ÉÉN Kamp Waes - Seizoen 2

Maar mogelijks wel sociaal wat minder sterk (al leek me dat nog heel hard mee te vallen).
De ouders mogen zich wel eens serieus vragen stellen bij hun manier van opvoeden (zie reactie van Kaat in het interview)
Het lijkt me toch ook eerder dat ze zich die druk vooral zichzelf aandoet.
Kan het ergens wel snappen, als je 3 oudere siblings hebt die allemaal uitblinken in brains en sport, dan zal de druk bij jezelf wel wat hoger liggen om niet het buitenbeentje van de familie te worden.

En Dries zei toch ook dat hij heel trots zou zijn mocht Kaat het halen en hij niet. Mocht hij een psycho zijn die zijn zus de grond zou inboren, dan zal hij de afleveringen sowieso niet lang overleven.
 
Bij Ilias was het inderdaad al heel snel duidelijk dat hij zijn valiesje weer kon inpakken. Kwam in het interview al over als een blaaskaak.
De gewichthefster heeft misschien minder schermtijd gehad omdat ze uit de interviews wel gewoon heel ok overkwam. En dan is het ook minder een schande dat ze de proef niet haalde.
 
Ik zie Youssef toch ook relatief snel afvallen. Kan misschien een harde zijn maar als je dan ziet hoe hij bij dat oriëntatielopen meteen de mist in gaat. Als je dan kijkt naar die Ralf dan zie je direct welk type mensen ze daar eigenlijk zoeken, ziet er ook alles behalve een veelprater of een ego uit.

En die Dries en Kaat, zou me niet verbazen dat die vader zelf een officier in het leger is/was.
 
Wel benieuwd naar hoe het verder gaat. Is toch heel anders nu kandidaten (een beetje) weten wat te verwachten en hoe zich voor te bereiden.
 
Weet er eigenlijk iemand welke rang Fly heeft? Ik heb er gisteren op gelet maar ik zie die nergens op zijn uniform staan.
 
"Wat is het grootste probleem dat je ooit al hebt meegemaakt?"
"Optimistisch blijven in mijn jeugd terwijl ik moest opgroeien met Dries en 2 anderen zoals Dries en daardoor altijd de slechtste te zijn in wat je doet"...
Doet ge qua opvoeding weinig aan hé. Je kan als ouder zoveel mogelijk aangeven dat wat zij doet ook goed/geweldig is, maar als zijzelf het continu blijft evalueren als "ja maar ik ben de slechtste", dat is heel lastig. Dat zijn problemen waarvoor je doorgaans hulp extern moet zoeken.

Hopelijk laten ze die Dries goed afzien. Echt vermoeiend zo volk dat alles kan.
 
Niet de eerste jongste van een gezin die het moeilijk heeft omdat hij/zij constant moet opboksen tegen de prestaties van broers/zussen en zo zichzelf heel veel druk oplegt. Jongsten kijken vaak onherroepelijk op naar die oudere personen en willen hetzelfde bereiken/kunnen, dat is al vanaf kleinsaf. Nogal gemakkelijk om dit af te schuiven naar de opvoeding, zij heeft ook duidelijk alle kansen gekregen en doet het gewoon goed in het leven waarschijnlijk. Die Dries is een exceptioneel persoon, dat zie je zo al na 1 aflevering. Mooie studies ook.

Kamp Waes is sowieso anders dit seizoen, iedereen is voorbereid terwijl ze in het 1e seizoen volledig blind erin gingen. Waarschijnlijk ook wat strenger geselecteerd.
 
Laatst bewerkt:
Niet vergeten dat Ilias kort voor de deelname in het ziekenhuis heeft gelegen met een darminfectie.
Niet echt bevorderlijk voor de conditie.
“Ik had de laatste twintig dagen voor de opnames verlof genomen om nog specifiek te trainen op die Bergham Run. Net voor ik ziek werd, liep ik die acht kilometer in 49 minuten en 55 seconden, maar dan met een rugzak van 26 kilogram.
Sorry maar dat is echt een slechte voorbereiding. In de laatste 20 dagen ga je niet veel conditie meer opbouwen. Dat doe je in de maanden ervoor. Als je weet dat je gaat meedoen aan zo'n programma zou ge eigenlijk in staat moeten zijn een marathon te lopen. Daar heeft een gemiddelde mens 6 tot 12 maanden voor nodig. Dan nog een excuus ertegenaan dat hij mentaal kraakte toen hij voorbij werd gestoken.

Tsja... waarschijnlijk te veel in de discotheek gezeten en aan het gewichtheffen voor de vrouwtjes.
 
Niet de eerste jongste van een gezin die het moeilijk heeft omdat hij/zij constant moet opboksen tegen de prestaties van broers/zussen en zo zichzelf heel veel druk oplegt. Jongsten kijken vaak herroepelijk op naar die oudere personen en willen hetzelfde bereiken/kunnen, dat is al vanaf kleinsaf. Nogal gemakkelijk om dit af te schuiven naar de opvoeding, zij heeft ook duidelijk alle kansen gekregen en doet het gewoon goed in het leven waarschijnlijk. Die Dries is een exceptioneel persoon, dat zie je zo al na 1 aflevering. Mooie studies ook.
Voila ja dit dus he. Veel meer valt daar ook niet over te zeggen na een kort stukje TV.
Toen Dries zijn studies en hobby's enzo opsomde, dacht ik al direct, die is gemaakt om astronaut te worden. Waarna hij het even later zelf zei. :tongue:
 
Toch: maar twee afvallers van de 15 en hoedje af voor de 4 overblijvende vrouwen. Die Dries Borstlap lijkt me inderdaad een exceptioneel iemand te zijn, maar dit is ook nog maar dag 1. Slaapdeprivatie en continue stress zullen hun werk wel doen om het kaf van het koren te scheiden. Ik vond het wel geinig: "Ik ga me wat inhouden" en dan loopt die eventjes kort tot bij het record van de Special Forces. Ik hoop dat hij zijn reserves niet heeft opgebrand op die eerste dag.

Wel benieuwd welke vragen ze kregen in dat examen geopolitiek. Wellicht het enige onderdeel waar ik in zou slagen, want mijn conditie is helaas ondermaats.
 
Sorry maar dat is echt een slechte voorbereiding. In de laatste 20 dagen ga je niet veel conditie meer opbouwen. Dat doe je in de maanden ervoor. Als je weet dat je gaat meedoen aan zo'n programma zou ge eigenlijk in staat moeten zijn een marathon te lopen. Daar heeft een gemiddelde mens 6 tot 12 maanden voor nodig. Dan nog een excuus ertegenaan dat hij mentaal kraakte toen hij voorbij werd gestoken.

Tsja... waarschijnlijk te veel in de discotheek gezeten en aan het gewichtheffen voor de vrouwtjes.
Maar allez! Waarom zo streng?

Hij kon het binnen tijd met een rugzak van een kilogram méér. Weet je wat een verschil 1kg maakt op gebied van tijd? Dat is echt een groot verschil. En tijdens de test kan je sowieso altijd een tikkeltje meer.

Ik denk dat jullie echt onderschatten hoe nefast een darminfectie is op je conditie. Die mens is gewoon leeg gelopen. In HBVL geeft 'm nog wat extra details over die darminfectie, een paar dagen met diarree rond gelopen dat haast enkel uit bloed bestond.

Succes om dan enkele weken later die test tot een goed einde te brengen... Chapeau dat hij het uberhaupt nog wilde proberen want zoiets is gewoon op voorhand een verloren zaak.
 
Weet er eigenlijk iemand welke rang Fly heeft? Ik heb er gisteren op gelet maar ik zie die nergens op zijn uniform staan.
Regimental sergeant-Majoor. Geen actief lid meer van defensie en bijgevolg zal die dus zijn strepen niet dragen tijdens het programma vermoed ik omdat hij niet optreedt in die rol.


Voor de fun moet je deze tekst van hem maar eens lezen op de commotie rond één van de promotie-foto's van seizoen één waarbij Tom Waes een rode muts droeg.
Die kan, zelfs zonder bedreigingen te uiten, gevaarlijk overkomen in een lap tekst die mens :unsure:

 
Laatst bewerkt:
Weet er eigenlijk iemand welke rang Fly heeft? Ik heb er gisteren op gelet maar ik zie die nergens op zijn uniform staan.
Collega van op het werk heeft samen met hem bij de para's (dacht ik) gezeten en blijkbaar was dat echt ne wacko, fysiek en mentaal abnormaal sterk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ebel
Ik ken zelf ook iemand van de Special Forces. Die gasten zijn allemaal opvallend down-to-earth en intelligent. Niet het klassieke machotype dat je in veel andere gevechtseenheden bij Defensie (en in het bijzonder bij de para's) wel aantreft.

Eigenlijk weet je op voorhand dat die fitnessprofielen het niet lang zullen trekken. Elke kilo spiermassa die je niet gebruikt om te lopen of materiaal te dragen is onnodige ballast. Het is alsof er iemand deelneemt met een gewichtsvest van 10-20kg. Die kan je op voorhand afschrijven.

Ben vooral heel benieuwd naar de 52-jarige Jan. Ziet er geen gewone uit. Die straalt echt iets uit.
 
Terug
Bovenaan