Kan niet in Bios geraken

Kenpachi

Active member
Crowdfunder FE
Ongetwijfeld een noob-vraag maar die moeten er ook zijn:)

Ik heb een ultrawide scherm gekocht en de displayport lijkt niet te werken dus die kan mogelijk via BIOS als primair gezet worden.
Via HDMI werkt het scherm maar krijg ik de correcte resolutie namelijk niet.

De knop om bij het opstarten in BIOS te gaan, werkt niet. In mijn geval 'enter'
Ook de omweg via Windows restart, Troubleshooting gaat niet want de optie 'UEFI Firmware Settings' heb ik niet.

Iemand een suggestie? Bedankt.
 
Met UEFI is er maar een hele kleine "window" om de betreffende knop in te drukken. Bij mijn Dell pc's op het werk moet ik soms 5x proberen om erin te geraken. Probeer zeker ook andere knoppen zoals hierboven aangehaald (ook F12).
 
Ik heb al een 10-tal keer geprobeerd, rammend op elke mogelijke knop dus dat kan het echt niet zijn.
 
Probeer je keyboard eens in een andere usb-poort. Kan zijn dat deze niet snel genoeg herkend wordt...
 
Ongetwijfeld een noob-vraag maar die moeten er ook zijn:)

Ik heb een ultrawide scherm gekocht en de displayport lijkt niet te werken dus die kan mogelijk via BIOS als primair gezet worden.
Via HDMI werkt het scherm maar krijg ik de correcte resolutie namelijk niet.

De knop om bij het opstarten in BIOS te gaan, werkt niet. In mijn geval 'enter'
Ook de omweg via Windows restart, Troubleshooting gaat niet want de optie 'UEFI Firmware Settings' heb ik niet.

Iemand een suggestie? Bedankt.
Ik doe dat altijd via F9
 
Beide opties eindigen met de UEFI Firmware Settings te kiezen bij de restart.
Maar dat staat er bij mij niet tussen.
 
welke gpu heb je?

Sommige nvidia gpu's hebben kuren met display port

En zeker dat je bios in UEFI mode staat? Anders ga je die optie niet hebben bij troubleshooting menu
 
welke gpu heb je?

Sommige nvidia gpu's hebben kuren met display port

En zeker dat je bios in UEFI mode staat? Anders ga je die optie niet hebben bij troubleshooting menu
Geforce GT 610 (het is mijn werkcomputer) en deze is geupdate.
Ik heb in het nvidia configuratiescherm bij de 3D-instellingen ook optimale prestatie aangeduid, dat was nog iets dat ik las op fora.
En nu heb ik de manuele resolutie van 3440x1440 ingevoerd maar het is niet scherp.

Wat betreft UEFI, daar ken ik niets van. Waar zet ik dat aan? Dat zou mijn bios-probleem wel kunnen oplossen dan.
 
Heeft uw gpu zowel een DP aansluiting als hdmi? Of gebruik je de DP aansluiting van je moederbord?

Als je een grafische kaart in uw moederbord steekt dan gaat de onboard kaart gedeactiveerd worden en gaan de DP/vga/hdmi/dvi poorten op uw moederbord niet meer werken.
 
Mijn gpu heeft enkel hdmi en de oudere aansluitingen. De DP is inderdaad op het moederbord en die gaat dus voorlopig niet.
Is er dan nog een fix mogelijk wanneer het effectief is zoals je beschrijft en mijn moederbord DP niet werkt? Kan een tussenstuk van hdmi naar DP helpen of verliest het dan ook zijn voordelen?
Het is nu geen ramp, de 2560x1440 waarop hij nu staat is goed te doen, het is gewoon jammer dat het niet perfect scherp is, zoals het zou horen. De 2560x1440 is ook scherper dan de manueel geforceerde 3440x1440.
 
volgens de specs kan uw GT610 die resoluties niet aan


Tussenstuk gaat dus niet helpen.

Welke cpu heb je? Misschien kan die de hoge resolutie wel aan als deze al een ingebouwde gpu heeft natuurlijk. Dan zou je de GT 610 kunnen verwijderen en de onboard gpu chip gebruiken.
 
CPU: Intel(R) Core(TM) i7-2600K

Na een eerste google kom ik precies ook enkel die 2560x1440 tegen.
Dan zal het daarbij blijven, vrees ik.
 
Terug
Bovenaan