K2 zoekt K3

Wie wordt de nieuwe K3?

• Amy

• Celester

• Diede

• Julia

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Sure bro.

Mss wel wat geblondeerd maar nu is het echt wel veel meer als je op haar Instagram ook kijkt
En wat is dat misschien? Zwart of ros alleszins niet hè.

Ik heb jaren met haar op school gezeten, zij is altijd al blond geweest. Dat zal vast en zeker al eens wat donkerder zijn dan anders, zoals op die foto, maar de haarkleur die ze nu heeft tijdens K2 op K3 heeft ze tijdens haar schooltijd zo goed als altijd gehad.

FAB_7164.JPG

Hier een foto van tijdens Miss Limburg 2016. Lijkt wel wat op haar huidige haarkleur, niet?

En wat is dat misschien? Zwart of ros alleszins niet hè.

Ik heb jaren met haar op school gezeten, zij is altijd al blond geweest. Dat zal vast en zeker al eens wat donkerder zijn dan anders, zoals op die foto, maar de haarkleur die ze nu heeft tijdens K2 op K3 heeft ze tijdens haar schooltijd zo goed als altijd gehad.

FAB_7164.JPG

Hier een foto van tijdens Miss Limburg 2016. Lijkt wel wat op haar huidige haarkleur, niet?
Dat noemen ze bruin.

Maar merendeel van haar Instagram is ze ook gewoon zo bruin

“Jammer”, vindt ook Anja Van Mensel, CEO van Studio 100 Benelux. “Een ander gezicht had voor een nieuwe impuls gezorgd. En het is belangrijk dat kinderen zich herkennen in wat ze zien in de media. Een jongen of een gekleurd meisje had gemogen. Maar het is nu zo gelopen. We hebben geen quota gehanteerd of het spel gestuurd. Het publiek beslist mee, en zij zien K3 op deze manier. Deels verbaast me dat niet. Het blijft een sterk merk.”

Deur staat open​

Professor media en gender Sofie Van Bauwel (UGent) spreekt over een gemiste kans. “Ik geloof dat Studio 100 oprecht heeft geprobeerd om te streven naar meer representatie. Maar toch krijgen we exact hetzelfde. Het beeld van K3 zit duidelijk vastgeroest. Drie blanke meisjes met verschillende haarkleuren, en daar stopt het. Blijkbaar is het publiek op dat vlak conservatief.”

Of een andere uitkomst het merk K3 had geschaad? “Ik denk het niet”, zegt Van Bauwel. “Verandering is altijd een risico, maar nu was de zoektocht naar meer diversiteit aangekondigd. Er valt ook veel te winnen met inclusiviteit. Iemand met een ander verhaal was een goed rolmodel geweest. Veel ouders waren vragende partij. Misschien had Studio 100 toch beter bijgestuurd.”

Anja Van Mensel vindt dat alvast niet. “We willen het beste K3-lid vinden, niet het meest diverse. Het belangrijkste is dat de deur openstaat. Als we ooit op zoek gaan naar een nieuwe bezetting, dan kan het weer alle kanten uit.”

Wat valt er eigenlijk juist te winnen bij diversiteit? En waren er dan echt zoveel ouders vragende partij om daar een jongen, gekleurd meisje of transpersoon in te steken, het zou me verbazen. Maar wat die professor dus wil zeggen, is dat Studio 100 de hele show had moeten sturen om er toch diversiteit in te steken...

Regenboog​

Voor Alain Vande Putte, de vaste songschrijver van K3, verandert er straks niets: bij de nieuwe liedjes hoeft hij geen rekening te houden met een mannenstem. “Ik ontken niet dat dat mijn job eenvoudiger houdt. Jongens en meisjes zingen nu eenmaal anders. Maar K3 staat sowieso voor diversiteit. Kijk naar ons logo, de regenboog. Een van onze oudste hits, Alle kleuren, gaat in tegen racisme. En Prinsesje en Superman is een lied over homoseksualiteit en genderdiversiteit dat zelfs in scholen wordt gebruikt.”

“Dit gezegd zijnde, het had een goed signaal kunnen zijn als K3 in woord én daad inclusief was”, aldus Vande Putte. “Maar we blijven zeker onze boodschap van ruimdenkendheid uitdragen in onze muziek. Ook al gebeurt dat in het oude stramien.”

Wat valt er eigenlijk juist te winnen bij diversiteit? En waren er dan echt zoveel ouders vragende partij om daar een jongen, gekleurd meisje of transpersoon in te steken, het zou me verbazen. Maar wat die professor dus wil zeggen, is dat Studio 100 de hele show had moeten sturen om er toch diversiteit in te steken...
Vraag ik me ook af. Van de meeste reacties wat ik op Facebook enz lees en in de omgeving is het allemaal K3 is een meidengroep etc, waarom gaan ze er ineens een jongen in steken etc. Denk dat ze dat serieus overschatten dat veel ouders daar vragende partij voor zijn.

Wat ik wel niet correct vind, is de suggestie van die professor dat Studio 100 maar had moeten bijsturen voor de diversiteit te krijgen. Iedereen gelijke kansen, toch?
Ik stoor me erop aan dat K3 eerst en vooral gezien wordt als een merk, waarmee men diversiteit kan promoten etc, dat is ook zo, maar in realiteit zijn het 3 personen, die vaak dag / nacht / liefde en leed met elkaar delen. Je moet echt wel die klik hebben met K2. En in dat opzicht vind ik het wel goed dat K2 altijd nog een laatste zegje had met de golden tickets. Zij moeten er immers mee samen werken.
Moesten ze diversiteit forceren en de band met K2 was niet zo geweldig, kan het goed zijn dat ze achter een jaar weer hetzelfde moeten gaan doen.

* Vraag me af wie volgende week de eindbeslissing neemt. Is dat een combinatie van publiek / k2 / Jury? Is dat Gert alleen? Is dat K2 alleen?
* Zou Diede haar haar blond geverfd hebben voor de finale? :D

Wel heerlijk nuchtere reactie van die Anja Van Mensel. Zie je wel eens anders bij woordvoerders/CEO's vandaag de dag, die er alles aan doen om niemand tegen de schenen te schoppen.

Toch ook veel Julia-fans hier, ik merk die tendens op sociale media precies ook?
Ik vermoed dat de kans dan wel groot is dat zij de plaatsvervanger van Klaasje wordt en dat het in de finale voornamelijk tussen haar en Amy gaat.
Jammer voor Diede. Celester had er al lang uit mogen/moeten liggen.

Tijd voor een poll!

Toch ook veel Julia-fans hier, ik merk die tendens op sociale media precies ook?
Ik vermoed dat de kans dan wel groot is dat zij de plaatsvervanger van Klaasje wordt en dat het in de finale voornamelijk tussen haar en Amy gaat.

Tijd voor een poll!
Al denk ik ook dat het Julia wordt, hangt het er een beetje vanaf waar je kijkt. Als je naar de filmpjes op YouTube kijkt dan is zowat elk filmpje van Amy hetgeen met de meeste views. Er zijn 7 fanacounts van haar op Instagram..

Ze gooit zelf wel haar ruiten in. Ook al is haar zang al enorm sterk verbeterd, klopte de commentaar van Natalia wel dat ze snel is afgeleid. In haar laatste optreden gaat ze zitten en kijkt ze met een blik naar Marthe van “ooh mega cool en graaf wauw”. Een beetje off-character. Dat had ze ook in de vorige aflevering waar ze bleef haken in het camouflagenet. De enige manier is haar echt duidelijk maken wat voor een rol dat je moet spelen op een podium, en je karakter daar ook zo rond opbouwen. Het ditsy blondje. Dat kan werken.
Ze mag het voor mij worden, ik las hier ergens dat ze na het optreden met een zure blik kijkt, maar op één of andere manier geloof ik echt dat dat een super enthousiast meisje is dat echt haar plaats wil vinden in K3.

Diede lijkt niet matuur genoeg, Celester die lijkt mij altijd afwezig op de één andere manier.

Maar bon, we kunnen in dit topic ook al enkele reply’s mbt de diversiteit naar de prullenmand verwijzen. Het moest dus duidelijk geen non-hetero of niet-blank persoon zijn zoals sommige insinueerden..

Tijd voor een poll!
Is de poll wie je denkt of wenst?

Amy is dan weer het tegenovergestelde: zodra het optreden is afgelopen (of soms nog tijdens) gaat ze in een soort 'of the record' modus waarin onzekerheid naar boven lijkt te komen en ze een soort van droevig puppy gezichtje trekt van "bevestig mij aub, ik wil leren aub, ik weet dat het beter kan aub".
Dat kan het inderdaad wel zijn. Nu is ze qua niveau echt omhoog gegaan, en dat op enkele maanden tijd. Toont ook wel echt de wil aan. Natuurlijk is er bij K3 die tijd niet..
Die ‘Eyo’ is trouwens geen gemakkelijk liedje, ook al denkt iedereen dat. Dat gaat telkens hoger in toon, en je wordt op dat rustig momentje 0,0 geholpen door de muziek. Je hoorde dat ook duidelijk.

En die Julia is inderdaad mega enthousiast. Dat werkt aanstekelijk in het begin, maar Op langere termijn..

De wedstrijd zit nu wel in een fase waar iedereen die er nog in zit wel het potentieel heeft om K3 te worden wat skills betreft. Wat nu van belang is is de klik met K2, het vertrouwen in commitment op langere termijn en stabiliteit. Er zullen achter de schermen wel genoeg gesprekken plaats vinden met psychologen en dergelijke om de ware motivatie van de overgebleven kandidaten te achterhalen. Er zullen er altijd bij zitten die K3 zien als een soort springplank of die kunnen ontsporen door de tol van de roem.

Was best fan van Remi als het een jongen zou worden.

Maar met deze 4... ik gok dat Julia zal winnen... Klaasje 2.0.

Of Studio 100 (lees: Gert) kiest Amy.

Er zijn 7 fanacounts van haar op Instagram..
Dus omdat er wat geile bokken een fanaccount maken moet ze in K3?
Hoe ze zingt, danst, acteert en met kinderen om gaat maakt niet uit blijkbaar :unsure:

Want in alle 4 de facetten is Diede gewoon de beste!

Wie van de 4 had trouwens genoeg punten om een stoel te hebben in de audities ALS ze als laatste aan de beurt geweest zou zijn?

Maarja ze heeft geen instagram account met veel bloot :unsure:

Dus omdat er wat geile bokken een fanaccount maken moet ze in K3?
Hoe ze zingt, danst, acteert en met kinderen om gaat maakt niet uit blijkbaar :unsure:

Want in alle 4 de facetten is Diede gewoon de beste!

Wie van de 4 had trouwens genoeg punten om een stoel te hebben in de audities ALS ze als laatste aan de beurt geweest zou zijn?

Maarja ze heeft geen instagram account met veel bloot :unsure:
Dat zeg ik niet, ik reageer op de stelling van BO dat er veel Julia-fans zijn op sociale media. En dan geef ik gewoon aan dat je kan zien wat je wil zien, want dat er andere kandidaten ook dezelfde ‘buzz’ hebben. Niets meer of niets minder.

Diede is een heel goede musical-actrice voor mijn part, maar geen K3. Ik heb telkens een Eurosong for kids gevoel. Natuurlijk staat haar zangtalent buiten kijf…

Is de poll wie je denkt of wenst?
Goh ik zou zeggen, stem op wie jouw voorkeur heeft?

Zelf is mijn voorkeur uit de huidige finalisten bijvoorbeeld Amy, maar ik denk eerder dat Julia het zal halen. Echter, als ik dan stem op Julia lijkt het alsof ik haar sowieso al als winnares zag? :unsure:

....zoals in dat nummer met Jaap Reesema waar ze miss Amy volledig deed verbleken. En als dit echt is wat ze wil doen, moet ze er 100% voor gaan.
Was het beste optreden dat ik tot nog toe heb gezien in deze show.
Die meid heeft een stem als een klok en kan daar ook nog eens emotie inleggen.

Maar zoeken ze dat?

Gordon is ook in NL niet bij iedereen populair.

Het meest bekeken youtube tv programma "Roddelpraat" pleegt deze week een keiharde aanval op hem

Van 21.30 tot 23.55

Hoe ze zingt, danst, acteert en met kinderen de papa's om gaat maakt niet uit blijkbaar :unsure:
Fixed that for you. ;)

Maar zoeken ze dat?
Ik vind dat Marthe en Hanne haar wel aankunnen qua stem (Door de jarenlange ervaring). Dus qua zang past het wel.

Maar zoeken ze dat?
Ze zoeken iemand die kan zingen, dansen, acteren en met kinderen overweg kan
Diede zingt, danst en acteert al sinds haar 7j als hobby en werkt professioneel met kinderen

Maar nee die zoeken ze niet, liever iemand die nog nooit iets van de 4 dingen gedaan heeft en (op dit moment) wat het meest moet gebeuren ook niet deftig kan :unsure:

Terug
Bovenaan