3 weken geleden boete in de bus, op de E19 in Rumst aan parking Waarloos geflitst aan 129km/u, correctie naar 121.
63,10 euro mogen betalen voor dit vreselijke misdrijf.
Had ik dronken gereden, tegen 180km/u over de vangrail geknalt en dan op het restaurant aldaar gevlogen, had dat mij minder gekost.
Interessant.
correctie: je kreeg een voorstel van minnelijke schikking, maar bent niet verplicht dit te betalen. Indien je weigert, komt het echter voor de rechtbank. Die zou ook een opschorting kunnen uitspreken (al zal die dat normaal niet doen).

Mocht je ondertussen een begrenzer op je auto gestoken hebben die niet zomaar uit te zetten is, zou je er ook in Vlaanderen mss nog afkomen met een opschorting van straf. De kans dat je dat echter zal doen is nihil.

(wat niet wil zeggen dat zijn overdreven snelheid van die aard is dat een opschorting imho kan volstaan)
 
In het artikel staat dat hij een alcoholslot heeft laten installeren. Dat is 100x duurder dan jouw boete om 10km/u te rap te rijden.
Vijgen na Pasen. Dat zijn geen excuses voor wat hij had gedaan. Dat ze wat milder zijn, tot daar aan toe. Maar dronken zitten racen ongestraft laten vind ik onverantwoord.
 
Vijgen na Pasen. Dat zijn geen excuses voor wat hij had gedaan. Dat ze wat milder zijn, tot daar aan toe. Maar dronken zitten racen ongestraft laten vind ik onverantwoord.
Dronken zitten racen is het minst van zijn zorgen.

Als je de video hebt gezien

Dan scheelde het niet veel of hij had een groep kinderen/tieners geplet.
 
Vergeef mij m'n beperkte juridische kennis, maar kan het OM nog in beroep gaan tegen deze opschorting? Of kan dat niet omdat hij wel degelijk schuldig bevonden is?
 
In het artikel staat dat hij een alcoholslot heeft laten installeren. Dat is 100x duurder dan jouw boete om 10km/u te rap te rijden.
Ik vind het vrij wansmakelijk om dit allemaal nog goed te proberen praten. Een alcoholslot kost idd rond de 4000 euro, maar de rest van de kosten rond zijn zaak zijn gewoon voor de verzekering.
Een normale rechter zou die 4000 euro al vlot uitspreken als boete met bijkomend een rijverbod, medische en psychologische tests en tegenwoordig zelfs de rijexamens opnieuw doen. Dat komt dan allemaal op je strafblad.
Niets van dat alles krijgt hij, want 't is een goeie gast? Komaan zeg, dat je dat zelfs nog probeert zo aan te brengen gaat er bij mij niet in.
 
Dat had ik effectief gelezen hoor. Maar in mijn ogen verdien je wel een straf voor iets wat je gedaan hebt, zelfs als je in tussentijd wat aflaten gekocht hebt in de vorm van de installatie van een alcoholslot etc.
Ten eerste is dat al een boete van €4000 en ten tweede is dit verhaal uniek hoor, 99% van de dronken bestuurders heeft geen enkel schuldbesef en doen hun uiterste best om geen alcoholslot / boete te krijgen

Stel hij kreeg een boete van €4000, was je dan blij? Want dat is wat er effectief gebeurd is hoor, alleen was hij de sneller dan het gerecht
 
Ik vind het vrij wansmakelijk om dit allemaal nog goed te proberen praten. Een alcoholslot kost idd rond de 4000 euro, maar de rest van de kosten rond zijn zaak zijn gewoon voor de verzekering.
Een normale rechter zou die 4000 euro al vlot uitspreken als boete met bijkomend een rijverbod, medische en psychologische tests en tegenwoordig zelfs de rijexamens opnieuw doen. Dat komt dan allemaal op je strafblad.
Niets van dat alles krijgt hij, want 't is een goeie gast? Komaan zeg, dat je dat zelfs nog probeert zo aan te brengen gaat er bij mij niet in.
Komt de verzekering tussen als je veroordeeld bent voor rijden onder invloed? Want hij is wel degelijk schuldig verklaard door de rechtbank
 
Komt de verzekering tussen als je veroordeeld bent voor rijden onder invloed? Want hij is wel degelijk schuldig verklaard door de rechtbank
Ja.
Schade aan derden kan men eventueel terugvorderen, maar de advocaat- en gerechtskosten blijven onder je rechtsbijstand vallen.

In feite is het "argument" dat hij daar ook al geld aan zou moeten geven ook gewoon een non-argument, aangezien dat ook zou opgaan voor iemand die wel een straf krijgt natuurlijk.
 
Het signaal dat hiermee wordt uitgezonden is ook wel totaal verkeerd natuurlijk.

Profvoetballers en overdreven snel rijden (in dit geval nog eens met alcohol erbij ook), blijkbaar is dat perfect OK. We wachten rustig af op de volgende Francois Sterchele, en hopen dan maar dat er geen omstaanders sneuvelen.
 
Klopt, mag zelfs een voorwaardelijke straf zijn van mij.
Maar het kan toch niet dat de volgende keer hij dronken betrapt wordt, er geen spoor is van deze zaak op zijn strafblad?
Recidivisten bestraffen werkt toch niet op deze manier?
Een extra bijkomende straf; verplicht gebruik van het Belgisch openbaar vervoer voor enkele jaren.
 
Klopt, mag zelfs een voorwaardelijke straf zijn van mij.
Maar het kan toch niet dat de volgende keer hij dronken betrapt wordt, er geen spoor is van deze zaak op zijn strafblad?
Recidivisten bestraffen werkt toch niet op deze manier?
Hij is wel schuldig bevonden maar met opschorting van straf, dus ik ga er van uit dat hij bij een eventueel volgend feit als recidivist bestraft wordt. Los van een voorwaardelijke straf, die er nu dus niet is, staan daar ook hogere strafmaten op.
 
Terug
Bovenaan