Katten

Heb jij een kat?

• Totaal aantal stemmers
    262
Aaaargh weer zo'n emotionelel einde van onze vakantie. Belanden we op de adoptieplaats van onze heengegane lieverd. Een Tesla SuperCharger locatie op een industrie en commercieel terrein waar we dat hongerig boeleke gevonden hadden in december 2021. Toch even snikken en slikken...

Thuiskomen zonder je op te gaan zoeken met je gps tracker en je vast te pakken zal moeilijk zijn lieve makker. 8 lives to go...

Het hummeltje nog steeds alive and kicking.
g.jpg

Hoewel het meer alive and chilling is dezer dagen. Hij slaapt toch redelijk wat. Of toch meer dan ik gewoon ben. Maar voor de rest is het gezwel eigenlijk nog maar heel weinig tot niet in grootte toegenomen, vind ik. Toch in vergelijking met de foto uit mijn vorige post. Dus voorlopig cava nog, denk ik. Enkel heeft hij vorige nacht een accidentje gehad en stond er een plasje vlak naast en onder de kattenbak. Dat is de eerste keer in alle jaren dat hij dat voorheeft. Nu ja, als het dat maar is.
Voor de rest nog altijd zijn schattige, snoezige zelf. 😍
We zijn nu 3 maand later sinds dit vorige bericht en ik zie het nu iets somberder in. De laatste 1,5 à 2 maand slaapt hij toch erg veel d.w.z. dat telkens ik hem zie, hij wel op de grond of op tafel ligt te slapen. Ik dacht eerst in juni dat het met het warme weer te maken had maar de laatste weken is het ook zo. 's Ochtends komt hij wel nog altijd zagen voor eten, hij eet nog wel voldoende denk ik en springt nog via een omwegje op tafel en ligt 's avonds op de vensterbank naar buiten te kijken. Kleine en grote boodschappen gaan ook nog normaal. Maar voor de rest zie ik hem altijd liggen slapen/rusten.

Daarnaast vind ik ook wel dat hij vermagerd is de laatste weken. Dacht ook eerst door in de rui te zijn dat het zo leek maar nu voel ik het ook wel om sommige plaatsen bij het aaien. Zeker zijn ruggengraat lijkt wat meer door te komen. Het gezwel lijkt ook wat gegroeid te zijn. Nog net geen klein hand vol denk ik nu. Dus dacht ik dat hij misschien ook wel wat pijn had en ik heb hem eergisteren voor de eerste keer 's ochtends een pijnstiller gegeven die de dierenarts mij had meegegeven. Heb hem dan wat in 't oog gehouden overdag maar ik merkte in gedrag geen enkel verschil met andere dagen.

Hopelijk ziet hij niet te veel af. 😔

Op 20 juli iets aan het drinken met vrienden, diep in de nacht mijn laatste vriend buiten gelaten en stond er opeens een katje voor onze deur. Heel aanhankelijk, kwam direct binnen en bleef mij volgen. Uiteindelijk dan binnengelaten en wat eten gegeven. De volgende dag rondgehoord in de fb/whatsapp groepen, op vermistekatten.be geplaatst en laten checken voor een chip (niet aanwezig). Na geen reacties, lang nagedacht en gesproken met de vriendin dan toch besloten dit kattinetje te houden.
Welkom Ginny 😍 volgens dierenarts ongeveer 7 maanden oud. Heel speels en avontuurlijk, maar houd ook met momenten van rustig knuffelen.
Wie kan dat nu buitenzetten?! Ze was niet ondervoed of verwilderd, dus volgens mij wel van een familie. Maar zijn wel vaker verhalen over mensen die op vakantie gaan en dan … 😠

Bijlagen

• DSC08059.jpeg
    DSC08059.jpeg
    298,7 KB · Weergaven: 15
  • DSC08068.jpeg
    DSC08068.jpeg
    312,6 KB · Weergaven: 14
  • DSC08061.jpeg
    DSC08061.jpeg
    333,8 KB · Weergaven: 15
Het is hier beetje omgekeerde wereld. Filou komt vaak aan mijn hoofd op de rugleuning van de zetel liggen. Hij kwam van tijd mijn haar al eens wassen. Maar nu tegenwoordig komt hij ook met z'n pootje, gelukkig zonder nagels, over mijn hoofd aaien. Ik denk dat ik dan flink ben.

Hier net het omgekeerde. Dat is hier al een ganse namiddag, dat ze achter elkaar stormen (met dan het nodige geblaas van de kleine als de grote te wild is, om hem dan 2 min later wel zelf weer uit te dagen), op en over alle meubilair.
En vermits als ik thuis kwam van het werk hun speeltunnel een verdiep lager lag dan wanneer ik vanmorgen vertrok, hun speelgoed dat vanmorgen allemaal beneden lag nu overal verspreid is en er meer water rond dan in hun drinkbak lag, vermoed ik dat dat al gans de dag zo is.

Terug
Bovenaan