Wel, ik snap dus niet dat de dierenarts ervan overtuigd is dat die verloren hoektand daar niks mee te maken heeft.
Ga naar een andere dierenarts voor een 2nd opinion?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wel, ik snap dus niet dat de dierenarts ervan overtuigd is dat die verloren hoektand daar niks mee te maken heeft.
Daar ben idd over aan't denken.Ga naar een andere dierenarts voor een 2nd opinion?
Vroeger gaven we onze katten gewoon 2x per dag wat brokjes (bodempje/half bakje).Een simpele vraag : hoe vaak en hoeveel voeder je nu je volwassen katten ? Ik zit met 2 exemplaars maar merk dat ze toch wel echt te dik staan , toch staan die altijd te janken voor nog extra voeding . Ik heb 3 potjes (2 voor gesteriliseerde brokken (voor elk 1 ) , 1 voor snoepjes(zo een stokjes eten ze wel graag ) .

Haha , maar vroegen waren ze echt slank , maar de laatste tijd groeien ze echt snel ( in breedte ) zijn katinnen .Vroeger gaven we onze katten gewoon 2x per dag wat brokjes (bodempje/half bakje).
Tegenwoordig krijgen ze hier onbeperkt (de katten van mijn vriend waren dat al gewend en hij wou dat niet veranderen) en staan ze allemaal veel te dik natuurlijk.
Dan kom de catsitter, die komt natuurlijk ook maar 2x op een dag langs en surprise, ze leven nog![]()
Beetje minder geven danHaha , maar vroegen waren ze echt slank , maar de laatste tijd groeien ze echt snel ( in breedte ) zijn katinnen .
Vallen ze te veel af, beetje meer geven.

Die van ons is 6kg (wel een Brit), maar de dierenarts kijkt dan meer naar de vorige metingen en zegt wel vaak "hij zou niet veel zwaarder moeten worden".I.v.m. de voeding: vinden jullie dierenartsen dan ook snel dat jullie katten te dik worden?
Onze poes was - naar onze mening - goed vermagerd doordat we sinds ongeveer een halfjaar haar brokken afwegen. Eerder woog ze 4,7 kg (dat was idd al wat te zwaar, zeker voor een kattin).
Toen ik overlaatst bij de dierenarts was i.v.m. die tand, woog hij haar nog eens. Ik zei nog dat ze duidelijk vermagerd was.
"Oh, 100 gram maar, dat is verwaarloosbaar hoor". Ja maar, het is een kat (dan ook nog een kleine), geen mens...?
Nu ja, ik ben zelf geen expert natuurlijk, maar ik vraag mij af of dierenartsen niet te veel kijken puur naar dat getal op de weegschaal en te veel willen vergelijken met het gewicht van een mens of zo?
Haar buikje was nochtans duidelijk veel kleiner geworden, en ik vind nu zelf toch ook niet dat ze nog slanker moet worden. Toen ik haar net had geadopteerd meer dan 2 jaar geleden was ze erg slank (nog geen 3kg) - niet te, maar er mocht toch zeker niks meer af.
Is dat in theorie dan "het" gewicht voor een kat?
We waren een tijdje geleden bij familie van mijn vriend die ook een kat hebben (kater) en dat was naar onze mening toch best een slanke kat. Zei die dierenarts blijkbaar ook al dat hij dik aan het worden was.![]()
Vanaf sterilisatie dacht ik alVanaf wanneer mag een kitten buiten?
Nu denk ik een blaasontsteking, aangezien ze daarvoor wel fatsoenlijk op de kattenbak ging.Ik zou keer naar de dierenarts bellen voor zoiets.Vanaf sterilisatie dacht ik al
Vraagje: kat is laatste tijd heel veel kleine plasjes aan het doen. Soms aant miauwen en ook veel aan het likken daar beneden. Afgelopen 2 dagen ook 2 keer op bed gepistNu denk ik een blaasontsteking, aangezien ze daarvoor wel fatsoenlijk op de kattenbak ging.
Wat zijn goeie middeltjes daartegen? Is het gewoon wachten?
Of best eens langs de apotheek voor iets specifiek te halen?
Twee van mijn katten zijn te dik. We gaan dus terug beginnen afwegen en elke avond krijgen ze een portie voor een volledige dag. Ze hebben elk hun eigen bak die met hun chip open gaat. Helaas weet de dikste kat hoe ze het luikje van de bakjes open krijgt en durf ze dus eten stelen. Heel moeilijk dus :/