Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Misschien lag het dus toch niet aan Finck?Kan Genk nu serieus niet winnen thuis van Antwerp?
Standard kan het gewoon thuis afmaken tegen Charleroi nu, wat een blamage toch voor Genk.
Kan Genk nu serieus niet winnen thuis van Antwerp?
Standard kan het gewoon thuis afmaken tegen Charleroi nu, wat een blamage toch voor Genk.
2,68 xG vandaag, denk dat het ook niet aan Hayen lag. Wereldmatch van Nozawa blijkbaar, zowat het enige goeie dat nog rondloopt op den Antwerp volgens mij.Misschien lag het dus toch niet aan Finck?
Ik blijf Euvrard een verschrikkelijk onderschatte T1 vinden. Bij ons onder Euvrard begonnen en toen was het misschien nog net iets te vroeg maar daarna het uitstekend gedaan bij achtereenvolgens RWDM (tweede en kampioen), Zulte (5e maar met vijf ploegen op een zakdoek achter Beerschot), Dender (probleemloos in eerste gebleven), en nu bij Standard echt aan het overperformen met een kern die eigenlijk onderin zou moeten bengelen.Standard in pole position om Europese barrage matchen af te dwingen. Wie had dat durven denken?
Misschien lag het dus toch niet aan Finck?
Heb gisteren de match toevallig gezien en het totale gebrek aan grinta en intensiteit was wel shocking -> zelfs bij minuut 90 als er moest gewonnen worden stond ongeveer gans de ploeg stil toen er vanachter uit moest opgebouwd worden. Niet alleen gisteren natuurlijk maar ook jullie gebrek aan goals in de andere matchen doet me toch denken dat er fundamenteel probleem in de kern zit en dat het niet zozeer aan de coach ligt?Fink was echt wel een zeer belangrijke factor. Die heeft die ploeg compleet ineen laten zakke, had al van de PO's van vorig seizoen nul oplossingen en sommige spelers zijn we zo zelfs definitief kwijtgeraakt en gaan we moeten laten gaan ondanks aanwezige kwaliteiten. Onder Hayen kropen we stilaan het dal uit, maar de onbegrijpelijke nederlaag tegen Standard en het blunderfestival in Freiburg heeft ons weer de diepte in geduwd en nu was het de laatste weken weer beter, maar mist ge in DE cruciale matchen beide spelers die het meest betrokken zijn geweest in onze doelpunten.
Gisteren was niet de eerste keer dat we ondanks een karrevracht aan kansen (gisteren was echt ridicuul tot de tiende graad) een match niet winnen.
Tenzij er gekke dingen gebeuren, is het seizoen voorbij en kunnen we beginnen aan een ZEER drukke zomer.
Heb gisteren de match toevallig gezien en het totale gebrek aan grinta en intensiteit was wel shocking -> zelfs bij minuut 90 als er moest gewonnen worden stond ongeveer gans de ploeg stil toen er vanachter uit moest opgebouwd worden. Niet alleen gisteren natuurlijk maar ook jullie gebrek aan goals in de andere matchen doet me toch denken dat er fundamenteel probleem in de kern zit en dat het niet zozeer aan de coach ligt?
Daar waar er bij Club tegen Union echt wel zichtbaar een systeem was in de aanval had ik gisteren na 90 min nog niet door wat het systeem van Genk was om aan een goal te geraken -->eerder de filosofie: we doen maar wat en we zien wel... tegen nota bene de jeugdploeg van antwerp op eigen veld. (antwerp dat ook niet echt overloopt van vertrouwen)
maar met jullie kern tegen een ploeg vol jongen gasten die nog niet samen hebben gespeeld én dan nog eens thuis -> die moet je toch aan 200% full gas wegblazen van in het begin?Gisteren was zeker de tweede helft nochtans bol van de inzet en de intensiteit lag ook hoger als gij doet uitschijnen vond ik. Het viel letterlijk de laatste twee minuten pas stil omdat ze het na de zoveelste redding van de keeper opgegeven hadden. Ge creëert echt geen 34 kansen en trapt 13 ballen tussen de palen zonder inzet.
Ik blijf erbij: We hebben geen kampioenenkern, maar echt wel een kern die Europees had moeten halen. Op de top 2/3 na zie ik geen kernen die expliciet beter zijn. Maar vertrouwen is nu eenmaal een belangrijke wanneer het op scoren aankomt. We creëren best veel kansen, gisteren was niet de eerste keer dat we onbegrijpelijk niet wonnen.
Da's de vraag die ik mij ook al gesteld heb over Antwerp. Zonder cashinjectie (al dan niet via overnemer) hebben jullie echt wel een gigantisch probleem gezien alle aflopende contracten en quasi nul kans op een lucratieve uitgaande transfer om fondsen te genereren..Komen gisteren serieus goed weg in Genk dat klopt wel. Ik vond Genk wel weinig uitgespeelde kansen hebben maar er zijn wel wat schoten geweest die even goed hangen en met een 3-0 kon er niet veel gezegd worden. Nozawa, lat en zwakke spitsen van Genk, in die volgorde van belangrijkheid kon Genk gisteren niet scoren.
Los daarvan is Genk gewoon een zeer slecht seizoen aan het spelen met beide trainers. Ze hebben wel pech met Karetsas en Heymans maar goed als je die kern zit moet dat normaal opgelost worden. Het enige wat ze echt missen is een spits.
Voor Antwerp was het inderdaad een soort van jeugdploeg met een mix van spelers waar iedereen van weet dat ze genoeg zijn voor de middenboot maar bij een club die hoger mikt geen plek hebben. Ik denk dan aan een Foulon, Somers, Hairemans,..
Ik denk dat we enorm veel werk gaan hebben in de zomer want de helft van de basisspelers vertrekt ook nog eens. Nu goed een frisse wind kan misschien eens geen kwaad maar het is wel echt gek wie er bij ons allemaal vertrekt.
Veel zal afhangen van bovenaf en of Gheysens een overnemer vind. Indien er een overname komt door een groep die het meent moeten die ons helpen terug op te bouwen want momenteel zie ik het somber in. Onze kern van volgend jaar is 15 miljoen waard met zeer veel jeugdspelers waar potentieel in zit maar die mee ten onder gaan gaan. Het kan heel snel keren, twee jaar geleden wonnen we thuis van Barcelona (al was dat toen natuurlijk duidelijk een unicum).
De lonen van Janssen, Praet, Kerk en Bjorn Engels (5 jaar aan een miljoen per jaar zonder iets van return!!!) die wegvallen gaan al wel serieus helpen en enkel Janssen ga ik missen. Ik vraag me af hoe we er nu echt financieel voorstaan, de jaarrekening gaat over de periode juli-juli daarna zijn Lammens, Doumbia, Balikwisha en Bozhinov nog verkocht geweest, alles samen meer dan €40 miljoen dacht ik. Een deel is voor de tribune 2 gebruikt maar met de rest moeten ze toch wel eventjes verder kunnen?Da's de vraag die ik mij ook al gesteld heb over Antwerp. Zonder cashinjectie (al dan niet via overnemer) hebben jullie echt wel een gigantisch probleem gezien alle aflopende contracten en quasi nul kans op een lucratieve uitgaande transfer om fondsen te genereren..
Damn, wie had dat kunnen voorspellen.Paul Ghyssens zit met serieus cashflow probleem momenteel dus echt verbazend is dit niet echt.
De situatie is nog steeds dezelfde als de laatste paar jaar : Wurggreep van PG financieel, bovenop de veel te hoge structurele kosten die Antwerp nooit de baas zal kunnen zonder zware cuts. Ik heb het indertijd eens half uitgeteld, te lui om mijn post te zoeken. Maar het ziet er echt rot uit. Die transferinkomsten smelten als sneeuw voor de zon gewoon. Bovenop de megalomanie ook nog dikke pech zoals met Engels inderdaad. Al vraag ik me af wat het volledige verhaal is rond die laatste. Lijkt me voor beide kampen een lose-lose te zijn geweest. Gezien de stilte van Engels zal het echt wel een kwestie zijn van fysiek nooit meer te kunnen voetballen op het hoogste niveau?De lonen van Janssen, Praet, Kerk en Bjorn Engels (5 jaar aan een miljoen per jaar zonder iets van return!!!) die wegvallen gaan al wel serieus helpen en enkel Janssen ga ik missen. Ik vraag me af hoe we er nu echt financieel voorstaan, de jaarrekening gaat over de periode juli-juli daarna zijn Lammens, Doumbia, Balikwisha en Bozhinov nog verkocht geweest, alles samen meer dan €40 miljoen dacht ik. Een deel is voor de tribune 2 gebruikt maar met de rest moeten ze toch wel eventjes verder kunnen?
Ik hoop dat er gewoon snel duidelijkheid komt want nu is het al een jaar stilstand omdat de club te koop staat.
Veel pech was daar niet met gemoeid. Dat was geweten dat die langdurige blessures had, was net er voor bij een andere Belgische club (Brugge?) fysiek afgetest geweest, wordt een gigantisch contract gegeven (5 jaar!!!), dat is gewoon slecht beleid op alle vlakken (niet toevallig in de periode tussen d'Onofrio en Overmars waar Gheyssens zich te hard moeide).Bovenop de megalomanie ook nog dikke pech zoals met Engels inderdaad. Al vraag ik me af wat het volledige verhaal is rond die laatste. Lijkt me voor beide kampen een lose-lose te zijn geweest. Gezien de stilte van Engels zal het echt wel een kwestie zijn van fysiek nooit meer te kunnen voetballen op het hoogste niveau?
Hij en Mechele zijn ooit samen gedebuteerd bij Club, waarbij Engels altijd gezien werd als het grotere talent van de twee. Allebei hebben ze hun omzwervingen gehad (Mechele ooit uitgeleend aan STVV), maar als je ziet, heeft Mechele nu veel meer uit zijn carrière gehaald en speelt hij straks op het WK.Bjorn Engels, helemaal vergeten dat die nog als voetballer betaald wordt.
edit: Jammer dat Vanheusden en Engels beide zo blessuregevoelig zijn/waren want anders zag het er toch wel beter uit qua verdedigers bij de RD