ligt hij er doodleuk in te slapen. Maar die dag dus niet. Onze katers zijn op dat vlak erg slim, ze weten dit meteen wanneer het 'tijd' is om naar de dierenarts te gaan.
Idem hier. Hij slaapt in die drager en al.

Maar als het tijd is om hem naar de dierenarts te brengen dan ziet hij het van mijlen ver aankomen.

Ter info : hij is buiten geboren en pas later door de dierenbescherming opgevangen.

Is zeer bang als het om nieuwe mensen enzo gaat maar oh zo lief eens je zijn vertrouwen hebt.

Idem hier. Hij slaapt in die drager en al.

Maar als het tijd is om hem naar de dierenarts te brengen dan ziet hij het van mijlen ver aankomen.

Ter info : hij is buiten geboren en pas later door de dierenbescherming opgevangen.

Is zeer bang als het om nieuwe mensen enzo gaat maar oh zo lief eens je zijn vertrouwen hebt.
Loki en Magic zijn tweelingsbroers maar of te wel de vader of te wel de moeder was een wilde straatkat. En de andere ouder was volgens mij een tamme tijger / huiskat.

Magic zijn klauwen zijn 2x minder scherp als deze van Loki. Magic is ronder en boller, terwijl Loki langer is, sneller, leniger en veel sterker.
Loki gedraagt zich ook als een kat, Magic dat is gewoon een hond. Extreem sociaal. (voor een kat toch)

Eens Loki je vertrouwt, kan je hem gerust aaien (dat heeft hij zelfs heel graag, dan toont hij ook zijn buikje). Maar dat heeft wel een jaar geduurd voor hij dit toe liet. Daarvoor moet hij 100% je vertrouwen hebben. Eigenlijk is hij best een heel lieve kat (uitgezonderd die éne dag dan).

Magic die wil alleen maar zo dicht mogelijk bij jou zijn. Na amper 2 weken bij ons, lag hij al op mijn hoofd te ronken. Gezellig. :)

@makila Misschien al eens proberen met wat valeriaan? Trimmers gebruiken dat ook om hun klanten rustiger te krijgen.
Of ze eerst wat speelgoed gemarineerd in catnip geven. Na de euforie volgt meestal de tamme, dutjes fase als ze daar gevoelig aan zijn.

@makila wat je ook kan proberen van zodra ze in die bak zitten, ervoor zorgen dat er iets in ligt dat aangenaam ruikt zoals bv. Een t shirt dat je hebt gedragen.

Je kan ze bv ook eten geven in die transport bakjes (snoepjes of stukjes kip of wat ze ook graag eten) zodat ze het associëren met iets leuk. Als dit niet direct lukt, ze eten geven in de buurt en altijd maar dichter en dichter. Zodra ze er wag makkelijker in gaan, ze er af en toe inzetten zonder dat je naar de dierenarts gaan zodat het niet automatisch geassocieerd wordt met iets negatief.

De mijne gaan allemaal heel gemakkelijk in hun bakjes ook al vinden ze geen een van allemaal autorijden of de dierenarts fijn.

De mijne gaan allemaal heel gemakkelijk in hun bakjes ook al vinden ze geen een van allemaal autorijden of de dierenarts fijn.
Onze Beli heeft geen probleem met zijn mandje, we zetten het dan ook meestal minimum een week op voorhand in de living voor het bezoek naar de dierenarts, maar tijdens het laatste bezoek onderweg naar de dierenarts heeft hij wel geplast in zijn mandje (uit schrik of van de stress waarschijnlijk). We hebben hem thuis nadien nog mogen wassen met kattenshampoo want hij hing helemaal vol 😝

Onze Beli heeft geen probleem met zijn mandje, we zetten het dan ook meestal minimum een week op voorhand in de living voor het bezoek naar de dierenarts, maar tijdens het laatste bezoek onderweg naar de dierenarts heeft hij wel geplast in zijn mandje (uit schrik of van de stress waarschijnlijk). We hebben hem thuis nadien nog mogen wassen met kattenshampoo want hij hing helemaal vol 😝

Dit hebben we gelukkig nog niet voorgehad 😅. Een kat wassen lijkt mij alles behalve simpel.

Hier vorige week donderdag op jaarlijkse controle geweest en ze was echt voorbeeldig. De symptomen van HCM blijken voor het 2de jaar op rij quasi weg te zijn. Geen idee hoe dat kan terwijl er in 2019 wel nog hartruis was en ook hartritmestoornis, misschien door de pijn van haar heup, maar baasje is blij en opgelucht alleszins.

Een kat een pijnstiller doen nemen is toch een huzarenstukje. Gerookte zalm bv. schrokt hij anders binnen als niks. Als je dan in een stukje zo'n klein pilletje steekt, ruikt hij van ver eens en hij moet het niet meer hebben. Lukt enkel als hij echt grote honger heeft.

Een kat een pijnstiller doen nemen is toch een huzarenstukje. Gerookte zalm bv. schrokt hij anders binnen als niks. Als je dan in een stukje zo'n klein pilletje steekt, ruikt hij van ver eens en hij moet het niet meer hebben. Lukt enkel als hij echt grote honger heeft.

De onze hebben enkel nog maar ontwormingstabletjes moeten krijgen en die heeft de dierenarts erin gestoken. Dat is een vriend van mij, dus de herhaling na een maand is die thuis komen doen in ruil voor een Omer.

Maar de eerste keer gebruikte die voor Filou zo een easypill snoepje. Dat is kneedbaar rond de pil. En dat ging er wel vlot in. Pixel moest dat dan weer niet weten.
Maar mss een optie om te proberen.

Mijn DA heeft eens getoond hoe je dat doet:
* mondje open trekken via de onderkaak
* pilleke echt tot in haar keel steken, dus niet gewoon op de tong leggen
* en loslaten

Nog maar 2 keer moeten doen gelukkig, maar ze aanvaardde dat wel.

De onze hebben enkel nog maar ontwormingstabletjes moeten krijgen en die heeft de dierenarts erin gestoken. Dat is een vriend van mij, dus de herhaling na een maand is die thuis komen doen in ruil voor een Omer.

Maar de eerste keer gebruikte die voor Filou zo een easypill snoepje. Dat is kneedbaar rond de pil. En dat ging er wel vlot in. Pixel moest dat dan weer niet weten.
Maar mss een optie om te proberen.
Zal het eens proberen. Alé, het is niet dat hij ze nooit binnen neemt. Gisteren ging het bijvoorbeeld heel makkelijk met een stukje hesp. Maar herhaal dat de volgende dag en het lukt niet meer. Het is ook wel zo dat hij anders ook héél kieskeurig is wat eten betreft. Spijtig dat het zo moeilijk gaat want ik merk wel degelijk een verschil als hij eentje binnen heeft.

Mijn DA heeft eens getoond hoe je dat doet:
* mondje open trekken via de onderkaak
* pilleke echt tot in haar keel steken, dus niet gewoon op de tong leggen
* en loslaten

Nog maar 2 keer moeten doen gelukkig, maar ze aanvaardde dat wel.
Ja, dat wil ik ook wel eens proberen maar heb beetje schrik dat hij het dan allemaal niet meer vertrouwt en hij geen enkel meer pakt.

Zal het eens proberen. Alé, het is niet dat hij ze nooit binnen neemt. Gisteren ging het bijvoorbeeld heel makkelijk met een stukje hesp. Maar herhaal dat de volgende dag en het lukt niet meer. Het is ook wel zo dat hij anders ook héél kieskeurig is wat eten betreft. Spijtig dat het zo moeilijk gaat want ik merk wel degelijk een verschil als hij eentje binnen heeft.

Ja, dat wil ik ook wel eens proberen maar heb beetje schrik dat hij het dan allemaal niet meer vertrouwt en hij geen enkel meer pakt.
Dat snap ik... Mss eerst gewoon los van het pilletje wat aanrakingen doen in die trant en eens zijn mondje gewoon proberen open en zo beetje gewoon maken. Zolang ie daar echt tegenpruttelt wordt het sowieso moeilijk natuurlijk.

Wat een geduldig beest. Die man kan gewoon 6 minuten (!) lang uitleg geven met een gevulde ontbijtkom op tafel. :eek:

Het meeste van de techniek kende ik al wel, enkel de kin 3 seconden omhoog wist ik niet.

Huub at een pilletje eerst op alsof het een snoepje was. Gewoon voor hem leggen en weg was het :unsure: . Tegenwoordig moeten we het ook wel in zijn mond duwen of gewoon tussen de brokjes leggen.

Vandaag nieuw natvoer gaan kopen en daar vloog hij op. Snel een pilletje ertussen gelegd met het risico dat hij mijn vinger afbeet maar hij heeft het binnen. :laugh:

Terug
Bovenaan