Kamp Waes - Seizoen 2

Ja wat hadden ze anders moeten doen roepen “handen omhoog!” terwijl ze omsingeld zijn door 6 man met zware wapens. Dan was het ook snel afgelopen geweest hoor ge gaat uw leven niet opofferen door dan uw pistooltje boven te halen.
Zoiets dan he... Nu was het een "kijk eens hoe goed wij iemand overmeesteren" terwijl daar in praktijk minstens 1 dode ging geweest zijn...
Ik verwacht eigenlijk dat daar normaal met flashbangs gewerkt wordt waardoor ge compleet gedesoriënteerd zijt en dat wapen nooit meer kunt pakken.

Zoiets dan he... Nu was het een "kijk eens hoe goed wij iemand overmeesteren" terwijl daar in praktijk minstens 1 dode ging geweest zijn...
Ik verwacht eigenlijk dat daar normaal met flashbangs gewerkt wordt waardoor ge compleet gedesoriënteerd zijt en dat wapen nooit meer kunt pakken.
Had cool geweest maar ik zou niet opteren voor gehoorschade door een tv programma. Ik denk ook niet dat terroristen werken met flashbangs. Ik snap wel dat ze het spectaculair wilden laten lijken en niet gewoon “geef u over” staan roepen om vervolgens met wat nep geweren naar elkaar te dreigen.

Laatst bewerkt:
Had cool geweest maar ik zou niet opteren voor gehoorschade door een tv programma. Ik denk ook niet dat terroristen werken met flashbangs. Ik snap wel dat ze het spectaculair wilden laten lijken en niet gewoon “geef u over” staan roepen om vervolgens met wat nep geweren naar elkaar te dreigen.
Het zou wat knullig zijn om "PIEF POEF PAF!" te liggen roepen om de andere partij duidelijk te maken dat ze neergeschoten zijn.

Het zou wat knullig zijn om "PIEF POEF PAF!" te liggen roepen om de andere partij duidelijk te maken dat ze neergeschoten zijn.
En dan nog. Ik herinner mij de talloze discussies uit mijn kindertijd bij het soldaatje-spelen nog alsof het gisteren was... "Ik had u wel doodgeschoten é!", "Nee, twas net voor mijn voeten en toen zat ik achter die boom". Meestal werd dat dan beslecht door met kastanjes naar elkaar te gooien, daar was minder ruimte voor interpretatie over wie nu wel dan niet geraakt was. "Ja, de Wesley heeft bloed aan zijn hoofd. Geraakt!".

Blijft nog altijd indrukwekkend hoe ze daar tot op een paar meter naderen zonder dat de Borstlappen iets door hebben.

In het kader van 'het is maar een oefening' lijkt het me logisch dat ze hen wilden doen verschrikken door het verrassingseffect. Dus beginnen roepen 'jullie zijn omsingeld' zou minder toepasselijk geweest zijn. Ook omdat ze het dan misschien op een lopen gingen zetten, en dat past niet in het verhaal dat de SF voorzien heeft.

Uiteraard zou zoiets in het echt anders lopen. Als je weet dat de vijand ergens bewapend ligt, dan ga je die niet zomaar stiekem proberen te overmeesteren zonder getrokken wapen (om als 1e te schieten indien ze door hebben dat je achter hen staat)

Blijft nog altijd indrukwekkend hoe ze daar tot op een paar meter naderen zonder dat de Borstlappen iets door hebben.
Ik vind het niet zo indrukwekkend om iemand ongezien te benaderen wanneer die zijn ogen bijna niet kan open houden.

(spreek uit uit ervaring wanneer ik als kind 's avonds ongezien de snoepkast naderde voorbij mijn half slapende ouders :coolbrows:)

Ik vraag me af of de SF in zo'n geval wel echt zou schieten. Eens je omsingeld bent heb je echt niets te winnen met nog iemand, mogelijks niet eens dodelijk, te verwonden.

Ik vermoed dat volgende week alweer de laatste is? Dan zal er wel meer actie zijn aangezien ze broer en zus Borstlap gaan moeten bevrijden met twee SF'ers extra. Ik denk niet dat Sara al veel heeft kunnen slapen sinds de zeedropping, toch chapeau dat ze het zo lang heeft kunnen volhouden. Vechten tegen de slaap als je heel moe bent is moordend, al zal je in een échte missie wel de nodige adrenaline extra krijgen omdat je weet dat in slaap vallen dan wel eens lelijk kan uitpakken.
Ja, ik kijk al uit naar de aflevering van volgende week met de twee SF'ers mee in actie!
Zeker met Adri. Die mag mij ook wel eens nemen op missie.

Kaat en Dries zoned out. Ik denk dat het wel duidelijk is dat Dries daar was voor de fysieke uitdagingen van Kamp Waes maar heel het verdere verhaal zoals de missie meer was van dat er nog verplicht bij te nemen. Hij heeft er volgens mij weinig interesse in, dus presteert ook naargelang.
Als de mannen van de ruimtevaart dat zien, gaan die ook twee keer fronsen. Dit programma lijkt me ideaal om aan te tonen dat je een doorzetter bent.
Ik vraag me af of de SF in zo'n geval wel echt zou schieten. Eens je omsingeld bent heb je echt niets te winnen met nog iemand, mogelijks niet eens dodelijk, te verwonden.
Als je wordt gevangen genomen, ga je er dan niet van uit dat je gemarteld gaat worden?
Dan liever een paar meenemen naar de dood, alvorens ze u ter plekke afknallen, vooraleer je meer slachtoffers maakt bij de terroristen.

Hopelijk de start van meer tv-optredens :thumb:

Weet niet goed wat hier van te denken :unsure:

Dat is dan zoiets als "De Pfaffs" of "De Verhulstjes", maar met een familie die wel iets kan? :oi22:

Ik begrijp nooit echt waarom je zoiets als familie wil doen, maar bon.

Terug
Bovenaan